Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
lasse.j5
Bruger
Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
|
Emne: Stor fladskærm til mødelokale og videokonference Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 20:40 |
Hej.
Jeg står og skal have købt nogle fladskærme hjem til nogle mødelokaler.
Skærmene skal primært bruges til: Powerpoint Kurser i forskellige applikationer (f.eks. excel) Videokonference
En landskamp i ny og næ kan ikke udelukkes :)
Derfor er billedkvaliteten ikke afgørende.
De vigtigste faktorer er derfor størrelsen og prisen.
Jeg har kigget lidt på en LG 60PK250N som kan fåes til ca. 10.500,-
Er bare lidt i tvivl om plasma er den rigtige vej at gå. Vil i mene at man ikke skal være bange for burn-in selvom skærmen kan risikere at stå med et windows desktop flere timer i træk? Har selv et PX80 derhjemme og har aldrig oplevet andet end en smule retention.
Problemet er også lidt at hvis det skal op i 60+" så er der ikke så meget at vælge imellem af LCD skærme uden det er rasende dyrt.
Har I evt. nogle forslag til andre skærme der kunne være interesante til vores behov?
På forhånd tak
|
 |
quarkir
Guld medlem
Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1575
|
Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 21:03 |
Jeg går ud fra at der er en grund til at det ikke kan/skal være lærred+projektor ? For et par uger siden brugte jeg en 50" i et mødelokale og den var godt ikke stor ift. lokalet (som var rimeligt langt), så du skal sikre dig at 60" er tilstrækkeligt til at kunne ses fra bagerste række
|
mvh Jesper \
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't - Douglas Adams
|
 |
ZackGem
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 842
|
Sendt: 26-Oktober-2010 kl. 21:09 |
Drop de billige skrammelskærme til proffesionelt brug, og køb i stedet en proffesionel NEC eller noget i den stil.
Jeg møder til dagligt rigtig mange af de "elgiganten skærme" rundt omkring. De er fine nok hjemme i stuerne, men dur bare ikke på en arbejdsplads.
Lysforholdnene er typisk ikke optimale, så bla. mulighed for højere lysstyrke er ofte et must. ligeledes kan en "konsumer skærm" ikke holde til de mange timers drift der oftes er i en virksomhed.
En konsumerskærm kan ofte heller ikke tænde og slukke automatisk, som de fleste "grønne" virksomheder efterhånden går meget op i, for at spare strøm.
Det er bare et par enkelte punkter der skiller en proffesionel skærm ud med en konsumerskærm.
Ja - der betales 30%, men den skal så heller ikke skiftes efter 2 år, samt vedligeholdes hele tiden.
|
 |
lasse.j5
Bruger
Oprettet: 06-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
|
Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 12:48 |
quakir:
Vi har projektor og lærred i vores store mødelokaler. Det er forholdsvis små mødelokaler der er tale om her. Længste afstand til skærmen vil være ca. 4,5 m.
ZackGem:
Er klar over at en professionel skærm vil være at foretrække. Synes bare at prisforskellen er alt for stor. Mht. lysforhold så har vi ret gode muligheder for at lukke lys ude i mødelokalerne så det burde ikke blive et problem. Det med at slukke uden for arbejdstid er ikke noget et simpelt tænd og sluk ur ikke kan klare. Det gør vi allerede nu ved de infoskærme vi har rundt omkring.
|
 |
Jwin
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 769
|
Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 14:27 |
quarkir skrev:
Jeg går ud fra at der er en grund til at det ikke kan/skal være lærred+projektor ?
|
Jeg har dårlige erfaringer med videokonference og projektorer. Hvis der er lyst i mødelokalet, er der dårlig kontrast på billedet på lærredet. Slukkes lyset i lokalet så er der pænt billede, så er der for mørkt i lokalet til at kameraet kan lave et pænt billede til "den anden ende" af videokonferencen.
Man skal nok op i en 10000 ansilumens projektor, før det kan lade sig gøre. Men de koster "kassen" og larmer temmlig meget.
Jeg bruger 50" Panasonic consumer Plasma G20 sammen med Polycom HDX7000 og har ikke haft problemer med fastbrænding. (Sender Sort-skræm til Pana'en, hvis folk glemmer at slukke).
Men har man finanserne til at købe "Pro" skærme, så gør det.....
Redigeret af Jwin - 27-Oktober-2010 kl. 16:11
|
 |
Rasmusdc
Guld medlem
Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
|
Sendt: 27-Oktober-2010 kl. 21:51 |
vi har skærme i de fleste rum, vi har også en del projektorer.
Erfaringen er at projektorer er gode i de største rum, pga. størrelsen, dog er der samme problem ved alle business projektorer de larmer, og det er frustrende.
derudover har vi plasma og LCD i mange rum, Plasmaerne pga buzz i et roligt møderum kan også til tider være træls, da der altid er nogle der sidder næsten lige op af skærmen.
en super flad LED ville være lækker. da den heller ikke tager plads ud i rummet, og ikke er i vejen når man går rundt i rummet.
Fladskærme har kæmpe fordele i form af at de er bedre opløsningsmæssigt, VÆSENTLIGT mere lysstærke og kræver ikke mørklægning dog ikke til store mødelokaler.
|
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
|
Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 10:08 |
Kunne man ikke forstille sig at betragtningsvinklen (hedder det det?) er et problem ved LCD-skærme...
|
mvh Christian
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 28-Oktober-2010 kl. 10:36 |
lasse.j5 skrev:
Er klar over at en professionel skærm vil være at foretrække. Synes bare at prisforskellen er alt for stor. |
Det kommer jo an på hvordan man laver regnestykket... Der kan være stor forskel på hvad indkøbsprisen på et produkt er, og hvad den samlede udgift over f.eks. 3 år er. Især hvis du indregner risikoen/sandsynligheden for at ud af et vist antal skærme, så vil der være nogle fejl ind imellem, og hvad gør du hvis dén fejl opstår lige præcist dén dag du skulle holde dit livs vigtigste præsentation for AP Møllers indkøbsafdeling?
Bilka har eksempelvis nogle Samsung præsentationsskærme hængende i butikkerne, som åbenlyst er blevet købt for billigt. 1-2 år efter installationen er de skærme fuldstændigt smadrede, i en grad så det mildt sagt ser pinligt ud. De kan godt gå i gang med at investere i nye skærme, og så kan man regne lidt på hvor god en forretning dét så er. Og her ER der endda tale om pro-skærme, som bare er blevet specificeret forkert, ikke om konsum-skærme.
Problemet med at købe den rigtige løsning, er at man aldrig rigtigt opdager fordelen. Hvis éns grej aldrig går i stykker, så tænker man ikke synderligt over dét, det betragter man som en selvfølgelighed. Og så kan man godt gå og spekulere på hvor mange penge man havde sparet med billigere skærme. Men ham der har købt de billige, det er ham der har lært på den hårde måde hvorfor det nogle gange kan betale sig at købe dyrt.
|
 |
Jwin
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 769
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 20:29 |
cnn3 skrev:
Kunne man ikke forstille sig at betragtningsvinklen (hedder det det?) er et problem ved LCD-skærme... |
Jo, det er et problem. Derfor bruger jeg Plasma på de fleste af vores anlæg.
|
 |
ZackGem
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 842
|
Sendt: 31-Oktober-2010 kl. 22:16 |
Otto J skrev:
lasse.j5 skrev:
Er klar over at en professionel skærm vil være at foretrække. Synes bare at prisforskellen er alt for stor. |
Det kommer jo an på hvordan man laver regnestykket... Der kan være stor forskel på hvad indkøbsprisen på et produkt er, og hvad den samlede udgift over f.eks. 3 år er. Især hvis du indregner risikoen/sandsynligheden for at ud af et vist antal skærme, så vil der være nogle fejl ind imellem, og hvad gør du hvis dén fejl opstår lige præcist dén dag du skulle holde dit livs vigtigste præsentation for AP Møllers indkøbsafdeling?
Bilka har eksempelvis nogle Samsung præsentationsskærme hængende i butikkerne, som åbenlyst er blevet købt for billigt. 1-2 år efter installationen er de skærme fuldstændigt smadrede, i en grad så det mildt sagt ser pinligt ud. De kan godt gå i gang med at investere i nye skærme, og så kan man regne lidt på hvor god en forretning dét så er. Og her ER der endda tale om pro-skærme, som bare er blevet specificeret forkert, ikke om konsum-skærme.
Problemet med at købe den rigtige løsning, er at man aldrig rigtigt opdager fordelen. Hvis éns grej aldrig går i stykker, så tænker man ikke synderligt over dét, det betragter man som en selvfølgelighed. Og så kan man godt gå og spekulere på hvor mange penge man havde sparet med billigere skærme. Men ham der har købt de billige, det er ham der har lært på den hårde måde hvorfor det nogle gange kan betale sig at købe dyrt. |
Præsis!
Det kan simpelthen ikke forklares bedre.
Glæden ved at købe noget billigt vare oftes korteren end ærgelsen over at have købt for billigt! Og regnestykket er klart - en billigskærm er sjældent billigere over afskrivningsperioden på 3 år.
Konsumerskærme høre bare ikke til i en virksomhed. Ikke en jeg turde handle med i hvert fald. Tør slet ikke tænke på alle de andre ting de også går på konpromis med.
|
 |