Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Gobo
Ny bruger
Oprettet: 20-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
|
Emne: AC Ryan HD Mini. Kan ikke afspille Iso filer Sendt: 20-September-2010 kl. 21:10 |
Har netop købt en AC Ryan HD mini som jeg har opgraderet med seneste firmware.
AC Ryan HD mini'en som i stuen er koblet på mit kablede LAN netværk. I kælderen står et stk. Imoega NAS 1TB harddisk der er også erkoblet på netværket. På harddisken har jeg har lidt forskellige film af typen .MKV, .IMG og .ISO.
Når jeg bruger HD minien kan jeg finde Imoega harddisken via menuen "Browser" -> "UPnP". Her kan jeg så afspille alle .MKV filerne, men ikke .IMG og .ISO filerne. Disse filer vises slet i oversigten - det er som om de slet ikke er på harddisken (men det ER de!). Er der nogen der ved hvordan jeg kan komme til at se og afspille .IMG og .ISO filerne via HD mini'en?
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 21:42 |
Du kan ikke afspille DVD strukturer gennem UPNP protokollen, kun enkeltfiler. Hvis du vil afspille strukturer skal du lave et almindeligt netværksshare på din NAS enten gennem Samba/SMB eller NFS og tilgå dette share fra din AC Ryan.
Jeg kender ikke din Iomega NAS, så jeg kan ikke umiddelbart fortælle om den understøtter Samba eller NFS netværkssharing eller kun UPNP sharing.
Men hvis du skriver modelnavnet kan vi finde ud af det.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
birddog
Super bruger
Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 22:06 |
jeg har samme problem med iso filer på min mini, og det virker heller ikke selvom filerne ligger på en usb harddisk som er tilkoblet, den kan dog godt finde filerne.
|
 |
Gobo
Ny bruger
|
Sendt: 20-September-2010 kl. 22:14 |
Mange tak for tilbagemeldingen. Modelnumret står på disken 31803000 - det er alt hvad der står. Jeg fandt modellen på iomegas hjemmeside.
I softwaren der følger med kan jeg under "Administration -> network" tildele disken et "workgroup name for your home network" - Kan jeg bruge det til noget?
|
 |
Montydk
Bruger
Oprettet: 18-September-2009
Point: 99
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 15:24 |
Overvejer køb af denne Mini, og det er vigtigt at den kan læse ISO filer for mig.
Der står da på Ryans hjemmeside at den kan læse ISO filer???
|
 |
Treated
Guld medlem
Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 15:52 |
bare sjovt deres beta opdatering ikke kan se .img filer, om det er .iso eller .img er vel et fedt, så underligt de ikke lige har tjekket op på det.
|
 |
Montydk
Bruger
Oprettet: 18-September-2009
Point: 99
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 15:58 |
Så vidt jeg har læst mig frem til så kan den ikke læse IMG filer, men ISO filer er ikke noget problem.
Men nu når jeg ser denne tråd så kommer jeg i tvivl om hvor vidt det er den jeg skal have da de fleste af mine filer er ISO filer.
Man kan bare omdøbe sine IMG til ISO.
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 16:26 |
Mini'en kan godt læse - og afspille - .iso filer.
Den kan ikke læse .img filer, men de kan som skrevet blot omdøbes til .iso.
Mht til .iso over UPnP, så er det vist en generel begrænsning i de fleste medieservere. Som også skrevet, løses det dog nemt ved at lave et netværks share på NAS'en og så browse det fra Mini'en. Så kan man uden problemer afspiller .iso filer.
|
 |
birddog
Super bruger
Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 20:24 |
det giver bare ikke mening, men min mini med den nyeste beta firmware, tilsluttet en USB harddisk nægter at spille iso filer som virker fint på min a-200.
det har jo intet med netværk eller noget at gøre.
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 21:16 |
Har du prøvet med den nyeste officielle firmware?
Hvordan er din USB HDD formateret?
|
 |
Gobo
Ny bruger
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 21:53 |
spawn skrev:
Du kan ikke afspille DVD strukturer gennem UPNP protokollen, kun enkeltfiler. Hvis du vil afspille strukturer skal du lave et almindeligt netværksshare på din NAS enten gennem Samba/SMB eller NFS og tilgå dette share fra din AC Ryan.
Jeg kender ikke din Iomega NAS, så jeg kan ikke umiddelbart fortælle om den understøtter Samba eller NFS netværkssharing eller kun UPNP sharing. Men hvis du skriver modelnavnet kan vi finde ud af det.
|
Har sat NAS'en op som FTP server og kan nu via Ryan HD mini og menuerne "BROWSE" -> "NETWORK" se og afspille ISO-filerne uden problemer! 
RYAN HD mini'en kan dog stadig ikke se de film der ligger som .IMG filer! Der er vist noget med at man blot kan ændre .IMG filerne til .ISO, hvilket jeg forgæves har forsøgt. Nogen der ved hvordan dette gøres i XP? Jeg kan kun se selve filnavnet og ikke"efternavnet" (.IMG) og kan derfor ikke umiddelbart ændre det.
|
-------
Samsung 50C7705
Denon AVR-1911
Minipods, Cinepod, Micropods, BW sub.
AC RYAN HD mini
PS3
Iomega NAS
|
 |
mm-bob
Super bruger
Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 22:20 |
Gobo skrev:
spawn skrev:
Jeg kender ikke din Iomega NAS, så jeg kan ikke umiddelbart fortælle om den understøtter Samba eller NFS netværkssharing eller kun UPNP sharing. Men hvis du skriver modelnavnet kan vi finde ud af det.
|
Har sat NAS'en op som FTP server og kan nu via Ryan HD mini og menuerne "BROWSE" -> "NETWORK" se og afspille ISO-filerne uden problemer! 
RYAN HD mini'en kan dog stadig ikke se de film der ligger som .IMG filer! Der er vist noget med at man blot kan ændre .IMG filerne til .ISO, hvilket jeg forgæves har forsøgt. Nogen der ved hvordan dette gøres i XP? Jeg kan kun se selve filnavnet og ikke"efternavnet" (.IMG) og kan derfor ikke umiddelbart ændre det. |
Du skal op i menu Tools->Folder Options->Fanen View
Her fravælger du "Hide extensions for known file types" i Advanced settings.
|
|
 |