|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() Sendt: 14-November-2010 kl. 14:49 |
Ja overskiften siger det hele.
Det var bare for at hører om jeg er den eneste :) |
|
![]() |
|
LarsKnudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Jeg gør, har ikke haft råd til at opgradere siden 2006 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.aspx?articleid=859&zoneid=13
Det gør det nu hæderligt, men jeg glæder mig til at afslutte studierne så der kan blive lidt rum i budgettet ;)
|
|
![]() |
|
![]() |
Okay :)
Jeg tænkte også på at lave lidt sådan en tråd hvor man kunne skrive hvilke film der er meget motion judder på og hvilke der ikke havde. F.eks så jeg pink panther 2 og der var så meget motion judder så det ødelagde meget af filmen (faktisk var filmen allerede ødelagt, den var forfærdelig ringe og overhoved ikke sjov). Har du Alien Blu Ray boksen og hvis ja hvordan ser det ud vedrørende motion judder |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12429 |
![]() |
Jeg så BD-film på et tv uden korrekt visning af 24Hz-materiale i noget der ligner to år. Det kan man SAGTENS, og der er ikke noget underligt i det. Amerikanerne og Japanerne har ALTID haft 60Hz judder på deres dvd'er. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12429 |
![]() |
Det ser ud som på præcis alle andre film. Effekten fra 60Hz judder er den samme uanset hvilken film du ser, da de alle sammen er optaget med 24 billeder i sekundet. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja rent teknisk så ja så er det det samme. Men jeg så Bolt igår også og de var der ikke nær så meget motion judder som der var på pink panther. Eller formuleret på en anden måde så lagde man ikke mærke til så meget.
Er det rigtig at Amerikanerne og Japanerne har motion judder på deres dvd'er? |
|
![]() |
|
LarsKnudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
![]() |
Har ikke Alien boksen så jeg kan ikke kommentere på det :)
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Ja - dog med et par bemærkninger: NTSC-DVD'er kan indeholde 24p-materiale - men hvis TV'et ikke kan vise det (24p), gør det ingen forskel. Derudover kan indholdet jo reelt set være i 60[Hz] videoformat, altså hvis det ikke er filmmateriale, og så er der ingen judder.
Redigeret af bantam - 14-November-2010 kl. 15:55 |
|
/lars
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har aldrig hørt om en dvd med egentlig 24Hz-materiale, og du har jo alligevel ingen afspillere der kan spytte sådan noget direkte ud fra en dvd alligevel. Film på NTSC dvd'er har altid haft samme judder, som hvis man afspiller en BD på et setup uden ordentlig 24Hz-visning.
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
![]() |
Lad mig gøre det kort, da det vist nærmer sig off-topic: Panasonics BD-afspillere kan "60[Hz] til 24p-tricket" (60'eren kan jeg huske, at jeg har testet). Det blev i en anden sammehæng diskuteret i denne tråd. DEt kræver naturligvis et 24p-TV
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
![]() |
Jeg kører ikke 24p.
Primært fordi projektoren ikke kan modtage 24p, og det er fortrinsvis den jeg ser film på.
Min tv kan godt modtage 24p, men de få gange jeg ser BD på det, glemmer jeg som regel at skifte indstilinger.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det betyder at afspilleren kan genskabe de 24 billeder i sekundet fra det materiale der ligger på skiven. Dermed kan du faktisk skabe 24 billeder i sekundet ud af alle ordentligt masterede NTSC dvd-film, men hvor godt det virker i praksis er et andet spørgsmål. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |