recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vaio bærbar - er den værd at købe?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony vaio bærbar - er den værd at købe?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony vaio bærbar - er den værd at købe?
    Sendt: 13-August-2010 kl. 09:31
Jeg overvejer, at få mig en ny bærbar og har kigget lidt på Sony's modeller, da de virker ret lækkere. Men prisen er også derefter, men er de det værd?

Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 10:02

Ikke i forhold til HP's ENVY og Asus's UL og N serie har lige købt en Asus og havde kik på Sony Vario, men HP & Asus har også Apple-Like bærbare, og jeg synes de er bedre end Sony man får mere for sine kr.

Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 10:11

HP envy personligt synes jeg er skuffende, og ASUS UL modeller er noget knasende bras, plus de har samme issue som alle asus, efter 2-3 mdns brug så er batterier kun 50-60% effektive.

Sony laver kvalitets produkter, men de billige modeller er stadig billige..

de laver en RÅ FED Z11 laptop 13" med nvidia 330m + quad SSD (op til 600mb/Sec) og i rent alu som nok er den bedste 13" på markedet, men som folk siger så er prisen ENORM.. 20k

jeg ville til hver en tid vælge Sony over HP og ASUS..

HP personligt har jeg erfaringer med deres business modeller, det var godt nok en skridt ned i forhold til vores gamle thinkpads..

har en 8530P og har haft 3 udgaver af disse som har haft kort tid imellem. de er så elendige, og man skulle tro man sad med en hårtørrer.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 10:25
Det er også min fornemmelse, at Sony's modeller virker en tand mere gemmenførte, end HP og Asus.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 11:26
Rasmusdc, tror du har haft en mandagsmaskine, altså hvis du har haft én. Jeg har selv 3 i omgangskredsen (min far og 2 kammerater) der har UL-maskiner og der er keine problemer med batteriet. 

Og knasende bras er det ikke, der er nok en grund til at den serie måske er den mest populære gennem det sidste års tid. 

Enig med Klander, du får mindre for pengene ved at købe Vaio. 

Redigeret af Jakabov - 13-August-2010 kl. 11:27
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 11:59
Rasmus - what? 

Jeg har haft en Asus UL80VT i over et halvt år nu, og batterilevetiden er stadigvæk den samme som fra ny - ca. 6-7 timer med trådløst internet slået til og 8 timer uden.

Det lyder til, at du vist ikke taler helt af egen erfaring.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
klander Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 12:02
"Rasmusdc
Jeg tror vist ikke du har haft en Asus UL pc i hånden Wink, at Asus UL serie skulle være  knasende bras tror jeg hurtig du vil være ene om at mene. har 4 af mine bekendte der Asus UL serie og det med batteriene har jeg ikke hørt om, og bygge kvaliteten er meget god. Men den Vario du snakker om der kan jeg jo også få 4 af den model jeg har til samme pris, og den pris vil jeg hellere ofre på Apple.
Jeg kender også en del der har HP's Envy serie og de er ikke skuffet og de stod også med valget mellem Sony Vario og Envy og det blev HP der vant på grund af prisen, den er ikke værd at betale for i forhold til de andre.
Og det er jo mærkeligt at Asus er den mest sælgene bærbare pc og den der får bedst omtale ved både forhandler og værksteder.

Redigeret af klander - 13-August-2010 kl. 12:06
Med Venlig Hilsen

Kurt

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 13:25
Kender også flere der har computere fra Asus UL serie og de fejler absolut ingen ting, hverken i forhold til byggekvalitet eller batteritid. 

Selv har jeg en Sony vaio fw21e som er 2 år gammel til jul. Altså jeg synes faktisk den har gjordt det meget godt. Dengang valgte jeg den også meget iforhold til ydelse/pris hvor den lagde ret godt sammenlignet med andre modeller. 

Er ikke så meget inde i markedet for tiden og du skriver ikke hvad dit budget er eller hvilken skærmstørrelse og hvad den egentlig skal bruges til så kan ikke lige komme med nogle konkrete forslag. 

SKal måske også tilføje at byggekvaliteten i men sony vaio ikke er bedre end alt muligt andet. Ja og så holder den strøm i ca 15min nu :D
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu