Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
cazaa
Ny bruger
Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Samsung TV blinker blå/sort Sendt: 30-Juni-2010 kl. 01:43 |
Hej, jeg har et mærkeligt problem med mit Samsung LCD TV, som jeg håber at I kan hjælpe med.
Sagen er den at jeg har en Boxer godkendt DTB modtagerboks fra Samsung som har modelnavnet: HD Terrestrial Receiver DTB-H390V.
Derudover har jeg en receiver fra Sony som har modelnavnet: Multi Channel AV Receiver STR-DH500. Mit TV er er Samsung LCD TV med modelnavnet: LE32R72B
Jeg tilslutter mit udstyr på følgende måde: - Fra modtagerboksen går der et HDMI kabel til Sony receiverens SAT indgang. - Fra Sony receiveren går der et HDMI kabel fra TV OUT til TV'et.
Når jeg så tænder for udstyret blinker skærmen på mit TV imellem sort og blå. (Det skal tilføjes at jeg har tjekket at kablerne er i god stand og slutter jeg det hele til udenom Sony receiveren er der ingen problemer med signalet)
Jeg håber at I kan hjælpe mig med mit problem?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 11:22 |
Har du prøvet at sætte recieveren til "Direct". Det lyder som om den går ind og ødelægger signalet
Og velkommen til recordere 
Redigeret af Kampus - 30-Juni-2010 kl. 11:23
|
 |
cazaa
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 20:50 |
Jeg er nu et skridt tættere på en løsning.
Hvis jeg går ind i opsætningsmenuen på DTB-H390V og vælger at slå HDCP fra oplever jeg ingen problemer med at sende signalet igennem Sony receiveren. Til gengæld får jeg så følgende meddelelse hvis jeg prøver at se eksempelvis TV Zulu: "HDCP bruger indstilling skal være sat TIL for at se beskyttet indhold".
Hvis jeg så går ind og sætter HDCP til igen, så blinker skærmen igen imellem blå og sort.
Nogen idéer til hvad jeg kan gøre ved dette problem?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 20:56 |
Hvorfor så ikke køre med STBen direkte til TVet, og så med Toslink til Reciveren, der er da ikke grund til andet.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
cazaa
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 21:01 |
Mit problem er at jeg kun har en HDMI indgang i TV'et og jeg skal også have min PS3 tilsluttet min opsætning...
|
 |
Markh
Super bruger
Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 21:11 |
cazaa skrev:
Jeg er nu et skridt tættere på en løsning.
Hvis jeg går ind i opsætningsmenuen på DTB-H390V og vælger at slå HDCP fra oplever jeg ingen problemer med at sende signalet igennem Sony receiveren. Til gengæld får jeg så følgende meddelelse hvis jeg prøver at se eksempelvis TV Zulu: "HDCP bruger indstilling skal være sat TIL for at se beskyttet indhold".
Hvis jeg så går ind og sætter HDCP til igen, så blinker skærmen igen imellem blå og sort.
Nogen idéer til hvad jeg kan gøre ved dette problem?
|
Det lader desværre til at du er ramlet ind i HDCP-problemer, som måske kan løses med firmwareopgraderinger, men det er ingen garanti. Har du prøvet at sætte STB'en direkte til fjernsynet? Hvis ja, virker det så? /Mark
|
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50
DVDO iScan Duo
XBOX360, PS3 og Wii
Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X
Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
|
 |
cazaa
Ny bruger
|
Sendt: 30-Juni-2010 kl. 21:17 |
Hvis jeg slutter STB'en direkte til TV'et er der inden problemer - hverken med HDCP til eller fra.
Jeg har søgt efter firmwareopdateringer til STB'en, men der er ingen..
|
 |