recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - software til .m2ts filer + subtitles
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsoftware til .m2ts filer + subtitles

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: software til .m2ts filer + subtitles
    Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 22:38
hvordan får jeg afspillet en .m2ts fil med subtitles, min Xreamer klarer opgaven fint men min PC med VLC-player kan ikk se nogle undertekster. grunden er at jeg synes det er nemmere bare at gemme denne ene fil.....
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvordan får jeg afspillet en .m2ts fil med subtitles, min Xreamer klarer opgaven fint men min PC med VLC-player kan ikk se nogle undertekster. grunden er at jeg synes det er nemmere bare at gemme denne ene fil.....

Hvilken VLC version bruger du? Jeg har VLC 1.2 og jeg kan godt se undertekster fra en .m2ts fil.

Jeg er klar over at den officielle version er 1.1.x, men jeg kan desværre ikke huske om denne feature var med i 1.1 (og reelt opgraderede jeg fra 1.0 til en nightly-build version af 1.2 for at få VAAPI GPU understøttelse på Linux, men det er en anden historie...).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2004
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Hvilken VLC version bruger du? Jeg har VLC 1.2 og jeg kan godt se undertekster fra en .m2ts fil.

VLC version 1.1.4 afspiller undertekster i en m2ts fil (fra BluRay).
Min PC hakker i billederne, hvis filen har høj opløsning (1920*1080, 30 Mbps). CPU'en er med to kerner og Windows Jobliste/Ydeevne, viser at ingen af dem tilsyneladende bliver overbelastet.
Er der andre programmer end VLC, der kan afspille undertekster i en m2ts fil?

Erik Helmer Nielsen
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af ehelmer ehelmer skrev:

VLC version 1.1.4 afspiller undertekster i en m2ts fil (fra BluRay).
Min PC hakker i billederne, hvis filen har høj opløsning (1920*1080, 30 Mbps). CPU'en er med to kerner og Windows Jobliste/Ydeevne, viser at ingen af dem tilsyneladende bliver overbelastet.

Hvilket OS? VLC 1.1 har GPU understøttelse af Nvidia og ATI, men kun for Windows Vista og Windows 7 (samt Linux hvis VLC er compilet med VAAPI understøttelse).

Redigeret af JesperLund - 02-Oktober-2010 kl. 20:23
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 20:12
Gemmer selv DVB-T optagelser direkte i M2TS filer. Har ikke problemer med undertekster i VLC 1.1.4 og har ikke haft det i de mange tidligere versioner.

/B
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 23:50
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Hvilket OS? VLC 1.1 har GPU understøttelse af Nvidia og ATI, men kun for Windows Vista og Windows 7 (samt Linux hvis VLC er compilet med VAAPI understøttelse).
Jeg bruger Windows XP.
VLC har jo egne indbyggede codec.  Det er mit indtryk, at dets H264 codec fungerer dårligt.
På min PC viser GraphEdit at en m2ts fil dekodes med DivX H.264 dekoder.
Graphedit og alle andre Windows programmer afspiller m2ts filen pænt og uden den hakken, eller snarere frosne billeder, som VLC lider af.  De kan bare ikke vise underteksterne.

Er VLC virkelig det eneste program der kan vise undertekster i en m2ts fil?
Jeg kan omgå problemet ved at omkode underteksterne til idx/sub format og lægge video, lyd og idx tekster ind i MKV format, men det er en besværlig løsning.

Erik Helmer Nielsen

Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Gemmer selv DVB-T optagelser direkte i M2TS filer. Har ikke problemer med undertekster i VLC 1.1.4 og har ikke haft det i de mange tidligere versioner.

DVB-T udsendelser har en mindre opløsning og bithastighed end BluRay film. Dem har min VLC ikke problemer med.
Iøvrigt har DVB-T filer (TS format) en anden struktur end BluRay (M2TS format). Det kan også påvirke dekodningen.

Erik Helmer Nielsen

Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Marts-2010
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 12:58
Til top
Gymnasten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: København
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af ehelmer ehelmer skrev:

Er der andre programmer end VLC, der kan afspille undertekster i en m2ts fil?
Jeg har også set hakkende billeder med VLC medieplayer på min PC ved afspildning af nogle HD ts-filer modtaget fra DR HD. Løsningen for mig var at skifte indstillinger i VLC-player, Input & Codecs, Skip the loop filter for H.264 decoding. Den oprindelige indstilling er "ingen", og jeg skifter til "Non-ref" hvormed problemet er løst. Andre anbefaler indstillingen "Alle". Du kan finde mere om sagen ved brug af Google og læse lidt engelsk.

Det skal siges at min PC er 5 år gammel (CPU Athlon 64 3200+) og grafikkortet ganske ordinært - ASUS N6600. Men med ovenstående indstilling har jeg foreløbig ikke set problemer med HD. Men har dog endnu ikke forsøgt med 1080p. Jeg har andre HD-optagelser (filer), hvor ovenstande indstillinger ikke betyder nogen forskel.
Til top
ehelmer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2010 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Gymnasten Gymnasten skrev:

Jeg har også set hakkende billeder med VLC medieplayer på min PC ved afspildning af nogle HD ts-filer modtaget fra DR HD. Løsningen for mig var at skifte indstillinger i VLC-player, Input & Codecs, Skip the loop filter for H.264 decoding. Den oprindelige indstilling er "ingen", og jeg skifter til "Non-ref" hvormed problemet er løst. Andre anbefaler indstillingen "Alle". ... Men har dog endnu ikke forsøgt med 1080p.
Tak for forslaget.
Jeg har kun problemet hakkende billeder i VLC med 1920*1080p filer, m2ts fra BluRay, og der virker dine forslag desværre ikke.
'PowerDVD10' afspiller selvfølgelig fejlfrit med brug af DXVA acceleration. Man er bare nødt til at afspille hele BluRay filen for at se underteksterne.
Jeg har nu fundet et andet program 'SplashPro' som kan afspille m2ts filerne med undertekster uden at hakke. Det bruger ikke DXVA acceleration, men fungerer fint på min AMD Athlon 64 X2 5200+.

Erik Helmer Nielsen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu