|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() Sendt: 23-Juli-2010 kl. 18:23 |
|
Aldi sælger i næste uge et IR-forlængersæt... http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_30/OFF09.SHTML Er det i sæt, som i har prøvet? Hvis ja, ved i så, om dey er plasma-proof?
Jeg har nemlig denne, som jeg ikke rigtig kan bruge pga. genskin fra mit Pana Plasma
![]() |
||
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10514 |
![]() |
|
Vil det sige, at spejleffekten fra plasmaskærmen er så kraftig, at IR signalet ikke virker?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Det forstår jeg heller ikke? Genskin fra skærmen kan da ikke have nogen indflydelse på en IR-extender??
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10514 |
![]() |
|
Jo, måske hvis det virker som et spejl. Så sendes IR signalet dobbelt. IR er jo et for os usynligt lyssignal.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
IR-extenderens "øje" vil da vende væK fra skærmen, og kan derfor ikke "se" reflektioner.
Jeg har selv en IR-extender, som står ovenpå min centerhøjttaler, der sidder lige under mit Plasma TV. Ingen problemer der.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Visse IR modtagere er ikke specielt retningsbestemt, så det er måske der problemet ligger.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Det er et velkendt fænomen, at nogle TV driller IR-fjernbetjeninger.
|
||
![]() |
||
DanishBacon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 457 |
![]() |
|
Jeps, det virkede fint da plasmaet stod ovre foran vinduet. Men nu da det står ved modsatte væg virker forlængeren ikke mere. Der skal siges at vores vinduer er ret lave, hvorfor jeg tror at fjernsynet reflekteres i dem..
PS: Nogle forhandlere sælger plasma-proof IR-sensors |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Uha, hvis det er så slemt, så ses vinduet vel også tydeligt i plasmaskærmen?
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen, så lærte jeg også noget i dag. Det har heldigvis aldrig været et problem på alle de TV jeg har haft.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, desværre :-( Heldigvis fik jeg overtalt kæresten til mørklægningsgardiner, så de rulles ned ved film :-) |
||
|
||
![]() |
||
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
|
Korrekt - der er infrarød stråling fra panelet, der støjer. Man ser det f.eks. nemt, hvis man har en en af Microsofts IR-modetagere til MCE: Aktivitets-LED'en blinker, når man tænder TV'et (hvis man har et TV, der udsender tilstrækkeligt IR-stråling).
|
||
/lars
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |