recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Prodye Gold DVD-R 4x
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProdye Gold DVD-R 4x

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2005
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Emne: Prodye Gold DVD-R 4x
    Sendt: 27-December-2005 kl. 03:02

Købt disse i tre omgange: Første sending OK, 2. sending startede OK, men blev ringere og ringere, indtil jeg til sidst opgav - desværre efter at have bestilt 3. sending. Med det fejlbillede troede jeg ærlig talt det var drevet der var blevet træt.

En forespørgsel om returnering og en del rykkere til Nierle og så sagde de OK til at jeg tog hul på 3. sending og stadig kunne returnere hvis mangelfuld. De har alle været OK.

Er Prodye Gold DVD-R 4x bare en varierende kvalitet?

Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2005 kl. 18:44

Prodye er et discount mærke og har derfor ikke samme kvalitetssikring som dyrere mærker, f.eks. Verbatim og Taiyo Yuden.

Nierle er egentlig ikke særligt billige med blanke medier i forhold til visse andre shops, men de har et udvalg af billige mærker; et af dem er Prodye.

Hvis du f.eks. sammenligner prisen på 25 styk Prodye DVD-R eller andre discount mærker hos Nierle med prisen på Verbatim hos f.eks. IT-Netsupply.dk, så vil du se at kvalitet kan købes til ca. den samme pris!

Eksempel:

25 styk Prodye TITANIUM 8x DVD-R:    57,90 DKK hos Nierle
  25 styk Prodye BLACK 8x DVD-R:       61,76 DKK hos Nierle
  25 styk Prodye Video Gold 8x DVD-R:  69,49 DKK hos Nierle
  25 styk Verbatim 16x DVD-R:         100,41 DKK hos Nierle

25 styk Verbatim 16x DVD-R:          58,25 DKK hos IT-Netsupply.dk

25 styk Verbatim 16x DVD-R:          67,00 DKK hos WeSellCD.com

Efter min mening kan det ikke svare sig at købe andet end kvalitetsmedier, især når man kan købe dem til gode priser på nettet. Jeg har hørt om mange der køber medier hos Nierle, men Nierle er ikke særligt billige og deres fragtpriser er også højere end mange andre shops, så personligt foretrækker jeg at købe Verbatim hos f.eks. IT-Netsupply.dk og WeSellCD.com.

Det eneste problem jeg kan se er, hvis din brænder eller recorder ikke kan skrive på 8x eller 16x medier, for så er det faktisk efterhånden svært at finde 4x medier - kun få shops har disse medier, og som regel er der tale om discount mærker.

Redigeret af DrageMester
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
henrikkrebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-September-2005
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2005 kl. 00:26

Tak for det grundige svar. Osse tak for linket til IT-Netsupply.dk som ikke er en af dem jeg umiddelbart har tjekket. Måske skulle jeg næste gang tage og gennemgå nogle flere firmaer (masser nævnt her på stedet). Med lidt held kan jeg måske også nøjes med udenlandsk moms hvilket alt andet lige burde være bedre. Men selvfølgelig er der en konflikt i at jeg ønsker så lav omsætning at man slipper for dansk moms men en 'dansk-orienteret' hjemmeside.

Jo, naturligvis er der forskel på discount og mærkevare. Mærkevare er ofte (men ikke altid) garanti for at en større del af købsprisen går til markedsføring i.s.f. produktkvalitet. Discount kan være (men er det ikke nødvendigvis) garanti for et ringere (eller mere varierende) produkt.

Så det jeg egentlig spurgte efter var om nogen havde praktisk erfaring med varierende kvalitet på disse Prodey's

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu