|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() Sendt: 13-Januar-2006 kl. 10:30 |
Jeg har to MCE maskiner der ikke vil lukke ned efter et planlagt job. Hvis jeg f.eks sætter makinen til at optage noget kl. 14:00 til 16:00 så starter den fint op, optager det den skal, men lukker ikke ned igen. Det samme sker om natten ved 3 tiden hvor MediaCenter scheduleren automatisk opdaterer EPG, men den går ikke tilbage til Dvale. Er der nogen der kender en løsning på det?
|
|
![]() |
|
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
Ja, du skal ind i power settings i kontrolpanelet og sætte op hvor lang tid der skal gå før den går i standby. Min er sat til 10 eller 15 min. og det virker helt fint... |
|
|
Kong_Carlos ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Prøv denne: http://mediacenter.smartlog.dk/36135_Problemer_med_standby_i _MCE2005.html Det virkede for mig. Hilsen Carsten
|
|
![]() |
|
soren_b ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 501 |
![]() |
Hej Jeg har prøvet programmet du har linket til men kan ikke helt hitte ud af det. Jeg installere det godt nok og kan også se mappen hvor filerne ligger i. Problemet er bare når jeg prøver at starte config filen spørger mce hvilket program jeg vil starte den op med?? skal jeg åbne det i notepad eller?? Jeg kan heller ikke finde noget plugin i mce. Den eneste måde jeg ved det er der er fordi at jeg har installeret den og fjernet den et par gange for at se om det hjælper.. Men desværre ikke Hvis du kanhjælpe med opsætningen vil det være helt kanon. Jeg er virkelig ved at gå ud af mit gode skind På forhånd tak |
|
![]() |
|
Kong_Carlos ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej Tjaaa jeg ved ikke hvor meget der er at sige om opsætningen. Ja du kan bruge notepad til at rette i indstillingerne med. Programmet holder øje med dit CPU forbrug og når det har været under X (CPU ydelse i %) i X antal minutter lægger programmet pcen i standby. Når din pc INTET laver så prøv ”Ctrl” + ”Alt” + ”Delete” og se CPU forbruget under ydeevne, så får du et hint om hvor den skal så. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Tak for løsningsforslag, men jeg tror jeg vil afvente/prøve at finde anden løsningsmodel. Hvorfor? At overlade til en applikation at overvåge hvor meget CPU en er belastet og derved afgøre om den er belastet/ikke belastet er efter min mening et "bad fix". Hvad nu hvis den er belastet af ikke så velkomne ting. Så er det jo ikke så rart at denne indtrængende applikation kan holde maskinen i luften. Det rigtige må være at MCE tager følgende beslutnínger: Hvis MCE er færdig med at optage; Har brugeren igangsat en fjernsynskikning eller et andet program? Ja: Spørg ham om han ønsker at gå i Standby/dvale Nej: Sov godt |
|
![]() |
|
Pimmel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Højre klik på skrivebordet; vælg propeties/indstillinger ; vælg screensaver ; hybernate maskinen hvis maskinen ikke bliver brugt i mere ind 10 min Sådan skulle det virke www.gbpvr.com optager direkte i mpeg formattet
|
|
![]() |
|
Palmolive ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Bortset fra at du bør bruge standby istedet for hibernate.... (Og i BIOS kan du så vælge om det skal være S1 eller S3 standby).
|
|
Samsung 52M87, H3126 | Denon DVD-3800BD (kodefri), AVR-4308 | Marantz SA-11S2 | Zune 80GB, ZuneHD 32GB
|
|
![]() |
|
![]() |
Jamen så er det jo bare at gå i gang: http://mediacenter.smartlog.dk/40252_Windows_insomnia_-_lide r_din_PC_af_sovnloshed.html
|
|
![]() |
|
![]() |
Tak til alle, også dem der ikke har læst hvad jeg skrev og dermed ikke forstod problemet: MCE skal lukke ned når den er færdig med det den skal. Der er ingen ide i at sætte Windows til at falde i søvn når der ikke foregår noget, fordi så gør Windows det den har fået besked på hele tiden, bare jeg taler i tlf. i ti minutter. Eller også gør den ikke, idet der nu om dage næsten altid er processer der holder svinet i live. Det skal derfor være "synderen" der vækker maskinen, der skal få den i knæ igen! Kong_Carlos har forstået problematikke og sendt et yderst relevant link, det beskriver løningsforslag. Jeg håber at jeg i morgen kan få prøvet det af. Jeg skal nok vende tilbage med resultater. Indtil da: Venligst ikke flere forslag til ændring i Power/Strømstyring/Pause Skærm, please. Jeg ved godt at man kan ændre i strømstyribsmodellerne derfra og man kan sagtens nå dem fra pauseskærmen, men det er desværre ikke så brugbart i forhold til det aktuelle problem |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |