recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Andre der kører blu ray på ikke 24p fjernsyn?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAndre der kører blu ray på ikke 24p fjernsyn?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Andre der kører blu ray på ikke 24p fjernsyn?
    Sendt: 14-November-2010 kl. 14:49
Ja overskiften siger det hele.

Det var bare for at hører om jeg er den eneste :)

Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 14:52
Jeg gør, har ikke haft råd til at opgradere siden 2006 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=859&zoneid=13

Det gør det nu hæderligt, men jeg glæder mig til at afslutte studierne så der kan blive lidt rum i budgettet ;)
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 14:57
Okay :)

Jeg tænkte også på at lave lidt sådan en tråd hvor man kunne skrive hvilke film der er meget motion judder på og hvilke der ikke havde. F.eks så jeg pink panther 2 og der var så meget motion judder så det ødelagde meget af filmen (faktisk var filmen allerede ødelagt, den var forfærdelig ringe og overhoved ikke sjov).

Har du Alien Blu Ray boksen og hvis ja hvordan ser det ud vedrørende motion judder
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12429
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af MrCeecar MrCeecar skrev:

Ja overskiften siger det hele.

Det var bare for at hører om jeg er den eneste :)

Jeg så BD-film på et tv uden korrekt visning af 24Hz-materiale i noget der ligner to år. Det kan man SAGTENS, og der er ikke noget underligt i det. Amerikanerne og Japanerne har ALTID haft 60Hz judder på deres dvd'er.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:07

Har du Alien Blu Ray boksen og hvis ja hvordan ser det ud vedrørende motion judder

Det ser ud som på præcis alle andre film. Effekten fra 60Hz judder er den samme uanset hvilken film du ser, da de alle sammen er optaget med 24 billeder i sekundet.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:13
Ja rent teknisk så ja så er det det samme. Men jeg så Bolt igår også og de var der ikke nær så meget motion judder som der var på pink panther. Eller formuleret på en anden måde så lagde man ikke mærke til så meget.

Er det rigtig at Amerikanerne og Japanerne har motion judder på deres dvd'er?
Til top
LarsKnudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:53
Har ikke Alien boksen så jeg kan ikke kommentere på det :)
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 15:53

Er det rigtig at Amerikanerne og Japanerne har motion judder på deres dvd'er?

Ja - dog med et par bemærkninger: NTSC-DVD'er kan indeholde 24p-materiale - men hvis TV'et ikke kan vise det (24p), gør det ingen forskel. Derudover kan indholdet jo reelt set være i 60[Hz] videoformat, altså hvis det ikke er filmmateriale, og så er der ingen judder.

Redigeret af bantam - 14-November-2010 kl. 15:55
/lars
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 16:10
Jeg har aldrig hørt om en dvd med egentlig 24Hz-materiale, og du har jo alligevel ingen afspillere der kan spytte sådan noget direkte ud fra en dvd alligevel. Film på NTSC dvd'er har altid haft samme judder, som hvis man afspiller en BD på et setup uden ordentlig 24Hz-visning.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 16:56
Lad mig gøre det kort, da det vist nærmer sig off-topic: Panasonics BD-afspillere kan "60[Hz] til 24p-tricket" (60'eren kan jeg huske, at jeg har testet). Det blev i en anden sammehæng diskuteret i denne tråd. DEt kræver naturligvis et 24p-TV
/lars
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 2369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 18:12
Jeg kører ikke 24p.

Primært fordi projektoren ikke kan modtage 24p, og det er fortrinsvis den jeg ser film på.

Min tv kan godt modtage 24p, men de få gange jeg ser BD på det, glemmer jeg som regel at skifte indstilinger.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2010 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Lad mig gøre det kort, da det vist nærmer sig off-topic: Panasonics BD-afspillere kan "60[Hz] til 24p-tricket" (60'eren kan jeg huske, at jeg har testet). Det blev i en anden sammehæng diskuteret i denne tråd. DEt kræver naturligvis et 24p-TV

Det betyder at afspilleren kan genskabe de 24 billeder i sekundet fra det materiale der ligger på skiven. Dermed kan du faktisk skabe 24 billeder i sekundet ud af alle ordentligt masterede NTSC dvd-film, men hvor godt det virker i praksis er et andet spørgsmål.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu