Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DaaN
Ny bruger
Oprettet: 30-December-2007
Sted: Roskilde
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: AC Ryan Playon!HD - Mini ELLER WD Live Mini Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 23:24 |
Hey Alle  Jeg står og vipper lidt frem og tilbage agtigt  Jeg er første gangs køber af en MedieStreamer.. har læst lidt hist og pist.. tests og personlige erfaringer fra ejere af henholdsvis en WD live mini og ejere af AC Ryan Playon!HD - Mini.. osv.. MEEN syntes ikke rigtigt jeg er blevet overbevist om, at den ene er bedre end den anden.. Fås de med Dansk menu?? Hvordan i opsætningen af begge, når de skal sættes op til afspilning fra en nas server, nemt eller besværligt.. støj?? Afspilnings Problemer, af div. fil formater?? Fås der Custom Firmware til AC Ryan Playon!HD - Mini'en som der gør til WD Live mini'en..?? Hvordan med afspilning af film med undertekst fil ved siden af, hvordan klarer de det?? Har jeg glemt nogle spørgsmål som er meget vigtigt for mit køb, så sig endelig til  Jeg vil gerne kunne afspille HD film primært enten over wireless eller kablet fra min Nas Server, WD live mini'en klarer fint bl.a 1080 HD over Wireless glidende, har jeg set med egne øjne over en trækning på ca 14-15 meter fra NAS Server til mediestreamer.. Men vil AC Ryan Playon!HD - Mini'en kunne klare det også, afspilning af HD film i 1080 over wireless fra en Nas Server?? Prisen, der ligger de to jo meget lig hinanden.. da jeg har Nas serveren ser jeg ingen grund til at have den store AC Ryan Playon!HD med harddisk i  Så, Hvad er jeres mening og erfaring.. skal jeg tage en WD Live Mini eller en AC Ryan Playon!HD - Mini ??? Kom med jeres mening og erfaring.. SÆT IGANG 
|
 |
TechGeak75
Ny bruger
Oprettet: 06-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 3
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 07:43 |
Hejsa. Jeg er også total nysgerrig. Men jeg kunne ikke finde nogen steder hvor man kunne få det demonstreret. Derfor har jeg netop i dag købt produktet PlayOn DVR (med to tv-tunere) Jeg var ellers også vild med HD mini udgaven.
Jeg har købt den hos komplett.dk og sikret mig at jeg kan returnere den inden for 14 dage, hvis jeg ikke var tilfreds. Jeg skal blot huske at pakke den pænt ned i original emballage, hvis jeg ikke er tilfreds. Jeg skal hente den i eftermiddag. Jeg vil skrive mine konklusioner, i forhold til mine behov inden for de næste 14 dage...
|
Documentation is like sex.
When its good, its really good!
When its bad, its better than nothing.
|
 |
Molbech
Bruger
Oprettet: 07-Marts-2009
Point: 114
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 08:02 |
Har selv en Playon! HD mini.
Der ingen støj overhovedet, den siger ikke en lyd. Der er jo hverken harddisk, eller blæser til at larme.
Stream over nas, er ingen problem, og opsætning er også let. Menu er dansk, har kun lige prøvet 720P, men det streamer fint over wireless 
|
 |
mureren
Guld medlem
Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Point: 710
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 12:42 |
Heller ingen problemer med undertekster på PlayOn!HD Mini.
(i hvert fald ikke på de filer jeg har haft spyttet gennem)
Ikke noget dansk interface.
Der er så vidt jeg husker ikke noget tredje parts formware til den, men der er vist nok flere der har brugt en anden firmware...måske var det den fra WD TV?
Opsætningen til NAS'en er pærenem, når først du har fået tweaket windows 7's netværksdeling!
(der er en guide på A.C. Ryans forum til at gøre det)
Den har spillet alle fil-formater jeg har kastet efter den. (.img filer skal omdøbes til iso...men så kører det også)
HD over wireless aner jeg ikke, kører kablet. På forummet hos A.C. Ryan er der dog flere der rapporterer det kører fint.
Ingen blæser eller HDD i en Mini, så den er lydløs, som Molbech også siger.
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
 |
Montydk
Bruger
Oprettet: 18-September-2009
Sted: Denmark
Point: 99
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 13:32 |
Hey jeg blander mig lige, jeg har lige købt en playon mini, jeg har dog ikke brugt den så meget endnu. Men lidt har man jo :-) Jeg er super glad for den, den afspiller samtlige fil formater som jeg har prøvet. Jeg vil dog sige at der skal kabel i da den Wi-fi ting får filmen til at hakke.
Opsætningen er super nem, jeg kører også film fra en NAS. Meget brugervenlig boks :-)
Men nå er jeg nået til at skulle opsætte YAMJ og der har jeg lidt problemer, men de skal nok løses ved at læse lidt om det på nettet, håber jeg.
Hvis der er nogle af jer som kender en god guide til den så send den endelig.
|
 |
DaaN
Ny bruger
Oprettet: 30-December-2007
Sted: Roskilde
Point: 8
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 13:45 |
mureren skrev:
Heller ingen problemer med undertekster på PlayOn!HD Mini.
(i hvert fald ikke på de filer jeg har haft spyttet gennem)
Ikke noget dansk interface.
Der er så vidt jeg husker ikke noget tredje parts formware til den, men der er vist nok flere der har brugt en anden firmware...måske var det den fra WD TV?
Opsætningen til NAS'en er pærenem, når først du har fået tweaket windows 7's netværksdeling!
(der er en guide på A.C. Ryans forum til at gøre det)
Den har spillet alle fil-formater jeg har kastet efter den. (.img filer skal omdøbes til iso...men så kører det også)
HD over wireless aner jeg ikke, kører kablet. På forummet hos A.C. Ryan er der dog flere der rapporterer det kører fint.
Ingen blæser eller HDD i en Mini, så den er lydløs, som Molbech også siger. |
Vedr. det windows 7 Netværksdeling.. forstår jeg ikke.. For det har jo intet med computeren af gøre?? Nas serveren, kører jo som en enhed for sig selv og uafhængig af Computeren  Det er en Qnap 219P Jeg har mig  Nå for pokker, man kan godt smide en Firmware fra WD live Mini på en AC Ryan.. så man får alle de Custom ting og sager som nu engang er i en Custom FW fra WD live mini, hvordan kører det?  Når du starter den op og skal navigere rundt.. er det på Dansk eller kun Engelsk..? For ku jo være smart og nemmere, hvis det var på Dansk for mig
Montydk skrev:
Hey jeg blander mig lige, jeg har lige købt en playon mini, jeg har dog ikke brugt den så meget endnu. Men lidt har man jo :-) Jeg er super glad for den, den afspiller samtlige fil formater som jeg har prøvet. Jeg vil dog sige at der skal kabel i da den Wi-fi ting får filmen til at hakke.
Opsætningen er super nem, jeg kører også film fra en NAS. Meget brugervenlig boks :-)
Men
nå er jeg nået til at skulle opsætte YAMJ og der har jeg lidt
problemer, men de skal nok løses ved at læse lidt om det på nettet,
håber jeg.
Hvis der er nogle af jer som kender en god guide til den så send den endelig. |
YAMJ, hvad er det og hvad bruges det til? 
Redigeret af DaaN - 06-Oktober-2010 kl. 14:02
|
 |
Montydk
Bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:24 |
Det er så man kan få film covere på jukebox :-)
Jeg skal lege lidt med det i aften, og så håber jeg at det lykkedes.
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:41 |
Ang. netværksdeling, så bøvlede jeg lidt med det fordi min PlayOn!HD faktisk er den store model, og jeg havde oprindeligt sat en HDD i den...derfor
Jeg skrev "måske" med det firmware fra WD TV!
Søg selv på A.C. Ryan's fora for at finde svaret...det er ikke noget jeg har erfaring med selv!
EDIT: Det lader til at være firmwaren fra en Mede8er der kunne bruges, men der er også folk der mener det modsatte!
In any case...så forstår jeg ikke hvad du vil med en anden firmware, du virker ikke som superbruger (no offense!) hvis du helst vil have tingene på dansk etc. Det er såmænd kun GUI der er væsentligt anderledes, og det er trods alt det man forhåbentlig skal kigge mindst tid på...og se nogle film/serier i stedet for 
ALT på den er på engelsk, endnu da. Der er ved at være mange danske brugere, så mon ikke der engang er én der tilbyder sin hjælp som oversætter?
Men den er nu nem, også på engelsk...du ved jo nok hvad IP-adresse, shortcuts, wireless etc. er, og den slags almindelige udtryk man så ofte ser i fora etc.
YAMJ har jeg døjet en del med, og aldrig fået til at virke rigtig godt!
Jeg endte i stedet med at benytte Thumbgen, Tvixie2PlayOn!HD, Ember Media Manager og andre sjove programmer. Har testet en del efterhånden, og YAMJ er bare ikke færdigt nok til min smag, har for mange restriktioner og mangler.
Thumbgen derimod, det virker første gang, laver de samme moviesheets (eller bedre!) som YAMJ, men mangler desværre "moviewall" hvor du ser en hel række covers, og kan vælge derfra.
Thumbgen skal man bruge ved at browse i sine filmmapper, og når man så vælger en mappe med én eller flere filmmapper i, viser den covers som preview, og moviesheets hvis man trykker "slow" på fjernbetjeningen...men oversigten/moviewall, den mangler.
Redigeret af mureren - 06-Oktober-2010 kl. 15:58
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
|
 |
Montydk
Bruger
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 15:52 |
Thumbgen kunne jeg desværre ikke få til at virke heller, ved du hvor der findes en guide til den for dummies :-)
Jeg kan egentlig godt finde ud af at bruge selve programmet og finde de forskellige covers osv.
Men jeg går istå når tingene skal overføres til Mini'en :-)
|
 |
mureren
Guld medlem
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 16:02 |
Montydk: Du kan jo ikke overføre noget til mini'en, der er ingen HDD i den?
Du skal få Thumbgen til at lægge filerne i dine film-mapper, og så viser mini'en som standard et preview af den første .jpg-fil den finder i mapperne.
(de skal som regel hedde 0001.jpg, !0001.jpg eller lignende)
Kig her:
og her:
|
Mvh. Mureren
|
 |
Bruger udmeldt 31
--
Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 17:35 |
mureren skrev:
Montydk: Du kan jo ikke overføre noget til mini'en, der er ingen HDD i den?
Du skal få Thumbgen til at lægge filerne i dine film-mapper, og så viser mini'en som standard et preview af den første .jpg-fil den finder i mapperne.
(de skal som regel hedde 0001.jpg, !0001.jpg eller lignende)
Kig her:
og her:
|
Det behøver man såmænd ikke noget specielt program til.
Det er bare at finde coverbillede (eller hvilket som helst billede) på nettet, og så gemme det i filmens mappe.
Google billedsøgning er din ven 
|
 |
justrace
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
|
Sendt: 06-Oktober-2010 kl. 17:51 |
....google er din ven. - Eller blockbuster. :)
|
|
 |