Hej Jeg har mig en netgear stora nas server, jeg prøver at få min ftp server til at virke, men den gider ikke rigtigt, når jeg går ind i indstillingerne i navigate to my store, så kan jeg kun sætte ftpen til local, og til internettet, det har jeg så gjort, men syntes der mangler lidt flere indstillinger osv. jeg har åbnet min router til port 20-21 så den skulle være godt nok,,,, når jeg så prøver at logge på local, med local ip, så virker den fint, men når jeg så prøver med min ip ude fra, så skriver ftp clienten PASV også kommer jeg ikke længere, den gider ikke logge ind, men kan se der er hul igennem, er det min router jeg mangler at åbne nogen bestemte porte i eller hvad er der galt Håber nogen kan hjælpe
|
At åbne port 20 og 21 er ikke nok, men årsagen er ikke let at gennemskue for den almindelige bruger.
Løsningen kommer af PASV kommandoen fra klienten. PASV kommandoen bruges når klienten befinder sig bag en firewall og ikke kan acceptere forbindelser fra servere. FTP serveren sender en IP adresse og port som klienten skal forbinde til for at holde den primære port fri. Klienten forbinder nu med de oplysninger den har fået af serveren. Det er her at kæden hopper af i dit tilfælde, for serveren sender oplysninger til klienten men kan ikke modtage forbindelser på den oplyste port.
Et sted i serveren konfiguration kan du indstille et antal data porte, og der skal også åbnes for disse porte ellers kan du ikke forbinde til serveren andet end lokalt.
Sørg for at holde antal åbne porte på et minimum af hensyn til din egen sikkerhed. Hvis serveren alligevel kun understøtter et begrænset antal forbindelser ad gangen så juster antal dataporte derefter.
|