Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Meier
Bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
|
Emne: RIP tider - CD, DVD og BD Sendt: 31-Maj-2010 kl. 14:52 |
Hvor hurtigt ripper i jeres diske?
Jeg bruger MyMovies og AnyDVD til DVD og der ligger jeg på 2-7MB/s og det giver jo en rip tid på en typisk DVD på 20 min...
Til CD bruger jeg DBPowerAmp og det tager vel ca. 5 min at rippe en cd.
Jeg skal til at rippe et par BD diske nu, men afventer et par dimser til drevet før jeg er klar.
Jeg bruger en NAS og USB-HD til at lagre på og der er ikke forskal på hvilken jeg bruger.
Resten af HW er af ældre dato, så nu tænker jeg om i kan gøre det hurtigere?
Hvad tider kan i prale med? 
Hilsen Thomas
|
 |
voegel
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2010
Point: 120
|
Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:06 |
Bruger dvddecrypter (hedder vist imgburn nu).
Tager godt 10 mins for at lave en dvd skive til en .iso fil :)
|
Samsung LE46A966
Pioneer VSX-921
Jamo S606 HC3 sæt
Popbox V8
D-link DNS-323 nas with funplug
D-link dir-655 XTREME N router
Ubuntu 9.10 64bit, Intel Core 2 Duo 2.2Ghz, 2GB DDR2 RAM, 6 TB
|
 |
Meier
Bruger
|
Sendt: 31-Maj-2010 kl. 15:41 |
10 min - hmmm, det kunne være jeg skulle kigge lidt på en ny PC
|
 |
tobiasl
Guld medlem
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
|
Sendt: 31-Maj-2010 kl. 17:53 |
det er primer dit drav der er flaske halsen her vis det skal gå stækere kig på et drav der kan læse den given media hurdiger
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 31-Maj-2010 kl. 17:56 |
|
 |
tobiasl
Guld medlem
|
Sendt: 31-Maj-2010 kl. 19:17 |
var også det første jeg tænkte 
|
 |
Meier
Bruger
|
Sendt: 31-Maj-2010 kl. 22:28 |
Ha-ha, den lå godt nok lige til højrebenet....
|
 |
Meier
Bruger
|
Sendt: 31-Maj-2010 kl. 22:30 |
tobiasl skrev:
det er primer dit drav der er flaske halsen her vis det skal gå stækere kig på et drav der kan læse den given media hurdiger  |
Tja - nu viser min pc tit 100% aktivitet på processoren, så det er nok ikke kun drevet....
Jeg kan også se store nedgange i bitraten, når jeg ripper fra både DVD og CD, så jeg er ret sikker på at min lille processor har for meget at se til.... 
|
 |
tobiasl
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 05:00 |
komprimere du da martrialet når du liger det ind for så har du da ret for bitrate har da ikke noget af sige vis det er rå data eller tager jeg fjal der ? edit har lige prøvet af starte et any DVD HD blu-ray til image og any DVD HD bruger kun ram ved mig så den bruger så lidt cpu den ikke en gang kan kome op på 1% af min cpu det er en I7 4ghz men derfor vis din maxer la os sige en 1 kernet ud så brude jeg også se noget
ps lige på 8.58 mb/sek ved blu-ray med som sagt så lidt cpu load den ikke kan måle det
Redigeret af tobiasl - 01-Juni-2010 kl. 05:08
|
 |
Meier
Bruger
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 09:56 |
tobiasl skrev:
komprimere du da martrialet når du liger det ind for så har du da ret for bitrate har da ikke noget af sige vis det er rå data eller tager jeg fjal der ?
edit har lige prøvet af starte et any DVD HD blu-ray til image og any DVD HD bruger kun ram ved mig så den bruger så lidt cpu den ikke en gang kan kome op på 1% af min cpu det er en I7 4ghz men derfor vis din maxer la os sige en 1 kernet ud så brude jeg også se noget
ps lige på 8.58 mb/sek ved blu-ray med som sagt så lidt cpu load den ikke kan måle det |
Nej - ingen komprimering. Kiggede lidt nærmere på CPU-brug: Svinger mellem 10-100%, men mest nede i den lave ende.
Det er faktisk værre når jeg lægger CD'er ind som FLAC.
Det var også mere når jeg gør flere ting samtidigt - altså flere CD'er eller DVD eller en kombination.
Her går det virkeligt langsomt, og CPU-brug ligger på 100% - men jeg har heller ikke så meget RAM her på den gamle stationære..... 
|
 |
tobiasl
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 12:31 |
Meier skrev:
tobiasl skrev:
komprimere du da martrialet når du liger det ind for så har du da ret for bitrate har da ikke noget af sige vis det er rå data eller tager jeg fjal der ?
edit har lige prøvet af starte et any DVD HD blu-ray til image og any DVD HD bruger kun ram ved mig så den bruger så lidt cpu den ikke en gang kan kome op på 1% af min cpu det er en I7 4ghz men derfor vis din maxer la os sige en 1 kernet ud så brude jeg også se noget
ps lige på 8.58 mb/sek ved blu-ray med som sagt så lidt cpu load den ikke kan måle det |
Nej - ingen komprimering. Kiggede lidt nærmere på CPU-brug: Svinger mellem 10-100%, men mest nede i den lave ende.
Det er faktisk værre når jeg lægger CD'er ind som FLAC.
Det var også mere når jeg gør flere ting samtidigt - altså flere CD'er eller DVD eller en kombination.
Her går det virkeligt langsomt, og CPU-brug ligger på 100% - men jeg har heller ikke så meget RAM her på den gamle stationære.....  |
mig bekent er FLAC jo ikke det fomat en cd er i men bare et ukombimert format ved ikke om det kan være derfor den bruger det cpu liger selv ikke musik ind
|
 |
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 12:41 |
hvilket program / metode er bedst til at rippe en DVD til en MKV fil ?
den skal også de-interlace samt bruge den rigtige video codec,
samt kunne lave audio i rigtig god kvalitet.
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
 |