|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
nbj-dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-August-2010 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 02-August-2010 kl. 04:02 |
Hej alle
Jeg har netop købt en LaCie harddisk på 1 TB. Første gang jeg sluttede den til, spurgte den mig om hvordan jeg ville sætte den op. Den foreslog at jeg skulle dele den op i 2 dele, en lille og en stor så jeg kunne bruge den lille del (32GB) til at lave en slags dropbox. Problemet er at når jeg nu slutter den til min PC så viser den kun den lille disk på 32GB og ikke den anden del, som jeg jo ellers skulle bruge. Hvis jeg går ind i enhedshåndtering kan jeg se at den er der, men jeg får stadig ikke lov at bruge den.. Det ser sådan ud: http://img19.imageshack.us/img19/9653/harddiskf.jpg Hvad skal jeg gøre? |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
Jeg tænker at den store del måske ikke er formateret?
windows+r diskmgmt.msc højreklik på den store partition og vælg formater vælg nfts og tryk ok
Redigeret af Briam - 02-August-2010 kl. 08:08 |
|
![]() |
|
nbj-dk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-August-2010 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Nu er det sådan at jeg tog backup af alle mine filer på min computer inden jeg lavede en recovery hvor den sletter alt og gendanner alle fabriks indstillinger. Hvis jeg formaterer disken så forsvinder alt..
Der må være en anden måde jeg kan få den til at vise filerne? :( Hjælp! :) Tak på forhånd |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Det vil sige, at du har haft adgang til den store partition?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja aller første gang da jeg satte den til fungerede den som den skulle, og jeg kunne se både den lille og store del. Derefter tog jeg backup af alle filer og lavede en recovery.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
Er din Windows helt opdateret gennem Windows Update, efter du lavede en recovery. Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men måske.
Og gør det nogen forskel om LaCie disken sidder i under boot, eller ej. Jeg har oplevet det samme med en USB-pind, hvor jeg kun kunne se en lille partition, men det var fordi den havde været brugt på en Mac også. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
![]() |
Hej igen
Ja den var tilsluttet under boot, men det burde vel ikke gøre en forskel? Den er formateret til NFTS og har ikke været brugt på mac. |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Hvilken Windows-version bygger din recovery på?
Den oprindelige Windows XP understøttede ikke partitioner over 128 GB. Det ændrede sig med Servicepack 1 eller 2. Så det er jo muligt, at du efter indlæsning af din recovery disk har nedgraderet til en Windows-version, som ikke kan håndtere din ca. 900 GB store partition. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er Vista
|
|
![]() |
|
![]() |
Øv. Den må have have haft understøttelse af store diske lige fra begyndelsen.
Men som en anden skriver: Har du opdateret maskinen med alle Windows-opdateringer fra Windows Update? Det kan jo være, der gemmer sig noget godt i en af dem. Redigeret af Allan Olesen - 02-August-2010 kl. 22:46 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
Åben Diskhåndtering som Briam beskrev, men i stedet for at vælge "Formater", så vælg "Tildel drevbogstav" (eller hvad det nu hedder på dansk). Så burde du kunne give den store partition et drevbogstav, så den kan ses i Explorer under Denne Computer.
|
|
![]() |
|
![]() |
Er det normalt, at Vista ikke automatisk tildeler drevbogstaver til alle partitioner på en USB-disk? Jeg har aldrig oplevet det i XP.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |