recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Desktop på videoenheder i møderum over LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDesktop på videoenheder i møderum over LAN

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lasse.j5 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: Desktop på videoenheder i møderum over LAN
    Sendt: 22-Juli-2010 kl. 11:41
Hej alle sammen

Vi er på mit arbejde i gang med at opføre et nyt domicil. Der kommer til at være 10 mødelokaler hvor der i de 8 skal være plasma/LCD og projektor i de 2 sidste.

Vi leder efter en løsning der gør at medarbejdere kan få vist deres desktop på én af de 10 video enheder så længe de er på vores interne LAN.

Grunden er at vi gerne vil undgå at skal sætte kabler i hele tiden.

Så jeg tænkte om man ikke kan få en boks som man kan tilslutte netværket som har video output (helst HDMI/DVI). Hvert TV/projekter tilsluttes så hver deres boks som alle er tilsluttet netværket.

Alle bærbare computere skal så have et stykke software som kan se alle de bokse der er tilsluttet netværket. Det skal så være muligt at ”connecte” til en boks via dette software og derved få vist sit dekstop på den video enhed som nu er tilsluttet boksen.

Er der nogen som kender til noget som kan det jeg efterspørger?

Eller er der andre som har erfaring med en anden løsning som ville du i vores tilfælde?

På forhånd tak Smile

Redigeret af lasse.j5 - 22-Juli-2010 kl. 11:43
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af lasse.j5 lasse.j5 skrev:

Hej alle sammen

Vi er på mit arbejde i gang med at opføre et nyt domicil. Der kommer til at være 10 mødelokaler hvor der i de 8 skal være plasma/LCD og projektor i de 2 sidste.

Vi leder efter en løsning der gør at medarbejdere kan få vist deres desktop på én af de 10 video enheder så længe de er på vores interne LAN.

Grunden er at vi gerne vil undgå at skal sætte kabler i hele tiden.

Så jeg tænkte om man ikke kan få en boks som man kan tilslutte netværket som har video output (helst HDMI/DVI). Hvert TV/projekter tilsluttes så hver deres boks som alle er tilsluttet netværket.

Alle bærbare computere skal så have et stykke software som kan se alle de bokse der er tilsluttet netværket. Det skal så være muligt at ”connecte” til en boks via dette software og derved få vist sit dekstop på den video enhed som nu er tilsluttet boksen.

Er der nogen som kender til noget som kan det jeg efterspørger?

Eller er der andre som har erfaring med en anden løsning som ville du i vores tilfælde?

På forhånd tak Smile

Jeg kender ikke lige til hardwareløsninger (men de skal nok findes), men faktisk lyder det til, at du/I kan bruge Microsoft Office Communications Server med den tilhørende Communicator klient. Der kan du dele din desktop (eller kun enkelte programmer/vinduer) via et "Live Meeting". Det kræver, at man har inviteret deltagerne, men det fungerer rigtig godt i praksis, og hvis I i forvejen har et AD og en Exchange/Outlook løsning er det nemt (jaja - alt er jo relativt Wink) at integrere.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2010 kl. 17:17
 kontakt DanBit eller Blackbox, de er begge forhandler af sådanne løsninger, og kan helt sikkert hjælpe med sådanne en når de skal bruges i sådan en størrere løsning.
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Point: 769
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2010 kl. 23:23
InFocus har deres Liteshow2 teknologi. Der skulle både være projektorer med indbygget modtager samt en extern box til andre enheder (F.eks LCD skærm). Denne kører dog kun VGA.

Det skal bemærkes at jeg ikke selv har hands-on med dem. Har kun "savlet" over teknologien.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 12:33
@Markh
Vi bruger skam allerede conmmunicator og livemeeting. Men kan ikke se hvordan man skulle få vist sit skærmbillede på en projektor. Det bliver ihvertfald en kringlet måde hvis det skal lade sig gøre.

@pendec
Tak for det. Jeg kontaktede Blackbox og de havde ikke noget som kørte over netværk. DanBit havde noget derimod som faktisk kan alt det vi skal bruge. Det er dog begrænset til 1280 x 768 over VGA. Men det må vi jo leve med hvis ikke andet findes. Det de har er faktisk noget OEM-hardware som Lindy også benytter: http://www.av-connection.dk/?PNo=LDY32499

@Jwin
Det ser bestemt også godt ud. Noget af det samme som det jeg nævnte ovenfor.

Det ender nok med jeg bestiller en af hver hjem og ser hvad der fungerer bedst.

Hvis nogen kender til ligende løsninger der kører over DVI/HDMI og højere opløsning så sig endelig til! :)
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 14:15
Hvis i har g-wireless så er det vel også tvivlsomt at man kan streame en større opløsning til projektor boksen?

Ellers kan vel sætte en computer til projekteren og så streame til computeren som så viser billedet. Dette vil jo kræve noget software som jeg ikke ved om findes :)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 14:35
Der kommer 802.11n i hele hytten så tror ikke båndbredden er et problem.

Men har faktisk også overvejet at sætte en lille embedded computer til hver video enhed og så se om der findes noget software til at streame til den.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu