recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til HTPC (meget hjælp) :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til HTPC (meget hjælp) :)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nanaki Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-April-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til HTPC (meget hjælp) :)
    Sendt: 31-Maj-2010 kl. 00:58
Hej.

Jeg har fået samlet mig en htpc, men opsætningen af dem driller mig en hel del. Så jeg håber der er nogle derude der kan hjælpe mig lidt. Vil starte med at komme med specs af mit setup.

HTPC:

Kabinet: Silverstone Lascala LC19
Bundkort: Inno3D iChill ION N330
RAM: Corsair 2x2GB PC2-6400
SSD: Kingston SSDNow V-Series 30GB
Tuner: Terratec Cinergy HTC USB XS HD

TV:

Zepto Zview 42"

Fjernbetjening:

Logitech Harmony one

Så kommer vi til problemerne. Jeg startede med at ville køre 7mc med dvblink på den, og det kørte som sådan som det skulle. Men jeg synes kanalskift var utroligt langsomt i det. Så jeg prøvede DVB-Viewer, og der var det lidt mere acceptabelt. Mit problem er bare at jeg synes DVB-Viewer er utroligt forvirrende. Kan slet ikke finde ud af at sætte det op med en GUI der minder om 7mc. Har scannet mine kanaler ind i det helt fint og den fandt alle sammen. Men jeg kan ingengang finde ud af at sætte kanalerne op i rækkefølge. Så er der nogle der har en guide ti lordenlig opsætning af dvb-viewer?

Så har jeg også nogle problemer angående min fjernbetjening. Der er en IR-receiver indbygget i TV-tuneren som jeg egentlig havde tænkt mig at bruge. Er så småt på vej væk fra det igen, men måtte hellere lige spørge tænke jeg. Driveren til den er meget underlig synes jeg, og er kun sat op til terratecs egen software. Ville jeg kunne få det til at fungere 100% i dvb-viewer i stedet for? og endnu bedre findes der en slags universel driver til ir-receiver som er bedre? Dette er sikkert bare noget der skal sættes op i terratecs driver og logitechs driver. Og jeg ville måske godt kunne finde ud af det hvis jeg legede lidt med det. Men har ikke fået kigget så meget på det endnu da overstående problem har været lidt større og vigtigere at få på plads først. Og fordi der endnu et problem er med fjernbetjeningen. Jeg kan ikke få HTPC'en til at vågne fra slumre med fjernbtjeningen, det virker fint med mus og keyboard (de er dog ikke trådløse nogle af dem, da jeg ikke har mulighed for at teste det). Og jeg tænker at det er fordi at tuneren (hvor ir-receiveren sidder i) slukker når PC'en går i slumre. Lyset på den slukker i hvert fald. Har været inde og rode i strømindstillinger og i bios. Og begge steder står til at den ikke må lukke ned for USB når den er i slumre. Kan der gøres noget ved det? Eller skal jeg ud og have fat i en ny IR-receiver? Og hvis ja, hvilken vil i anbefale?

Det blev lidt langt og kan godt se at det måske er forvirrende og nogle dumme spørgsmål. Men håber alligevel at der er nogle derude der kan hjælpe. Og endnu bedre, hvis der er en i københavns omegn der havde lyst til at kigge forbi og hjælpe med at sætte det op. Selvfølgelig mod betaling. :)
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 08:32
Med hensyn til at få dvbviewers brugerinterface til at ligne 7MC, det kan man jo ikke rigitigt..
Men ved at installere Froch skin, kan få "det blå look" og den egentlige forskel er DVBviewer har en tradionel simpel hovedmenu til at udvælge funktioner med, mens 7mC har et smart kryds-menu design.
Der er også mulighed genvejs-taster.

Dvbviewer har et stærkt værktøj til at udvælge og arrangere og redigere favorit kanaler med.
Dels i selve dvbviewer men også den særlige utillity transedit er meget anvendelig.
Her kan redieger/opbygge sine kanallister og importere dem i dvbviewer.. 

Dvbviewer har support af en række fjenbetjeninger, herunder MCE.
Derfor ville det være lettest at satse på en MCE-kompatibel fjernbetjening, også hvis du ender med at køre 7MC.
Din logitec enhed kan simulere MCE-fjernbetjeningen, men der mangler så en IR-enhed og der findes en række muligheder (bla. hauppauge, HP, philips).
En mce-kompatibel ir-enhed kan installeres i windows, uden at skulle installere drivere...
Hvis man kører dvbviewer og ikke vil anvende 7mC media-center, skal man under programinstallation frakoble 7MC mediacenter (eller virker MCE-remoten i forhold 7mc mediacenter)

Hvis HTPC ikke vil vække automatisk, må opsætningen af USB-enheder ikke være korrekt.
(en usb-enhed skal kunne vække HTPC-en fra  slumre mode, på måde som tastatur og mus kan).

Redigeret af avh - 31-Maj-2010 kl. 09:36
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 09:10
Prøv mediaportal istedet.

Man kan ikke forvente en fjernbetjening og ir reciever bare virker "out of the box" til alt slags software. Aner ikke hvordan man mapper på windows eller hvordan det fungere men det kan med 95% chance lade sig gøre.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10580
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af nanaki nanaki skrev:

Men jeg kan ingengang finde ud af at sætte kanalerne op i rækkefølge. Så er der nogle der har en guide ti lordenlig opsætning af dvb-viewer?

Gå ind i kanalopsætning og træk med musen kanalerne hen på den plads du ønsker.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu