Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Ken H
Junior bruger
Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: Salg af Tilbehør i Butikker. Sendt: 26-November-2010 kl. 12:17 |
Hej Recordere.dk forum deltagere.
Jeg er ved at skrive en rapport om salg af tilbehør i elektronik butiker, - Og jeg vil så hør om nogen af jer har lyst til at fortælle om jeres personlig oplevelse med disse salg
- Jeg tænker på de salg hvor i er blevet vejlede af en sælger, om brug er tilbehør - og hvad i skulle bruge til f.eks. tv'et
- eller andet udstyr ?
- Hvad var godt ? - og Hvad var dårliget ?
På forhånd tak for hjælpen til dem er jer der vil hjælpe mig ! 
Med venlig hilsen Ken
NB. Rapporten skrives i forbindelse med min uddannelse, og der kan være at jeg bruger nogen af jeres udtalelser i den, men det er ikke noget som ellers vil offentligegøres.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 12:28 |
Jeg køber da forskelligt tilbehør til diverse ting hos diverse forhandlere, men da jeg ved hvad der skal bruges og til hvad, er vejledning unødvendig. Har de det ikke, eller der ønskes andet en det de har, så købes det et andet sted.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 12:33 |
Jeg har det nok lidt som Radiomanden. Jeg ved selv hvad jeg går efter, hvorledes det skal opsættes og fungere.
Så i bund og grund var det nok dumt med mit indlæg, men jeg synes bestemt, at emnet er interessant - og ikke mindst, hvis resultatet af undersøgelsen tilgår branchen
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 13:04 |
Jeg får som regel et kabel med når jeg køber AV og PC udstyr i en butik. Samtidig får jeg så også en klækkelig rabat. Om det så er mit smukke ydre, min skarpe tunge, eller noget helt tredje skal jeg lade være usagt.
Og sælgerne er flinke til at fortælle hvad der skal til, og hvad der er helt unødvendigt at bruge penge på.
Men essensen er, at det yderst sjældent er billigere for mig at handle den slags på nettet. 
Redigeret af Kampus - 26-November-2010 kl. 13:06
|
 |
Ken H
Junior bruger
Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 17:40 |
Jeg tænkt ikke så meget hvad i får med i handlen, men mere hvordan i oplevere, sælgeren som prøver at vejlede / sælge jer noget.
Hvad er godt ? og hvad er ikke godt ?
Men mange tak for de besvarelser der er kommet indtil videre ! 
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 17:53 |
Ken H skrev:
Jeg tænkt ikke så meget hvad i får med i handlen, men mere hvordan i oplevere, sælgeren som prøver at vejlede / sælge jer noget.
Hvad er godt ? og hvad er ikke godt ?
Men mange tak for de besvarelser der er kommet indtil videre !  |
Sælgere er bare lige så forskellige som der er de samme mennesker. I en seriøs butik, som den Kampus nævnte ovenover, så har sælger et sort kendskab til deres sortiment, og ved hvorledes tingene hører sammen hvis kunden selv er i tvivl.
Lidt omvendt kan det sagtens være i kæder som Fona, Elgiganten, Expert o.a., hvor jeg som kunde ofte ved en hel del mere om tingene end sælgeren gør. Jeg ved ikke hvad de større kæders filosofi er, men det virker ofte som om at de skal være smarte, bedrevidende (hvad de ofte ikke er), og få handlen på plads så hurtigt som muligt. Rådgivningen til en knap så vidende kunde er ofte mangelfuld, og rådgivningen bygger naturligvis ofte på sælgerens egne erfringer. En sælger spørger ofte ikke ind til kundens egentlige behov, og hvad "dimsen" i øvrigt skal spille sammen med. Der kan naturligvis være undtagelser i butikskæderne - jeg har bare ikke oplevet det, når jeg var med på en lytter
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 26-November-2010 kl. 17:56 |
Tja, hvad skal man sige, man går hen til løsdelshylden og tager det man skal bruge, eller lige spørger efter det, hvis det ikke lige er der, så betaler man for varen, og får ind imellem et lille afslag i prisen, som fast kunde. I tilfælde af akut behov, kan det købes andet sted.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Ken H
Junior bruger
Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Sendt: 28-November-2010 kl. 16:08 |
Hej Hother
Tak for din besvarelse, det er de oplevelse i haft jeg ledere efter.
- Men lad mig spørger på en lidt anden måde, mener i at det er bedst man får noget vejledning omkring tilbehør, eller er det noget som man selv tager ?
Jeg ved godt rigtig mange af jer har styr på kabler og andet til Tv'et og Blu-Ray, men vis i ikke have, ville det så ikke vær rart med vejledning omkring produkterne ? eller føler i at i bliver prakket noget på ?
Det vel også "træls" at komme hjem, -og der så mangler noget til ens nyt indkøbt udstyr ?
|
 |
Ken H
Junior bruger
Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 11:13 |
Det er hvis ikke spænden at snakke om tilbehør salg !
Men jeg håber stadigvæk, at der er lidt flere, der vil komme med deres mening om emnet 
|
 |
kena
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 416
|
Sendt: 30-November-2010 kl. 11:59 |
Jeg er meget på linje med ovenstående. I Fona og lignende går jeg efter selv at finde det relevante produkt, da jeg ikke har forventning om at sælgere kan rådgive mig (måske en ufortjent antagelse). Det er kun når jeg har brug for produktet nu og her at jeg køber det sådanne steder, da on-line butikker som regel er betydeligt billigere. Hvis jeg har brug for rådgivning, er der et par specialforretninger her i København, hvor jeg kan få kompetent rådgivning.
|
 |
Ken H
Junior bruger
Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Sendt: 01-December-2010 kl. 11:19 |
Hej Kena
Tak for dit svar.
Det kan godt være at mange af svaren, er de samme, men jeg prøver jo at finde ud af hvordan det genneral billede ser ud, og det kan man jo ikke siger ud fra en eller to udtalelser. - Og så døm at det er nok sådan tingen forhold sig.
Så jeg har brug for så mange input som mulige.
Men som sagt tak fordi du gad og give dig tid til at skrive en besvarelse på mit spørgsmål.
|
 |