Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Strange
Guld medlem
Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
|
Emne: Optage på ældre recorder..? Sendt: 30-Juli-2010 kl. 21:14 |
Hej med jer...
Jeg har for nyligt via en byttehandel herinde byttet mig til en Philips DVDR3450H recorder. Her er mit spørgsmål.
Jeg har fladskærm alle andre steder end i mit soveværelse hvor der er et billedrørs tv. Jeg har Yousee og har dermed adgang til alle kanaler digitalt via antennestikket når jeg har en flad sat til. I soveværelset har jeg som nævnt billedrørs tv og ikke en fladskærm....Når jeg engang får skiftet ud til en flad vil jeg så stadig kunne optage tv programmer på denne recorder på:
Nogle kanaler?
Eller alle kanaler?
Hope it makes sense...ellers så spørg :-)
Tak.
Venligst
Strange
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 21:23 |
Som du sikkert ved, så er der jo stadig Analoge signaler på KabelTV, kanalerne i de normale pakker er med enkelte undtagelser Analoge. Det er vel en 6-8 stykker der kun er Digitale.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10504
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 21:53 |
Strange skrev:
Når jeg engang får skiftet ud til en flad vil jeg så stadig kunne optage tv programmer på denne recorder på:
|
For det første: En "flad" er ingen garanti for digitale kanaler på kabeltv - der kræves desuden at den "flade" har indbygget en DVB-C tuner.
For det andet: Det er ikke TVet, hverken det "flade" eller det gamle CRT der afgør om du stadig kan optage på din gamle recorder. Du kan nemlig fortsat optage på den så længe din kabeltv leverandør også bliver ved med at sende analogt. Når der ikke længere sendes analogt kan du fortsat optage via scartindgangen, men ikke fra den indbyggede analoge tuner.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 30-Juli-2010 kl. 23:32 |
Radiomand, ja...Flemming, jeg er bevidst om at det kræver c tuner for de er digitale. Men det her forstår jeg ikke:
Når der ikke længere sendes analogt kan du fortsat optage via scartindgangen, men ikke fra den indbyggede analoge tuner. Hvordan gør man så, og hvilken tuner snakker du så om skal bruges?
|
 |
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10504
|
Sendt: 31-Juli-2010 kl. 08:52 |
Strange skrev:
Radiomand, ja...Flemming, jeg er bevidst om at det kræver c tuner for de er digitale. Men det her forstår jeg ikke:
Når der ikke længere sendes analogt kan du fortsat optage via scartindgangen, men ikke fra den indbyggede analoge tuner. Hvordan gør man så, og hvilken tuner snakker du så om skal bruges?
|
Der skal ikke bruges nogen tuner. Du kan koble recorderen til et TV eller en anden kilde, f.eks. en DVD afspiller eller satelitmodtager etc. med et scartkabel og optage via scartindgangen. Det kræver ikke nogen tuner i recorderen.
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 31-Juli-2010 kl. 23:21 |
Lyder godt. Så vil man altod kunne optage på den. Det jeg bare ikke forstår er hvorfor den så ikke kan nøjes med at være sat til via scart nu. den er sat til med scart, men derudover stod der i anvisningen at jeg skulle køre antennekablet ind i afspilleren og et rf coaxial kabel fra afspiller til tv'ets antennestik?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 10:59 |
Hvorfor i alverden vil du nøjes med det, så kan der jo kun optages det du ser på TVet, det er på det nærmeste ubrugeligt, Recordern kan sdom tidligere skrevet optage via egen Tuner sålænge der er Analoge signaler, kvaliteten vil ikke nødvendigvis være den bedste, men der er da ingen tvivl om, at det vil være mere flexibelt på den måde.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 20:06 |
På hvilken måde? Har jeg sat det rigtigt eller forkert til som jeg har gjort det nu?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 20:15 |
Recorderen skal jo som TVet være tilsluttet til vægudtaget så begge har signal, ganske som i de Analoge dage, det er jo det du modtager fra KabelTV, og de gøres ved: Vægudtag > Recorder > TV. Der er jo RF gennemsløjfning på Recorderen.
|
|
 |
Strange
Guld medlem
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 22:29 |
Jeg har lige prøvet at optage og alt fungerer fint - men:
1. Hvordan er det så jeg får den til at virke hvis vi siger de slukker for det analoge signal i morgen og alt kører digitalt - kan ikke se hvordan det skulle ku' lade sig gøre med scart, og kan det virkelig passe at man så kun kan optage det man ser og ikke kan bruge timeren?
2.Og når jeg får en flad herind med c tuner vil den så kunne forstå at optage det ud fra de analoge kanaler også (man har jo som bekendt både de analoge kanaler og digitale kanaler liggende)?
Redigeret af Strange - 01-August-2010 kl. 22:30
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 23:10 |
Glem det med at optage via scart. TV'et skal være tændt og du kan kun optage det du ser.
Den kan optage så længe der er analoge kanaler. That's it!
|
 |
JørgenT
Guld medlem
Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
|
Sendt: 01-August-2010 kl. 23:22 |
Strange skrev:
Jeg har lige prøvet at optage og alt fungerer fint - men:
1. Hvordan er det så jeg får den til at virke hvis vi siger de slukker for det analoge signal i morgen og alt kører digitalt - kan ikke se hvordan det skulle ku' lade sig gøre med scart, og kan det virkelig passe at man så kun kan optage det man ser og ikke kan bruge timeren?
2.Og når jeg får en flad herind med c tuner vil den så kunne forstå at optage det ud fra de analoge kanaler også (man har jo som bekendt både de analoge kanaler og digitale kanaler liggende)? |
1. Hvis du vil optage noget andet end du ser, kan du med en digital modtager optage via scart. Hvis det kun skal være SD kanalerne kunne det f.eks være med en Sagem 60. De handles brugt for et par hundrede kroner.
Med en Samsung 3106 kan du også optage HD kanaler, men kun i SD kvalitet.
2. Med C-tuner er det de digitale kanaler du ser.  De analoge optager du bare via recorderens egen tuner.
Mvh JørgenT
|
 |