recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming fra QNAP NAS til Panasonic TXP42G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming fra QNAP NAS til Panasonic TXP42G20

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rene_nissen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming fra QNAP NAS til Panasonic TXP42G20
    Sendt: 21-November-2010 kl. 22:20
Hej Forum.
Jeg er fuldstændig newbie på dette område, men har lige købt Panasonic TXP42G20 (får det i morgen, hurra) og overvejer at købe QNAP TS-419 NAS, for at kunne streame fra NAS'en direkte til fjernsynet, som har DLNA understøttelse. Mit spørgsmål er om man kan streame f.eks. blu-ray film direkte til fjernsynet, uden at man har en eller anden form for media player ind over?
For mig ser det ud som om det kan lade sig gøre da QNAP har built-in TwonkyMedia Server som virker sammen med DLNA, men det er altsammen teori, og jeg ved ikke ret meget om emnet, så jeg vil bare lige høre om det er en mulig løsning.
På forhånd tak.

Hilsen

René
Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 00:04
Du bliver nok nødt til at investere i en media afspiller (WD TV Live, Dune, Twix osv).

Det er korrekt at QNAP kommer med Twonky Media server men denne understøtter meget få video formater - det samme gælder sit TV.

Jeg bruger i forvejen QNAP TS 209 Pro II der streamer musik til min Noxon afspiller (Via Twonky).
Til video og surround bruger jeg WD TV Live til min Panasonic G20. Alle formater afspilles uden problemer - og der er masser af alternativer til WD`s originale firmware - hvis man vil, f.eks. bruge Movie Sheets
Og tillykke med dit TV - fantastisk stykke hardware til prisen :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu