recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Playstation 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlaystation 3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Emne: Playstation 3
    Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 10:24
Hej

Er der nogen der har erfaring med at bruge en PS3 som mediaplayer ? 
Hvor godt samarbejder den med en NAS med UPnP ? 
Kører wif-fi delen nogenlunden tåleligt ?
Har de rene mediaplayers nogen egentlige fordele frem for en PS3 ? Altså udover prisen....

På forhånd tak
Bric
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 10:57
Jeg forsøgte en overgang via PC'en, hvor PS3 Media Server var installeret, og det hakkede sig selv ihjel. Desværre.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 11:10
Jeg ser optagelser fra DR HD, som jeg har lagt på min hjemmeserver og streamer til PS3'en via upnp/dlna. Det fungerer fint over kabel-netværk. Trådløst ville næppe fungere.

Jeg har tidligere streamet musik som PCM (dvs. CD'ens fulde bitrate) via trådløst. Det gik også fint.
Til top
Bric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 121
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Jeg ser optagelser fra DR HD, som jeg har lagt på min hjemmeserver og streamer til PS3'en via upnp/dlna. Det fungerer fint over kabel-netværk. Trådløst ville næppe fungere.

Jeg har tidligere streamet musik som PCM (dvs. CD'ens fulde bitrate) via trådløst. Det gik også fint.

Har overvejet en hær af forskellige mediaservere og var egentlig ved at ende med at det eneste, der ville give mig den flexibilitet, og fremadrettede brugssikkerhed jeg ønsker var en........computer.
 Men nu har jeg så fået øje på PS 3eren
Den kan sådan set (på papiret) alt det, jeg gerne vil have og med Sony i ryggen burde den fremadrettede udvikling være nogenlunde sikker.
Med en indbygget 320 GB harddisk (og mulighed for at tilkoble ekstra på USB ?) kunne jeg lægge de film jeg vil se direkte på den og så streame musik fra min NAS (eller bide i det sure æble og en gang for alle trække et kabel...).
Det ser oven i købet ud til at der er apps der muliggør det at at bruge min android telefon som fjernbetjening   
Så når jeg hører musik behøver måske ikke engang have fjernsynet tændt for at navigere ? Hvis det virker nogenlunde glat er den IMHO pludseligt en reel (enkeltrums) konkurrent til både Squeezebox og Sonos ?
Spørgsmålet er - virker alt det her i praksis og er det til at sætte op ?
Og hvad med DRM ? Tror i den kan håndtere TCD play og/eller www.bibzoom.dk ?
Og internetradio, kan den det ?

Mvh
Bric
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 12:35
Jeg tvivler. Og PS3'en håndterer også langt fra alle filformater - eksempelvis er MKV ikke understøttet.

Det største håb med PS3'en er, at vi får en Netflix lignende tjeneste herhjemme, der udbyder deres service via PS3'en. Det ville være et mirakel, men da Danmark notorisk er lysår bag udviklingen, skal vi nok ikke forvente den slags mirakler herhjemme de næste mange år.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 13:02
PS3 understøtter ikke så mange formater. Skal man spille disse, kræver det transcoding på den server, der streames fra.

Filmkigning direkte fra harddisk har den begrænsning, at PS3 kun accepterer FAT-formaterede harddiske, og dermed kan man ikke have filer over 4GB.

Har man noget at bruge PS3'ens øvrige muligheder til, kan det være en fin løsning. Men er man alene på udkig efter en medieafspiller, må der være bedre løsninger.

Redigeret af Allan Olesen - 10-Oktober-2010 kl. 13:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu