Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
CptDuffman
Ny bruger
Oprettet: 16-November-2010
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: Valg af TV (ikke nødvendigvis med 3D) Sendt: 16-November-2010 kl. 13:26 |
Halløj folkens!
Jeg står og skal ud at finde mig et nyt TV. Jeg har kogt mine valg ned til nogle få rigtigt lækre TV men jeg kan simpelthen ikke beslutte mig. Det er her I kommer ind
Her er listen som den ser ud på nuværende tidspunkt:
SAMSUNG UE46C6705 pris omkring 10000 kr. SAMSUNG UE46C8705 pris omkring 14000 kr. SONY KDL-46NX710 pris omkring 16000 kr. SONY KDL-46EX710 pris omkring 10000 kr.
Her er så mit dilemma: Hvis jeg nu ikke har lyst til at hoppe med på 3D halløjet, er de billigere TV på min liste så lige så gode til at vise mine fantastiske Blu-ray skiver eller vil der være en forskel med 100 hz kontra 200 hz? Jeg vil egentlig bare have det bedste billede og ikke nødvendigvis 3D funktionen. Med venlig hilsen Duffman
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 16:26 |
CptDuffman skrev:
Jeg vil egentlig bare have det bedste billede og ikke nødvendigvis 3D funktionen. |
Så mangler det vidst et par andre tv på din liste..... Klaus
|
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 16:30 |
Ja, du mangler Plasmapanelerne.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
CptDuffman
Ny bruger
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 17:49 |
Radiomanden skrev:
Ja, du mangler Plasmapanelerne. |
Jeps i know 
Har kigget på Pana VT20 og 7705 fra Samsung og var ret begejstret for 7705. Dog er min egen personlige holdning (som modstrider mange andres ved jeg) er at LED tv har et bedere billede. Jeg går ud fra at dette er en smagssag. Har i andre forslag er jeg lutter øren. Jeg har også lidt fokus på edge lit og back lit hvor jeg har forstået at back lit er at foretrække? Jeg ved at den nye NX810 serie fra Sony er back lit men er i tvivl om det er værd at vente på..
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 18:22 |
Det lyder som om du skal ud og se på TV, steder hvor du kan få seriøs rådgivning!!
Om backlit er godt? Tjah, hvis man kan leve med "halo" effekten den giver. Og ellers generelt LCD-teknologiens bagdele....
M.v.h.
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 4858
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 18:29 |
CptDuffman skrev:
Radiomanden skrev:
Ja, du mangler Plasmapanelerne. |
Jeps i know 
Har kigget på Pana VT20 og 7705 fra Samsung og var ret begejstret for 7705. Dog er min egen personlige holdning (som modstrider mange andres ved jeg) er at LED tv har et bedere billede. Jeg går ud fra at dette er en smagssag. Har i andre forslag er jeg lutter øren. Jeg har også lidt fokus på edge lit og back lit hvor jeg har forstået at back lit er at foretrække? Jeg ved at den nye NX810 serie fra Sony er back lit men er i tvivl om det er værd at vente på.. |
PanaVT20 er reference TV fordi det er det TV, som pt gengiver kildematerialet mest korrekt . Og det er ikke en smagssag, men en kendsgerning . Men hvis du ikke bryder dig om korrekt billedgengivelse, eller måske har en meget lys stue kan LCD være et bedre valg for dig . Men de bedste plasma performer altså - indtil videre - rå billedkvalitet bedre/mere korrekt end LCD/LED . Personligt er jeg meget spændt på hvad den nye Sony HX900 kan . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 18:44 |
Henrik B. skrev:
Det lyder som om du skal ud og se på TV, steder hvor du kan få seriøs rådgivning!!
Om backlit er godt? Tjah, hvis man kan leve med "halo" effekten den giver. Og ellers generelt LCD-teknologiens bagdele....
M.v.h. |
Nu har LCD jo ikke kun bagdele
|
 |
Bruger udmeldt 38
--
Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 18:50 |
Nope. Men efter min mening nogle - for billedet - temmelig store nogle af slagsen...
M.v.h.
|
 |
kskruger
Guld medlem
Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 3498
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 19:13 |
Hvis du går efter det bedste LED-LCD i øjeblikket, så er det LG LE850N
http://www.pricerunner.dk/pl/2-2607909/TV/LG-47LE850N-Sammenlign-Priser?ref=redirect&q=lg%2047le850n&search=lg%2047le850n&other_hits=;;30;&sort=4
|
 |
CptDuffman
Ny bruger
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 20:11 |
Henrik B. skrev:
M.v.h. |
Med det menes der at... jeg har fået forkert rådgivning? Halo effekten? Har plasma ikke også nogle "bagdele" såsom retention, burn-in og buzz? Men som sagt tidligere så har jeg et godt øje til C7705, syntes bare at f.eks. NX710'en som stod ved siden af havde en del klarere og "blur" frit billede.
Lennon skrev:
PanaVT20 er reference TV fordi det er det TV, som pt gengiver kildematerialet mest korrekt . Og det er ikke en smagssag, men en kendsgerning . Men hvis du ikke bryder dig om korrekt billedgengivelse, eller måske har en meget lys stue kan LCD være et bedre valg for dig . Men de bedste plasma performer altså - indtil videre - rå billedkvalitet bedre/mere korrekt end LCD/LED . Personligt er jeg meget spændt på hvad den nye Sony HX900 kan . .
|
Du har sikkert ret... og godt nok sagde jeg at det var billedet der var vigtigst, men jeg kan simpelthen ikke ignorere det piv grimme design, dybden og... fik jeg nævnt hvilken øjebæ det er? Havde panasonic haft nogle kompetente designere havde jeg meget muligt været deres næste kunde... men det må de altså gøre bedere.
Redigeret af CptDuffman - 16-November-2010 kl. 20:12
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19649
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 20:47 |
CptDuffman skrev:
Med det menes der at... jeg har fået forkert rådgivning? Halo effekten? Har plasma ikke også nogle "bagdele" såsom retention, burn-in og buzz? Men som sagt tidligere så har jeg et godt øje til C7705, syntes bare at f.eks. NX710'en som stod ved siden af havde en del klarere og "blur" frit billede. |
Hvilke indstillinger havde disse tv? Fabriksindstillingerne? http://moppe.dk/lcdfabrik.html
CptDuffman skrev:
Du har sikkert ret... og godt nok sagde jeg at det var billedet der var vigtigst, men jeg kan simpelthen ikke ignorere det piv grimme design, dybden og... fik jeg nævnt hvilken øjebæ det er? Havde panasonic haft nogle kompetente designere havde jeg meget muligt været deres næste kunde... men det må de altså gøre bedere. |
OKay, så var billedet altså ikke det vigtigste. Klaus
|
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 21:03 |
duffman - jeg syntes du skal købe det tv du syntes stod bedst.
Jeg har før købt et tv som andre herinde anbefalede og jeg blev desværre aldrig glad for det.
Måske jeg er 1 ud af 100 der ikke blev tilfreds men ......
Derfor - køb hvad du syntes er bedst.
|
 |