|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() Sendt: 13-Juni-2010 kl. 13:47 |
Hej,
efter at have ommøbleret lidt i stuen, fandt jeg ud af, at Panasonics G20s remote er virkelig dårligt.
Selvom jeg peger direkte mod TV skærm, så sker der intet, hverken volume, kanalerne eller andet "svarer", når man trykker på knapperne,
Jeg kan enten pege direkte mod "den grønne led" på TV.. eller skal jeg pege mod loftet i en bestemt vinkel.
![]() Jeg har en Denon HiFi anlæg, hvor jeg kan pege 360 grader rundt i stuen og virker 100%, op til 7 meter afstand også.
Hvordan i alverden kan Panasonic lave så fremragende TVer.. og så en elendig fjernbetjening?
Ikke alene er knapperne disponeret "ikke specielt godt", da det kan være en "personlig" sag, men at man skal "ramme" et lille bitte områder, for at signal kommer til TV er virkelig SJUSK!
Er der andre som oplever det samme?...
Mvh Redigeret af bimbobo - 13-Juni-2010 kl. 13:49 |
|
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7199 |
![]() |
nu har jeg et VT20 men formoder der ikke er det store forskel på den med hensyn til fjernbetjeningen.
Min originale virker da rigtig fint der skal man ikke pege på TV Kan du have noget der forstyrer den ?
|
|
![]() |
|
Rod83 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 681 |
![]() |
Jeg har en centerhøjtaler der er lidt i vejen, men rykker jeg den lidt så er der ingen problemer. Men jeg vil gerne give dig ret i at Panasonic's fjernbetjeninger er det ik' meget at skrive hjem om. Faktisk synes jeg at fjernbetjeningen til PZ-serien var af bedre kvaliteten, dog led den netop af det som du skriver
![]() ![]() |
|
Panasonic TX-P50G20E (anmeldelse)|Onkyo TX-SR308B|Sony BDP-S550|PS3-Slim
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Har du prøvet en Logitech Harmony fjernbetjening med TV'et? De er ofte markant kraftigere end de originale fjernbetjeninger.
|
|
![]() |
|
bimbobo ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 409 |
![]() |
...jo jo.. man kan altid købe sig frem til alt muligt..
Pointen er, at når man laver et TV til mange tusinder kroner og så en "dårlig" remote, så er det bare skidt og sjusk. Det er ikke meningen, at man skal så også investere i noget mere, efter man har brugt 7-8000,-
Jeg har Denon, LG og Siemens ting i huset og den "fejl" er der ikke.
Der er altid løsninger... princippet er bare at TV og remote er "et produkt", og når remoten ikke er god nok, så lider den samlede produkt et "tab", og Panasonic omdømme også.
Samsung har heller ikke det problem, har jeg "fået at vide".
Mvh
|
|
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement) Panasonic PX42G20E Samsung LE32C535 UE22F5405 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
et godt tip, køb nogle gode batterier og sæt i din remote, det er ofte at det medfølgende batterier ikke holder særligt længe.. genopladelige batterier er iøvrigt heller ikke at anbefale i en remote.
Jeg har flere panasonic tv i huset og jeg syntes faktisk ikke de er synderligt retningsfølsomme... med mindre batteriet er ved at dø
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
![]() |
..tak for tippet..
Gjort, jeg bruger genopladlige batterier 2500.. og er fully charged, samme som sidder i alle andre remotes herhjemme..
Det er Pana som ikke "rammer bredt", og det er træls :-)
Mvh
|
|
IT-supporter
|
![]() |
|
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() |
Kommer fra PX80 fjernbetjening, G20 er glimrende, klart bedre Køb nogle gode batterier,GP tror jeg de hedder |
|
E.L.
|
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Har samme oplevelse som Rhsin. Min Pana fjernbetjening kan peges i alle retninger (og fungere) når batteriet er godt. Når batteriet er ved at være færdigt skal man pege mere i retning at skærmen for at få reaktion.
|
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Genopladelige batterier har lavere spænding end engangs-batterier. Spændingen bliver ikke højere af, at du bruger 2500 mAh-batterier. Så prøv at skifte væk fra de genopladelige.
Med hensyn til, hvad man kan forvente af en original fjernbetjening: For mig er en original fjernbetjening noget, der bare kommer til at ligge i en skuffe. Så jeg har det faktisk fint med, at man ikke har brugt for mange af pengene her. En god, aktivitetsstyret fjernbetjening er de originale fjernbetjeninger så overlegen, at jeg slet ikke kan forstå, at man bruger titusindvis af kroner på udstyr uden at ofre en enkelt plovmand på en fjernbetjening, der kan få udstyret til at arbejde ordentligt sammen. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3849 |
![]() |
Remoten på mit 37x20 er klart bedre end svigerfars 37x80 - han skal også pege direkte på TV'et. Jeg skal have mit remote med forbi ham engang for at se om der er modtageren i TV'et eller hans remote der re dårlig.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg synes, at det du skriver her er "shortcuts" og " det rene "forbrugsfest"
1) De samme genopladelige batterier holder i måneder på 3 andre FB og adskillige andre apparater.
Jeg har haft dem "frisk opladet" og har brugt også nye ikke-genopladelige.. samme resultat på Pana FB.
2) Det må være noget ny trend med alt det "købehysterisme" ..., når man køber et TV/HiFi eller DVD afspiller er dybt latterligt at skulle også regner med at FB i disse apparater ikke duer på forhånd.
Du taler som om tingene er gratis... og det kan jeg ikke tager mig af.
3) Netop fordi man bruger tusindvis af kroner... for et TV eller andet, gider man ikke bruge ekstra
penge på andet.
Anyway.. jeg skulle bare høre om der var andre med samme "oplevelse"...
Tak for hjælpen og svarene :-)
|
|
IT-supporter
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |