recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En film til at se om billede og lyd passer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn film til at se om billede og lyd passer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: En film til at se om billede og lyd passer
    Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:03
Hej folkens.

Jeg tænkte om der var lavet en video, et lille klip hvor man kan se om lyd og billede passer sammen?

Ser i, jeg har købt mig et KDL-32EX700 i Sony Center i Randers.

Jeg synes ikke at lyd og billede passer sammen. på den måde at det er billedet der er bag efter. og at lyden passer fint.
Jeg har prøvet med DVD. HDMI fra computeren, og ellers bare normalt kabel tv. er dog klar over at det kan variere på tv kanalerne.

Men det burde jo virke på min DVD afspiller og mit film kammera?

Nu prøver jeg at forklare mig så godt jeg kan.
Jeg har lige testet med at filme mig selv ved at lave nogle lyde med forskellige ting jeg nu lige kunne finde, som sko, nøgler, talen og hamren i bordet.
Jeg prøver så at kigge på mit kammera og lytte efter lyden fra tv'et og kan hører at lyden passer fint der. men når jeg kigger på tv'et og stadig hører lyden fra tv'et syens jeg at kunne se billede er en smule bag efter. det er ikke meget, men det er der!

Jeg har allerede været i Sony Center, og prøvet og få dem til at se mit problem. men de kan jo selvfølgelig ikke se det. det skal dog også siges det er for det mere vågede øje at kunne se det. men jeg er efterhånden træt af at se på det i film og hvad jeg nu bruger tv'et til, efter de 3 uger jeg har haft det. før havde jeg et billed rørs tv. og der synes jeg da det hele funkede fint.

Testede samtidig også med det gamle billedrørs tv. og når jeg kigger på kammera skærmen og tv skærmen på en gang, er billederne nærmest 100 procent ens, på kammera og billedrørs tv'et. men som sagt, når jeg kigger på kammera og det nye fladskærms tv, passer billedet ikke særlig godt sammen med billedet på fladskærms tv'et. men lyden derimod passer til kammeraet.

Så nu vil jeg godt bevise for dem at jeg har ret. så jeg tænkte om i kendte et lille clip der er lavet til at se om lyd og billede passer sammen? jeg tænker på. at det kan være en farve der blinker lyn hurtig til en lyd, for eksempel?

For 7000 kr, har jeg simpelthen bare ikke givet, for et fjernsyn hvor lyd og billede ikke passer 100 procent fra en DVD afspiller!

Hilsen Rasmus. :)
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Point: 1966
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:13
Jeg er lige med på en lytter.

I min erfaring kan delayet sagtens være forskelligt fra kilde til kilde. Det fixer jeg med lip-sync. Men kunne også godt tænke mig noget at kalibrere efter.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:40
Er lip-sync noget jeg kan finde i tv'ets indstillinger? jeg synes ikke jeg kan finde noget nemlig. hvad er det for noget det lip-sync?

Redigeret af Pazzer - 07-Juni-2010 kl. 21:41
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 21:46
Det hedder også nogle gange andre ting. "Delay", f.eks. Hos mig ligger det i både min forstærker og min eksterne scaler. Det er ikke normalt tv'et.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 22:47
Tænkte på. nu når de ikke kan se det i Sony Center, må jeg jo nok bare blive nød' til at overleve med det. og jeg ved slet ikke noget om alt sådan noget fjernsyns halløj. jeg er ikke totalt ringe til elektronik, da jeg arbejder i en computer butik. men kommer vi ind på fladskærms TV. så ved jeg virkelig ingen ting.
Så tænkte, om du kunne tænke dig at hjælpe mig til at få indstillet mit fjernsyn? af det udstyr du nu nævner eller lignende.

Jeg kan tilføjes på Skype Pazzer2
Og jeg ville være meget taknemmelig (o:
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 11:44
Ellers må du jo en tur ud i den butik du har købt det og få det byttet :)
Til top
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Ellers må du jo en tur ud i den butik du har købt det og få det byttet :)

Problemet er jo netop at de ikke selv kan se det. så derfor efterspørger jeg et clip der er lavet for at se om billede og lyd passer sammen.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 11:21
Er også med på en lytter.
Har store problemer med lipsync på min receiver, og ikke altid nemt at se om det er 10 ms, 20ms eller mere .....
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 13:55
Jeg har oplevet at der er forskellig "delay" afhængig af om det er en DVD eller BD, og så slipper man ikke for fintuningen ved skift af kilde (løsningen er naturligvis at afspille DVD på BD'en, forudsat at den har ligeså god upscalering som DVD-afspilleren).

En god metode at indstille delay, er at finde en koncert-DVD (f.eks. Queen Rock Montreal), hvor man tydeligt kan se trommeslageren og kan fange hvornår han rammer trommen med et enkelt slag. Helt præcist inden for 1 ms kan det nok ikke blive, for så skal man også til at regne på lydens hastighed fra den kommer ud af højttaleren og til den rammer dit øre.
Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2010 kl. 15:12
Min receiver kan heldigvis indstille lip sync på hver enkelt HDMI indgang - så på min Popcorn kan jeg vælge 50 ms og på min Bluray kan jeg så bruge fx 80 ms...  
Men det er meget svært at se hvornår det præcist er de taler og lyden skal komme...

Til top
runekc Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 12:17

Skru op for lyden på jeres TV derefter skru op for jeres Surround, men det må ikke overdøve tv'et, hvis i kan høre ekko så skal der stilles ved delay, drej stille og roligt på delayknappen på surround forstærkeren indtil i ikke kan høre ekko mere, så skulle det være tæt på :) det var et råd jeg fik herinde og det virker :)

Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2010 kl. 17:48
Jae, medmindre man ikke har højtalere i sit tv...!
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu