recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp... Hvorfor findes der ikke en god streamer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp... Hvorfor findes der ikke en god streamer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Doombelly Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-September-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp... Hvorfor findes der ikke en god streamer
    Sendt: 09-September-2010 kl. 21:42
Suk jeg håber der er nogen der komme med noget input.

Jeg søger en god boks der kan streame film til tv. Jeg undrer mig over at udbudet er så ringe, og at ingen kan finde ud af at udbyde/sælge en god løsning.

Specifikt mangler jeg lige nu en løsning til mit soveværelse.

PT. har jeg et apple TV stående i stuen. Den kører xbmc og alt i alt er jeg mægtigt glad for den. Minuset er pt. at den er ved at være gammel og den derfor har en del problemer med at afspille HD content (Det man lejer/køber igennem iTunes kan den afspille i 720p, men alt andet kan den ikke trække i HD).

Så har jeg smidt en PS3 op i soveværelset. Den kan godt afspille film, men uden undertekster :-(
Man kan vist benytte AVIAddXSub til at tilføje underteksterne til filerne, men er ikke smart da man så skal gøre noget aktivt inden man kan se filmen. Derudover er det vist kun et windows program og jeg har kun macs.
Så PS3'eren er altså ud fra dette ikke en god løsning.

Så har jeg læst at mange nævner WD Live. Så jeg har købt sådan en i dag. Det er trods alt soveværelset så jeg tænkte at gui ikke betød så meget. Hvis den bare kan afspille og virker med undertekster.
Hold da kæft noget lort. Gui er ikke bare grimt. Det er utåeligt, og igen har jeg problemer med at få underteksterne til at virker som jeg gerne vil. Problemet er her at de skal hede det samme og være placeret i samme folder. Suk. Igen mega besværligt og ikke specielt kone venligt. Den ryger helt sikkert tilbage.

Så kommer der en ny AppleTV. Den ser lækker ud og er billig. Problemet er at den kører iOS så XBMC er nok et no go. Det kan være at den bliver jailbreaket og der kommer noget der kan bruges, men det er desværre fremtiden.

Plex kunne være fedt, men en mac-mini er lidt dyr. Specielt at have stående i et skab i soveværelset.

Jeg overvejer selv at bygge en billig XBMC løsning, men forstår ikke hvorfor en sådan ikke bare kan købes som en færdig løsning.

Derudover kommer der en Boxee box i november (se dog dyr ud, og jeg synes faktisk ikke specielt godt om boxee)

Anyway.. mine krav til en løsning er følgende:

• Afspille alle gængse formater
  • Browse til den subtitle fil man gerne vil benytte
  • stømsvag/støjsvag
  • Fungere med NAS
Andre krav der dog kan slækkes på:

• Billig (omkring 1000 kr.)
  • Downloade subtitles direkte fra gui (som xbmc)
  • Automatic hente artwork (som XBMC)
  • Wifi løsning ville være lækkert
  • iPhone remote (eller andre ikke IR løsning (vil gerne smide enheden i et skab))
Hvis i mener i kender en løsning der kunne være noget for mig. Vil jeg meget gerne høre om det. Sorry hvis jeg har lyt lidt sur (det er WD live's skyld ;-) )

På forhånd tak.

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2010 kl. 22:05
Hvis du nu prøver at trække vejret lidt og kigger lidt mere på din wd tv live (hvis du kan holde til at kigge på den)
Så vil du finde ud af at menuen faktisk er meget kone venlig, da den er rimelig overskuelig. (ifølge min kone)
Hvis nogen spørger mig passer den fint til hjemmet:
Far laver alt det sjove med at lave cover/thumbnails og sætte undertekster og lillemor kan finde ud af at afspille filmene. 

Du kunne samtidig vælge at skaffe film med de rigtige undertekster fra starten, så skal du ikke bøvle med selv at lave noget.
Ellers tager det ikke ret lang tid at finde den rigtige undertekst og lægge det rigtige sted.

Evt kunne du sætte b-rads firmware ind og se om det ville ændre på måden din wd kører/ser ud på.

Om du kan finde en afspiller/streamer der præcis passer til dine krav tvivler jeg på.

Men held og lykke med jagten

Theilo

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu