recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af micro-atx mb, cpu + ram - prisniveau?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af micro-atx mb, cpu + ram - prisniveau?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af micro-atx mb, cpu + ram - prisniveau?
    Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 15:34
Hej

Jeg kigger efter en billig opgradering til min fars computer og de eneste krav er at det skal være billigt, motherboardet skal være micro-atx og have en digital dvi-udgang - og så må det gerne have en cpu der kan trumfe en 5 år gammel Sempron processor - men mon ikke det meste kan det?

Hvad skal jeg kigge efter hvis det skal være nyt - hvilket chipsæt og cpu-sokkel giver fornuftig performance og er samtidig prisbilligt?

Alternativt har jeg kigget på et brugt sæt med et AsRock Conroe 945g-dvi mb, en core2duo e6600 cpu og 3gb ram - hvad bør sådan noget koste - det er 3 år gammelt og sat til salg på dba.dk for 1.500kr, hvor jeg synes virker meget dyrt - man kan nærmest få bedre kits helt nyt til en billigere pris, hvis jeg ikke er helt galt på den?

Mvh Tommy
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 16:13
Jeg synes du skal gå efter en AMD-konfiguration.  Hvis du skal have hjælp til at samle skal du skrive hvad du har at gøre med. For 1500 får du ikke et nyt system. Mine personlige erfaringer er, at man skal slå til hvis man finder nogle som har gjort et fejlkøb, men hvis systemet har været brugt er det tit den tidligere ejermand ikke har haft den fjerneste idé om hvordan man behandler komponenterne når man samler maskinen (For meget kølepasta, skæve bundkort og CPU-køler med bund og/eller kølefinner som har fået tæsk). Jeg har givet vis været uheldig, men jeg foretrækker at købe nyt.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 09:51
1500,- er alt for dyrt for de komponenter, efter min mening. Jeg vil tro du kan finde det samme som nyt til stortset samme pris.
Ca. 500,- for CPU
Ca. 160,- pr GB RAM * 3 = små 500,- ialt.
MB har jeg ikke rigtig nogen ide om, da det ikke umiddelbart er til at støve op. Men et tilsvarende, eller til din fars forbrug, der burde du snildt kunne finde et tilsvarende til 500,-

Vupti, så er vi oppe på samme pris. Nu er det bare nyt.

Det som kan komme til sælgers favør, det er hvis der er tale om helt specielle komponenter (dyre). Men det gavner sandsynligvis ikke din far så meget. Så hul i det.

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 22:50
Tak for svarene begge to - havde faktisk ikke overvejet muligheden for at brugte komponenter måske ikke er blevet behandlet korrekt undervejs, men ofte vil det vel give problemer relativt hurtigt - selvom man kan være uheldig. Blev også bekræftet at de 1.500kr er en relativt optimistisk pris - tror ikke engang jeg gider bøvle med et bud - det er ikke noget der haster, så vil se hvad jeg snubler over i løbet af de næste måneder.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 10:48
Hvis du alligevel ligger nede i den prisgruppe, og det er til din far, som jeg formoder ikke har de store krav til hans maskine. Så ville jeg helt klart overveje nyt. Selvom det er sjældent du finder fejl på cpu, så kan der være fejl på både ram og bundkort. Og det er simpelthen ikke det værd at rode med. Det er få spildte penge op imod en massiv omgang software tæsk, som måske aldrig løser sig.
Som nævnt bør du kunne finde nyt til den pris du er inde på. Jeg ville ihvertfald gøre forsøget, hvis det var mig. Medmindre du absolut skal længere ned i pris.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu