recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslut til alm 28" tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslut til alm 28" tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
arendal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslut til alm 28" tv
    Sendt: 08-Januar-2006 kl. 19:18

Hvordan er billedkvaliteten på et alm 28" tv?

Er der ligesom når man tager sim computer og bruger tv-out? Sløret og tåget???

Martin

Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2006 kl. 21:04

Det kommer an på hvilket grafikkort og tunerkort du har og hvilke kabler der anvendes imellem MCE og TV. Jeg har et Nvidia GF 5200 og  Hauppauge 150 dvr tuner kort og der er ingen slør eller tåge på. Og det er endda uden de bedre (og dyrere) skærmede kabler til tv´et!  

-Psudo

Til top
arendal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2006 kl. 22:13
Har selv et asus a9200, Men skal snart have et nyt. Det er sløret, de tidligere kort har også altid været sløret/uskarpt på tv. Gforce 2 og 4.
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 20:52
Psudo:

Hvilke drivere bruger du til de to kort? Jeg har fuldstændig de samme og en anelse problemer med billedet. Der er ofte slør på ved bevægelser.

/Brian
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 22:44

Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Psudo:

Hvilke drivere bruger du til de to kort? Jeg har fuldstændig de samme og en anelse problemer med billedet. Der er ofte slør på ved bevægelser.

/Brian

Hauppauge version 2.0.35.23258

Nvidia version: 7.7.7.9

Når du skriver "slør på ved bevægelse" mener du så at der er en ghost effekt eller bliver det uskarpt. Jeg havde nogle problemer med min VIA chip da den hakkede hver 30 sek. men det blev løst med VIAs 4 in 1...nok ikke sandsynligt at der er dit problem også, men nævner det i samme forb.

V.H. Psudo

Til top
arendal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 08:10

Har prøvet med mange forsk. drivere. Hvilke kabler bruger i??

Har sådan et stik som følger med til kortet, det ligner et svhs og i den anden ende er der et hun phono stik og et hun svhs stik. Og så har prøvet at bruge nogle at de pakker med mange forskellige ledninger i. Både phono og svhs.

Martin

Til top
arendal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 08:12
Min er ikke så sløret ved film nærmere når man er på skrivebordet osv, det er svært at læse tekst på ikonerne.
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2006 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af Psudo Psudo skrev:

Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Psudo:

/Brian

Hauppauge version 2.0.35.23258

Nvidia version: 7.7.7.9

Når du skriver "slør på ved bevægelse" mener du så at der er en ghost effekt eller bliver det uskarpt. Jeg havde nogle problemer med min VIA chip da den hakkede hver 30 sek. men det blev løst med VIAs 4 in 1...nok ikke sandsynligt at der er dit problem også, men nævner det i samme forb.

V.H. Psudo

Nej det kan mest ses i fx. ansigtet på mennesker. Der er "grums" i ansigtet når de bevæger sig. Er det et stille billede er der ikke noget nævneværdigt. Taget forholdende i betragtning selvfølgelig...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu