madbox skrev:
Der er 100% en millard topics om lignende situation.
Jeg tænker at jeg skal sådan opgradere lidt her i hytten.
jeg tænker en wdtv live (andre forslag er velkomne for det er et latterligt media player marked, men den skal kunne afspille alt.)
tanken er at streame fra en NaS , synology ds409 something.
over et N-netværk? kan det give sig ?
andre forslag er velkomne. eller hvad i har gjort.
|
Ja det kan det godt, ud fra det du skriver.
Problemet er, du stille ikke de rette krav.
1. Din max belastning er ikke defineret. Eksempelvis snakker du om en Mediaplayer som skal kunne afspille alt. Hvad er alt? Stil dine krav ud fra definitionerne istedet for udefinerbare begreber. Eksempelvis kunne alt jo være 1080p i en voldsom bit opløsning. Det i sig selv kan måske lade sig gøre til een klient ad gangen under de rette forudsætninger.
2. Og så er vi pludselig ovre i et andet krav. Antal klienter, og gerne antal samtidige klienter. Har du nogen ide om det, så skriv det. Ellers er det ekstremt usikre svar du får.
Hagen ved trådløse net er deres afhængighed af stort set alt udefra kommende, samt afstanden. Afstanden kan korrigeres med andre antenner og/eller rangeboostere. Men resten kan være en svær nød at knække. Så derfor.
3. Hvad findes der af andre trådløse net i nærheden. Konflikter de evt. ? Europa har 13 kanaler at gøre godt af. Idag er det muligt at bruge 2.4gHz og 5mHz. De giver en smule mere fleksibilitet, men det kan vise sig ikke at være godtnok alligevel.
4. Er resten af dit udstyr gearet til at levere data hurtigt nok til det du vil i henhold til ovenstående punkter? Det er jo fint nok at bygge et trådløst netværk der kan, men hvis resten af udstyret ikke kan, så er det rigtig kedelige penge at spilde på ingenting.
Skal jeg summere det her i en kort version, så hedder det, kravsspecifikation! Jo mere præcis du kan sætte det op, desto bedre svar/resultat får du.