Jeg skal flytte en del billeder fra en stationær pc, til en Qnap, og det er Picasa, der skal bruges til at vise dem bagefter.
Jeg har læst mig frem til, at man endelig ikke skal flytte dem via Stifinder, for det opdager Picasa ikke, og der kan gå tags og andre ting tabt.
Så kan man højreklikke på hver enkelt mappe, og sige "flyt til", det flytter så fysisk billederne fra A til B, og Picasa er helt med på det. Det har jeg gjort på vores ene PC, med succes.
Nu skal jeg i gang med den anden, og det drejer sig om en del flere billeder, som jeg da gerne ville flytte på én gang. Har så læst om at oprette en sikkerhedskopi, og så genindlæse den på Qnap'en. Det har jeg faktisk også lige prøvet, men det var Picasa ikke helt med på, Picasa viser stadig billederne fra den gamle position, og den nye mappe er ikke med i de mapper Picasa overvåger.
Går jeg i Værktøjer-> Mappeadministration, er den nye position der ikke, og jeg kan tilsyneladende ikke tilføje en ny?
Så, hvis jeg nu starter helt forfra, hvordan flytter man så mange billeder, nemmest?
Hilsen Tine
|