recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken harddisk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken harddisk?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4835
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken harddisk?
    Sendt: 04-Juni-2010 kl. 09:16

Hej.

Jeg står for at anskaffe mig min første mindre NAS eller evt. Media Server.
Jeg har læst meget på dette forum samt beskrivelser af de forskellige muligheder
på dette NAS Charts:

http://www.smallnetbuilder.com/index.php?option=com_nas&Itemid=&chart=13

Findes der andre gode links?

Jeg kigger her i starten på Synology, Qnap, samt IOCELL 351UNE NetDISK, HP MediaSmart Server EX490, Buffalo LinkStation Pro LS-XH1.0TL.

Jeg læser nu at Synology er lige ved at introducere nye modeller 110+ og 210+. Rygterne siger til hendoldsvis 220 og 320 Euro.

Jeg vil lige vente og se hvad det bliver i danske kroner, men er allerede nu klar til, at købe den første harddisk, men hvilken?

Jeg har på Edbpriser fundet Samsung SpinPoint F1 RAID Class HE103UJ 1 TB til 674,00 DKK.
Det er en RAID Class harddisk som kun koster 164 kroner mere end den tilsvarende i Desktop Class.
Som jeg ser det, er de 164 kroner givet godt ud.

Jeg har læst de ikke særligt positive kommentarer til Samsung Spinpoint HD 103UJ, men gælder det også
deres RAID Class HE103UJ? Er der noget jeg ikke ved?

Eller hvilke andre mellem pris harddiske kan I anbefale? 

Jeg forventer at bruge NAS'en som backup, fælles drev samt streaming af TV udsendelser.
Jeg ser i dag mange af DR's magasin udsendelser som video podcasts samt afspiller gerne HDTV hentet hos BBC iPlayer.

Er der nogle af jer der kan vudere, hvor stor en overførsels hastighed der vil krævers, for at kunne afspille det kommende 3D?

Hilsen Carsten

Redigeret af csell - 04-Juni-2010 kl. 09:18
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg læser nu at Synology er lige ved at introducere nye modeller 110+ og 210+. Rygterne siger til hendoldsvis 220 og 320 Euro.

Jeg vil lige vente og se hvad det bliver i danske kroner, men er allerede nu klar til, at købe den første harddisk, men hvilken?

Jeg har på Edbpriser fundet Samsung SpinPoint F1 RAID Class HE103UJ 1 TB til 674,00 DKK.
Det er en RAID Class harddisk som kun koster 164 kroner mere end den tilsvarende i Desktop Class.
Som jeg ser det, er de 164 kroner givet godt ud.

Jeg har læst de ikke særligt positive kommentarer til Samsung Spinpoint HD 103UJ, men gælder det også
deres RAID Class HE103UJ? Er der noget jeg ikke ved?

Eller hvilke andre mellem pris harddiske kan I anbefale? 

Du skal være sikker på at harddisken er nævnt på listen her, hvis du køber Synology:
http://www.synology.com/support/faq_show.php?lang=enu&q_id=130
Men jeg tør ikke anbefale nogen - det ved jeg ikke nok om dem til.

Køb begge dele samme tid, når du ved hvilken NAS du vil have.

Venlig hilsen
KB
Til top
Kentex Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-April-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 20:08
Western Digital Scorpio skulle være udviklet til at side i multimedieudstyr og den slags.....jeg har selv en synology ds207+ hvor der sidder en Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ 750 GB, den kører ubeklageligt. Min synology står i et skab sammen med 2 printere og noget router udstyr og kører 24/7, Harddisken ligger på 29 grader, og det er jo ganske ok...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu