|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() Sendt: 27-September-2010 kl. 14:34 |
Tjaa - overskriften siger næsten det hele...
Jeg er i den triste situation, at jeg skal finde erstatninger for mit ellers fremragende system, som bestod af Pioneer 5090H skærm, SC-LX71 AVR og en sløv men god BDP-LX51 Bluray. Anledningen er primært trist fordi det ikke er frivilligt ![]() ![]() Men jeg må få det bedste ud af situationen og forsøge at finde passende erstatninger for det tabte! Så spørgsmålet er hvilke enheder kan erstatte ? Et åbenlyst svar kunne være:
Helt generelt var jeg yderst tilfreds med mit tidligere system - specielt skærmen var fantastisk i alle henseender, dvs både i tændt og slukket tilstand. Jeg håber at 50VT20 skærmen kan indstilles til at være (næsten) ligeså god som min Pioneer var når den er tændt. Desværre tror jeg ikke den lever helt op til Pioneeren i slukket tilstand... Der var dog nogle punkter som ikke levede helt op til forventningerne i det gamle system - det bør naturligvis undersøges om det kan gøres bedre! De to primære emner jeg ikke fandt optimale var:
Den generelle betjening går mere på at jeg ideelt set gerne vil have et system hvor jeg kan betjene det hele nemt fra 1 fjernbetjening - inklusive valg af musik fra serveren! Idag har jeg al min musik på en MS Windows Home Server i kælderen, så langt så godt. Det blev så sendt til SC-LX71 via en Squeezebox og betjent via enten en Duet controller eller Ipod Touch / iPeng. I princippet virker det, men det er ikke den komplette integration... Så hvis er findes en løsning som giver mulighed for betjening af Audio/Video fra 1 controller, hvor musik kan vælges og hvor man kan skifte om til TV eller Bluray/DVD, så hører jeg gerne om det ![]() Bemærk at i princippet er alt åbent lige nu - det hele skal jo indkøbes fra nyt, derfor bør der bruges noget tid på de svage punkter i det gamle setup. Der skal være følgende input muligheder i systemet:
Hvis ikke idealet kan opnås, så kunne det være rart med nogle forslag til passende kompromisser. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
ØV! hvor surt. Det sker ellers altid kun for naboen!
![]() Du kunne jo også gå på brugtmarkedet efter et 9G Pioneer TV
![]() Recieveren er oplagt
Jeg mener at kunne huske Pana 300 er rimelig hurtig. Men ellers er der den nye 100, som er hurtigere
![]() |
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
![]() |
Forfærdeligt scenarie. Gik de målrettet efter dit hifi eller har de været hele hytten igennem? Forhåbentlig sørger din forsikring for, at du får det hele tilbage i en eller anden afskygning.
Jeg tror ikke, at der pt. findes en 100 % universel fjernbetjning. Du er sandsynligvis nødt til at have i hvert fald en ekstra fjernbetjening, hvis du vil styre din Squeezebox. Har du tjekket, om du ikke kan finde et Pioneer brugt? Det er trods alt en mulighed. Hvis du er villig til at gå væk fra Pioneer receiveren er der desuden muligheden for at vente på et par af de receivere, der er på vej med Airplay, hvor streamningen dermed er bygget ind på forhånd. Det kunne eventuelt fjerne behovet for en fjernbetjening til en Squeezebox? Om det så skaber behovet for en fjernbetjening til noget andet tør jeg ikke sige.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
![]() |
Jeg er ret sikker på at Audio/Video var målet, men de nåede da lige at snuppe nogle bærbare PC'ere, samt diverse andet
![]() Som sagt alt er i princippet åbent - det nye behøver ikke inkludere en Squeezebox, ligesom jeg kan overtales til at undevære Pioneer receiveren hvis jeg får en bedre total oplevelse i form af bedre betjening (det bliver godt nok svært, men som udgangspunkt er det helheden jeg er efter).
|
|
![]() |
|
frugtkompot ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 810 |
![]() |
Og her gik jeg og troede, at verden havde røvrendt mig, da et par idioter smuttede med min cykel i sidste uge :o
Hvor helheden er målet, så tror jeg du skal besøge HFK og få en ordentlig og gennemgående demo af Sonos. Det er dyrere end Squeezebox, men fremstår også umiddelbart mere gennemført.
|
|
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220. |
|
![]() |
|
![]() |
Det er korrekt at Sonos er bedre end Squeezebox, men det er stadig nødvendigt med en Sonos boks koblet til en receiver (f.eks. LX73) eftersom Sonos ikke helt kommer i mål hvad angår kvaliteten og effekt resourcer for forstærker modellen.
Dermed skal der stadig anvendes en separat fjernbetjening til at starte LX73 og vælge rette indgang før man vælger musikken på Sonos. I mit tidligere system løste jeg dette problem ved at sætte min Harmony One op så den valgte CD indgangen inden den slukkede. Dermed brugte jeg Harmony til alt der har med video at gøre. Når der skulle lyttes til musik tændte jeg ved at trykke på power knappen på LX71 og valgte derefter musikken med Duet controlleren eller min ipod touch. Det virkede - for mig - men blev aldrig noget hit for den øvrigt husstand... Så min tanke var om der er nogen som har andre erfaringer ? F.eks. ved brug af ipad eller android tabs ? Er der f.eks. nogen som har erfaringer med dette: http://www.iruleathome.com/ En mulig løsning for mit kommende system er også at gemme forstærker og evt bluray væk i et skab "langt" væk fra skærm og højtalere, så det skal betjeningen også kunne håndtere.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Nevo har fjernbetjeninger som har plug-in for sonos - dvs du kan styre alt med én fjernbetjening. De koster en arm i DK, men i staterne koster de 1/3. Eneste som ikke virker er dens RF (z-wave) som kører på en anden frekvens end z-wave gør i DK. Selv fandt jeg en demo til 2k som virker med de danske enheder.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok - meget interessant
![]() Hvilken model bruger du ? Og kan du så vælge musik ved f.eks. at bladre i albums med fuld grafik ? (noget a la ipod touch / Sonos). |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Q70 - men jeg har ikke Sonos selv. Jeg ved dog der er et plug-in
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |