recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Server/nas i julegave/ fordele ved serverløsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketServer/nas i julegave/ fordele ved serverløsning?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1184
Direkte link til dette indlæg Emne: Server/nas i julegave/ fordele ved serverløsning?
    Sendt: 24-November-2010 kl. 10:17
overvejer at købe en server.. i julegave til mig selvTongue
 Er komplet nybegynder - vil bruge den til min squzzebok musik og?
Hvad bruger i ellers jeres server til?
Hvilken firma/ model /prisklasse vil i anbefale og hvad skal man regne med i strømforbrug årlig?
Kan jeg streame film til min ps3 fra en server?
Det var lidt tilfældige julespørgsmålTongue - Håber nogen I dette super forum kan komme med lidt indput til hvad jeg skal gå efter.
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
hsmdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-November-2010
Sted: Danmark
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 01:15
Kig på Synology !!
De har et stort udvalg og et super brugervenligt program.
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Point: 435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 11:38
Synology eller qnap. Har haft begge dele og de skifter til at være foran. Min oplevelse er dog at Qnap ofte er lidt hurtigere end synology i samme prisklasse og dem jeg har er i alu hvor synology er i plastic. Er dog super glad for begge to.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2010 kl. 12:17

binne det kommer vist an på hvilke modeller man køber.. min erfaring er nemlig køber du udfra samme modeltrin så er de stort set lige hurtige MEN synology er typisk op til 30% billigere, når der sammenlignes på respektive modeltrin (jo billigere model jo mere plastic.... synology´s + serie er ganske godt kram imo).

Desuden syntes jeg synology er hurtigere til at opgradere deres system.. og ikke mindst noget bedre til at holde selv ældre modeller opdaterede... der syntes jeg qnap er noget tungere (jeg har både qnap og synology NAS).
Dog syntes jeg at synology er mere brugervenligt... især efter system 3.

nåja.. så glemte jeg.. flere brugere inklusiv mig selv oplever fra tid til anden uforklarlig udelukkelse af webadgangen til deres qnap NAS, oftest kan det løses med at tømme cachen... jeg har dog selv oplevet at være udelukket fra webadgangen på min qnap i en uge.. og prøvede at logge ind fra forskellige maskiner (både pcer og macs) uden held... der var fint adgang via afp og smb.. altså kun webadgangen der var buggy.... sådan noget har jeg aldrig oplevet på min synology.

skal jeg anbefale noget så må det blive synology´s + modeller

strømforbruget er modelafhængigt men typisk omkring 20-25 watt i sleep og op til 50-60watt ved læs/skriv (inklusiv diskenes forbrug)... også kan man feks på synology lave en tænd/sluk  plan.. min starter kl 8 og lukker kl 01, og den kan laves individuel pr dag.

til filmstream vil jeg anbefale en nmt ala pocornhour a-200 eller c-200 .. eller en dune hd max istedet for ps3... de er langt mere fleksible mht til filmformater end ps3

Redigeret af rhsin - 28-November-2010 kl. 12:25
Mvh

René
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2010 kl. 07:59
Jeg vil ikke påstå at jeg ved ret meget om NAS'er og servere, men for mit eget vedkommende, tror jeg at jeg ville gå efter en "server" frem for en NAS. Forskellen nu til dags er vel mest et spørgsmål om hvilket OS/Software der ligger på den.

Den her ligner for mig et godt bud: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=599238
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu