recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - squeezebox via switch
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsqueezebox via switch

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lbjlbj Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: squeezebox via switch
    Sendt: 18-Juli-2010 kl. 01:30
Jeg har problemet med at forbinde min SB til netværk efter jeg har installeret nyt TV.

port 9090 (cli) mislykkes står der i diagnoseboksen på SB server kontrolpanel

Jeg har netop sat nyt samsung UE40C7705 op med netværksforbindelse via en switch.

Mit trådløse signal er for svagt til at benytte og jeg foretrækker kabel tilslutning, men da jeg kun har et netværkskabel ind til stuen har jeg købt en switch og nu starter problemet.

jeg kan godt forbinde SB til min pc hvor mit musik ligger, med kan ikke forbinde til netradio.

Har mit tv hugget forbindelsen?  Burde jeg ikke kunne forbinde til netværk via switch på både TV og SB via switch?

(jeg har også haft problemer med den nye version, og har nyinstalleret server igen=

Venligt hjælp.

Redigeret af lbjlbj - 18-Juli-2010 kl. 01:31
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 11:59
Det kunne tyde på en eller anden form for konflikt. Kan du prøve at skitsere dit netværk (inetforbindelse - router - wlan lan osv. osv.). så kan vi prøve at finde ud af om dit netværk er som det skal være. Hvis du kan finde ud af ipadresserne på de forskellige enheder vil det også være en stor hjælp.

BS
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 18:13
prøv at tildele IP addresser til dine forskellige enheder
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af lbjlbj lbjlbj skrev:

Jeg har problemet med at forbinde min SB til netværk efter jeg har installeret nyt TV.

port 9090 (cli) mislykkes står der i diagnoseboksen på SB server kontrolpanel

Jeg har netop sat nyt samsung UE40C7705 op med netværksforbindelse via en switch.

Mit trådløse signal er for svagt til at benytte og jeg foretrækker kabel tilslutning, men da jeg kun har et netværkskabel ind til stuen har jeg købt en switch og nu starter problemet.

jeg kan godt forbinde SB til min pc hvor mit musik ligger, med kan ikke forbinde til netradio.

Har mit tv hugget forbindelsen?  Burde jeg ikke kunne forbinde til netværk via switch på både TV og SB via switch?

(jeg har også haft problemer med den nye version, og har nyinstalleret server igen=

Venligt hjælp.

Et hurtigt bud vil være at du ikke har en router med NAT-funktionalitet, og du derfor er begrænset af antallet af IP-adresser til din rådighed (ofte 2 eller 3 stk.). Som foreslået i en tidligere post, vil det være en god idé at skitsere din opsætning med din internetforbindelse, antallet af enheder tilsluttet dit netværk mv. Det vil hjælpe med fejlsøgningen. Smile

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1505
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 23:04
Eller at porten er i brug til noget andet. Er der en mediastreamer mere sat op på din server/NAS? Twonkymedia f.eks? Hvis der er det så prøv at slå den fra.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu