|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Scubaghost ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Norsjælland Status: Offline Point: 1178 |
![]() Sendt: 24-Juli-2010 kl. 16:39 |
Hej.
Jeg har et hanycam der optager i AVCHD. Jeg vil have optagelserne liggende på min PC eller NAS og så vil jeg kunne se dem i stuen via mit kablede netværk. Hvordan gør jeg det? Uden at skulle konvertere mm. Min PC kan spille AVCHD og det kan PS3 også, men jeg kan ikke få den til det over netværket..??
![]() |
|
![]() |
|
TBC1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 2037 |
![]() |
Det er i hvertfald den den helt simple løsning, som er tilgængeligt for alle med en default PC med mediedeling og en PS3. Princippet er blot at en given DLNA serverløsning er sat op til at søge og dele *.MTS filerne for at PS3'eren vil være i stand til at afspille disse filer på denne vis.
Der findes naturlig vis mere komplekse og dedikerede løsninger, og hvis du tænker på at PS3'eren skal opfatte filstrukturen som en egentlig AVCHD skive, så er det væsentligt mere langhåret.
Mvh
TBC
Redigeret af TBC1 - 24-Juli-2010 kl. 17:49 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
min ps3 afspiller fint mine avchd klip optaget på min canon hf s 11, via min NAS (synology ds1010+)
jeg har ikke gjort noget yderligere konvertering for at skulle se dem.. andet end samle dem i begivenhedsklip med tsmuxer (det er hurtigere end at skulle redigere, og gør så klippene kan afspilles samlet for de enkelte begivenheder)
Så svaret må være som ovenfor nævnt via din NAS´s dnla funktion
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Det må vel være DLNA, da DNLA er noget helt andet. :)
|
|
![]() |
|
Scubaghost ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Sted: Norsjælland Status: Offline Point: 1178 |
![]() |
Har lige været i media player, men jeg kan ikke finde noget sted at: opsætte din DLNA kompatible server til at dele mapperne og/eller filerne/filtyperne .Det kan være noget så simpelt som blot fildelingsfunktionen i f.eks Windows mediaplayer hvor du kan sætte den til at dele *.MTS filer ...
Undskyld jeg er så nooooooooob
|
|
![]() |
|
![]() |
Og hvordan gør jeg det på min NAS??
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Slå det der hedder enten UPnP eller DLNA til. Så burde det køre.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen jeg kan ikke finde noget sted at gøre det???!!!...
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvilken NAS drejer det sig om?
|
|
![]() |
|
![]() |
En readyNas duo. Jeg kan heller ikke finde ud af det i media player.. Buhuuuu
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvad så med "Media Server"?
|
|
![]() |
|
![]() |
Læs side 1-13 (side 25 i selve filen): http://www.readynas.com/download/documentation/UM/ReadyNAS_UM_02Apr08.pdf
Det er ikke side 1 til 13, men siden hedder 1-13. :) Redigeret af justrace - 24-Juli-2010 kl. 19:07 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |