|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() Sendt: 18-August-2010 kl. 20:06 |
|
" der er noget i stil med der her jeg er på jagt after "
Hej allesammen,
Jeg har brug for lidt hjælp ang valg af monitor/TV som skal bruges i min forretning...Som I kan se på billeder oven på så har jeg brug for TV så jeg kan vise diverse menuer og tilbud på...
Ud fra det jeg kunne læse på nettet så er der en del fordele med LED skærme, med hensyn til strømfobrug,kontrast, farve ægthed, hel klar den tynde design og strøm forbrug er stor plus Fordel med LCD er prisen da jeg kan finde på nettet biligste LCD fra 3700 kr hvor jeg skal op og give 6500 kr for de biligste LED...i 37 tommer...Er de penge som de koster mere godt givet Jeg har ikke selv nogen erfaringer med LCD teknologi da jeg kun har haft plasma skærme hjem hos os Pioneer og Panasonic... Jeg takker på forhånd til alle jer der gerne vil komme med lidt hjælp ang mit valg.... samt hvis der er nogen af branche medlemer der har et godt råd til mig???
Redigeret af sani - 18-August-2010 kl. 20:12 |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
![]() |
|
Vi tager den lige en gang til: LCD tv er LCD paneler der gennemlyses af lys fra lysstofrør De såkaldte "LED tv" er LCD panaler der gennemlyses af lys fra lysdioder (LED). Ergo har det intet med skarphed, eller betragtningsvinkel at gøre. Klaus |
||
![]() |
||
sani ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
![]() |
|
jeg er godt klar over at LED er "modificeret " LCD , men jeg har også læst på netet at bileder framvisning oplaves forskelig på de to skerme...derfor synes jeg at der vil være interesent for mig at høre fra en her på forum som måske har haft bege skærme hjem og om hen kune "oplave" førskel...
![]() |
||
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
|
||
![]() |
||
rawi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 282 |
![]() |
|
en kort tråd om forskellen: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=68453&title=hvad-er-forskellen-mellem-led-og-lcd
Hvis du sammenligner strømforbruget på de to TV kan du beregne besparrelsen: Eks. på beregning af dagsforbrug hvis skærmene er tændt i 8 timer dagligt. Forskellen på de to TV's effekt laves om til kW (alle de brugte værdier er fiktive): TV-A er på 200 W og TV-B er på 50 W 200 W - 50 W = 150 W
Tiden beregnes i timer (h). (så hvis skærmen er tændt 6½ timer/dag = 6,5 h)Effekten gange tiden giver et elforbrug i kWh:
Differensforbruget i kWh ganges med elprisen pr. kWh (i dette tilfælde DONG's pris):
Så ganger du op med antal skærme, og derefter med hvor mange dage om året du har åbent, og ser hvor meget du sparer årligt ved at købe det mest strømbesparrende TV. Når du har tallene kan du jo så se hvad der er billigst i længden, og tage de med i betragtningen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
hej rawi tak for imput der var interesant læsning,,,jeg har også læst de ting otto og bentam har skrivet i den tråd du henviser til... men som sagt er min behov for de skærme rat speciel og jeg vil hels rame rigtig med køb af de 6-8 styk som jeg har behov for.... der er trods alt en del penge
|
||
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |