Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
j333
Super bruger
Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
|
Emne: dansk itlager har min plasma Sendt: 29-Juni-2010 kl. 17:57 |
jeg er blevet ringet op af en advokat hun siger dansk
itlager er konkurs
hun siger min panasonic v50 står i dansk itlagers gamle lokaler men de nåede ikke at få den sendt videre til
et værksted hvor den skulle laves dansk itlager sagde til mig da jeg købte
tvet at det var en nordisk model
men da tvet gik i stykker efter 3 månder (ville ikke tænde mere) jeg ringede til den serviceværksted panasonic dk bruger på fyn de fik min
serienummer på tvet men kunne ikke se at
de skulle dække den så jeg kontakter itlager igen de siger så jeg skal sende tv
til dem så ordner de det med panasonic dk jeg sendte så tvet til danskitlager og de motager den så og lukker jeg skal hente min tv inden fredag det er
på sjælland jeg er helt overe ved
esbjerg har ingen bil eller venner der kan hente den der er der nogle der kan gi et råd jeg kan jo ikke
få panasonic dk
til at hente den da
jeg ikke ved om det er en nordisk model danskitlager sagde det var den men den
serviceværksted panasonic dk bruger
sagde at panasonic dk havde sagt det ikke er en danskmodel jj
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:30 |
Skriv til advokaten og forklar situationen som du gør her. Forlang TV'et udleveret og sendt til din addresse med det samme. Der er vist ikke så meget andet du kan gøre.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:32 |
Prøv i Jura-forummet.
Det lyder først og fremmest som et juridisk problem. Så vidt jeg ved, har boet pligt til at udlevere dine ejendele. Spørgsmålet er så, om de kan opstille så stramme betingelser for udleveringen.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:36 |
Tror da lige, at jeg ville spørge, om der er et recordere.dk medlem på Fyn, der vil hente dit TV ud af boet inden fredag - opret et tråd og spørg efter en afhenter
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:44 |
Kampus skrev:
Skriv til advokaten og forklar situationen som du gør her. Forlang TV'et udleveret og sendt til din addresse med det samme. Der er vist ikke så meget andet du kan gøre. |
Jeg synes, han først skal undersøge, om han overhovedet kan forlange TV'et sendt på boets regning. Man kommer ofte ikke langt med at forlange noget, man ikke har krav på.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:50 |
Allan Olesen skrev:
Kampus skrev:
Skriv til advokaten og forklar situationen som du gør her. Forlang TV'et udleveret og sendt til din addresse med det samme. Der er vist ikke så meget andet du kan gøre. |
Jeg synes, han først skal undersøge, om han overhovedet kan forlange TV'et sendt på boets regning. Man kommer ofte ikke langt med at forlange noget, man ikke har krav på.
|
Udleveret og sendt - jeg skrev ikke på hvis regning. Det blir' sandsynligvis på hans egen.
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:53 |
Tv'et befinder sig nu ikke på Fyn, men på Sjælland, hvor Danskitlager hører, eller hørte til.
Hvis man ser på hjemmesiden, bliver man mødt med beskeden "Butikken er midlertidig lukket
grundet tekniske problemer. Vend venligst tilbage senere."
Ret misvisende info, nu når man finder ud af, at biksen er gået konkurs.
Jeg fik da købt et Samsung Tv for et par år tilbage, med fin service til følge, og de havde ofte fine tilbud, men kommer dog ikke rigtig til at savne dem, da der i forvejen er et overflod af forhandlere at vælge imellem, og DanskItLager ydede ikke noget ekstra i forhold til øvrige forhandlere.
|
 |
rainboy
Bruger
Oprettet: 03-Maj-2010
Point: 62
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 19:55 |
Næh, de bliver ikke savnet, og slet ikke hvis de sælger parallel-importerede Panasonic, og påstår de er nordiske.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19684
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 20:19 |
j333 skrev:
hun siger min panasonic v50 står i dansk itlagers gamle lokaler men de nåede ikke at få den sendt videre til
et værksted hvor den skulle laves |
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2832 § 82. Hvad der tilhører tredjemand eller af andre grunde ikke kan inddrages i konkursmassen, udleveres til den berettigede. Ergo kan du få dit tv udleveret, hvis du retter henvendelse. Transporten kommer du selv til at sørge for. Klaus
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 20:35 |
KlausDM skrev:
j333 skrev:
hun siger min panasonic v50 står i dansk itlagers gamle lokaler men de nåede ikke at få den sendt videre til et værksted hvor den skulle laves |
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2832
§ 82. Hvad der tilhører tredjemand eller af andre grunde ikke kan inddrages i konkursmassen, udleveres til den berettigede.
Ergo kan du få dit tv udleveret, hvis du retter henvendelse. Transporten kommer du selv til at sørge for.
Klaus
|
Lige præcis. Længere er den ikke. Havde samme problem med min zepto bærbar da de gik konkurs. Kunne hente den i de dele den nu lå i på værkstedet
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 22:05 |
KlausDM skrev:
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2832
§ 82. Hvad der tilhører tredjemand eller af andre grunde ikke kan inddrages i konkursmassen, udleveres til den berettigede.
Ergo kan du få dit tv udleveret, hvis du retter henvendelse. Transporten kommer du selv til at sørge for.
Klaus
|
Jep, be' advokatfirmaet om at få TV'et sendt med fragtmand - for din regning! Let og enkelt.
M.v.h.
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 29-Juni-2010 kl. 22:11 |
vasif skrev:
Hvis man ser på hjemmesiden, bliver man mødt med beskeden "Butikken er midlertidig lukket grundet tekniske problemer. Vend venligst tilbage senere."
Ret misvisende info, nu når man finder ud af, at biksen er gået konkurs.
|
Så vidt jeg husker blev bagmændene slæbt i retten sidste år, for moms- og skattesvindel?
Det er et par udlændinge som står bag. Det er "ejet" af et firma som kalder sig Nordic Media Supply.
Tager jeg ikke helt fejl, så er hjemmesiden (og firmaet) oppe og køre igen i løbet af én uge eller to...
M.v.h.
|
 |