|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Imac ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2009 Status: Offline Point: 150 |
![]() Sendt: 28-Juni-2010 kl. 23:46 |
Hej Hvordan sætter jeg windows eller min synology ds210j op,så jeg kan se drevet i itunes ?
Kan godt høre musik fra nas drevet i windows media player....
DS210j kan jeg godt se på min mac i itunes....
Håber på lidt info...på forhånd tak..
![]() |
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Du kan gøre det på to måder:
1: Log ind på din Synology og aktiver iTunes serveren. Du kan læse om på deres hjemmeside hvor du skal placere dit musik for at de fungerer. Herefter kan du se NAS'en i iTunes som en fælles/delt resource. Ulempen ved dette er dog, at du ikke kan bruge covers til alle dine album. Denne funktionalitet virker ikke når du tilgår en iTunes server.
2: Åben iTunes og tilføj alle dine musik mapper fra din NAS, altså som om det var et lokaldrev. For at iTunes kan se drevet når du vil tilføje musik, skal du mappe det som netværksdrev i Windows stifinder. Denne løsning er mindre fleksibel og egentlig usmart hvis du har flere maskiner der skal afspille musikken, da hver maskine skal have eget iTunes library. Med løsning 1 er der kun ét centralt library, men med løsning 2 får du cover-visning også.
|
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
![]() |
Hey tak for svaret, men har prøvet punkt 1, og itunes ser ikke nas'sen...kan når jeg åbner win 7 media player er den der...men ønsker at bruge itunes...kan ikke finde nas'sen under tilføj netværksdrev/gennemse....??...
![]() |
|
![]() |
|
HamDenFede ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Status: Offline Point: 350 |
![]() |
Du skal aktivere fildeling på NAS'en og oprette dine shares manuelt før du kan mappe dem på din pc.
Se denne wiki fra Synology der beskriver hvordan du gør.
Redigeret af HamDenFede - 30-Juni-2010 kl. 12:20 |
|
Mvh. HamDenFede
|
|
![]() |
|
![]() |
fildeling er aktiveret...men guiden er til vista..har win 7...
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
har slået adgangskode fra, så nu kan jeg se nas'sen....men det tager godtnok lang tid at hente sange selvom det er med kabel....spændt på om rating kommer med...takker indtil videre...
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |