|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() Sendt: 01-Juni-2010 kl. 10:17 |
Hmm, nu spammer jeg lige lidt, men skal altså lige være sikker på jeg har gjort det her korrekt.
Jeg skulle formattere en MacBook Pro, så jeg kan sælge den videre som "ren og ny" .. Det jeg gjorde var følgende: 1. Jeg Booter op fra OS X DVD'en 2. Når startskærmen kommer, hvor man kan vælge at installere OS X, så vælger jeg "Hjælpeprogrammer" og "Diskværktøj / Disk Utility". 3. Jeg vælger Macintosh HD harddisken og klikker på "Slet" Jeg kan nu se at harddisken bliver formatteret. Harddisken er nu tom og der var 249 GB ledig på disken. Jeg lukker "Diskværktøj / Disk Utility" ned og fortsætter. 4. Derefter valgte jeg at installere Mac OS X på den tomme disk "Macintosh HD" (tog omkring 45 min.) og derefter installerede jeg den der Application DVD der også var med. Er det gjort rigtigt, eller kunne man ha gjort det nemmere? Den ser ud til at fungere fint nok, og pt. er der 234 GB ledig ud af 250 GB, så det må jo fylde en del OS X + Applikation? ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Startrek ![]() -- ![]() Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
![]() |
Under "slet" skal du vælge "sikkerhedsindstillinger" og "35 gange", derved er du næste 100% sikke på at den nye bruger ikke kan genskabe de file der har ligge på Harddisken, da Harddisken blive fyldt op men nuller, men husk det kan tage rigtig lang tid.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
I stedet for at gøre det hele om igen, så kan du køre et program der totalt Viper alt ledig plads på HDDen, så er der ingen der kan have mulighed for at se hvad der før var på den.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() |
Okay, to gode forslag...
Men hvis man bare skal formatere til sig selv... Altså bare rense computeren og så installere en ny installation af OS X, er den måde jeg gjorde det på, så OK? ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis den bare skal reformatteres, så er ingen grund til at gøre andet end Format, og så geninstallere.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Også det jeg mener. Lavede jeg ikke en formattering ved min måde, eller var det en unødvendig måde? Jeg læste noget med man kunne lave en ny installation via OS X DVD'en, men var i tvivl om hvorvidt det var en ren formattering eller ej, så jeg valgte at slette harddisken og installere forfra, som beskrevet.
|
|
![]() |
|
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
Det er en ren installation du har lavet. Hvis du bare vil "slette" indholdet på din HDD vælger du formater. Hvis du vil have en øget sikkerhed for at dine data er væk, kan du vælge 'overskriv med 0'er én gang' - Hvis du f.eks. skal sælge din computer kan du vælge 'overskriv med 0'er syv gange' - Det er dobbelt så mange gange som NISP mener er sikkert. Det er fuldstændig unødvendigt at overskrive 36 gange som Startrek skriver, medmindre du er hemmelig agent og har information der kan starte en verdensomspændende atomkrig, liggende på den.
Redigeret af Simon, TC - 02-Juni-2010 kl. 00:04 |
|
Tape Connection MKII
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Selv i det tilfælde, eller hvis du ved hvor bin Laden holder til, vil en enkelt omgang $ dd if=/dev/random of=/dev/<disk> være tilstrækkelig. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |