|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() Sendt: 04-December-2010 kl. 17:30 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skulle du som jeg ligge inde med nogle gamle (eller nye!) streaming klienter (UPnP) a la Philips, Noxon og Roku, har du i et stykke tid kunnet benytte de to apps Plugplayer og Media:Connect til at styre klienterne via iPhone/iPod Touch (Plugplayer vist også i Android-udgave nu). Begge apps fungerer nogenlunde - men ikke helt godt synes jeg. Forleden opdagede jeg så en ny UPnP app - Songbook DS - den kan jeg varmt anbefale. Den lader til at virke imponerende godt - meget 'responsive'. Prøv den gratis udgave først - og hvis det funker, så nap den fulde udgave til bare 59 kr. (blandt mange ekstrating i den fulde udgave er streaming af radio via RadioTime).
Mere info: http://bookshelfapps.com/songbook-ds.php
/kris Redigeret af kris - 04-December-2010 kl. 17:34 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
![]() |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
hvad har du af problemer med plugplayer?
|
Mvh
René |
![]() |
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
Ikke altid alt for hurtig - Songbook er næsten lige så hurtig og 'responsive' som mit Sonos. Og så det gennemgående Plugplayer-problem ift. Philips', Rokus og Noxons klienter: Når man vil streame et helt album, går Plugplayer ofte i stå efter det første nummer - deres udviklere ved det udmærket, men de har ikke kunnet løse det endnu. Interfacet er heller ikke nær så lækkert som Songbook DS's. /krisRedigeret af kris - 04-December-2010 kl. 21:18 |
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
![]() |
![]() |
I know - men du slipper med 59. /Kris
|
|
![]() |
![]() |
...tja... når man har downloadet den gratis udgave og klikker 'upgrade', så står der 59 kr. De 299 kr. må være en 'international pris', vi slipper for i Danmark. Jeg har netop modtaget kvitteringen for upgrade fra iTunes Store (se nedenfor), og der står også ganske rigtigt 59 kr. Så hvis du downloader Songbook DS, klikker på upgrade og der står 59 kr., så download du bare trygt - hvis du altså er blevet afhængig af produktet i den gratis udgave!
/kris
Redigeret af kris - 05-December-2010 kl. 09:39 |
|
![]() |
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
mht plugplayer har du tjekket avancerede settings?.
Efter jeg har ændret til disse settings har jeg aldrig haft problemer med at den stoppede utilsigtet.
Hastigheden syntes jeg ikke er et problem på min, når jeg streamer fra min synology ds1010+ så kan jeg bladre mellem numrerne meget hurtigt... sagt med andre ord.. det er ikke den der pt er svageste led.. det er jeg
![]() Mht hastighed så er der måske er andre svage led i din kæde?, for jeg tvivler på det er plugplayer der er problemet.
![]() Redigeret af rhsin - 05-December-2010 kl. 11:33 |
Mvh
René |
![]() |
![]() |
Yesyes - for længe siden. Selv efter stop-begivenhed-opdateringen har jeg haft mange stop-begivenheder! Der synes at være vedblivende problemer med Philips' og Noxons klienter i PlugPlayer-sammenhæng - det oplever jeg ikke med Songbook, som jeg synes er en hel del mere prof. Den er fx klart mere 'responsive' ift. at skrue op og ned. Men det er jo en smagssag! Hvilken klient streamer du til vha. PlugPlayer?
/kris
Redigeret af kris - 05-December-2010 kl. 11:56 |
|
![]() |
![]() |
Ok det var da træls...
Jeg selv streamer pt til en argon inet http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/argon_inet1-v2_-_ahorn.htm i køkkenet, også en Pioneer LX-71 Receiver som har en indbygget mediaafspiller, begge døjede jeg med problemer med utilsigtede stop, indtil jeg lavede indstillingerne som ovenfor.. så har det bare kørt klippestabilt indtil da... til stor fornøjelse.. da kvaliteten jo er helt i top på flac filerne.
Men jeg vil da lige prøve gratisversionen af songbook det er altid rart med alternativer
![]() Syntes den er lige pebret nok til 299, edit så lige den kunne upgrades for 59... det er mere ok Redigeret af rhsin - 05-December-2010 kl. 15:07 |
Mvh
René |
![]() |
![]() |
Jep - prøv den - den er væsentlig mere 'lækker' end PlugPlayer... bruger du også Twonky som medieserver eller...?
/kris
|
|
![]() |
![]() |
Nej jeg bruger den indbyggede medieserver der er i synology, men den kan hverken se mit lager eller afspillere, så det blev en kort test
![]() Interessant, efter 15 min prøvede jeg igen, så kunne den finde enhederne, og den spillede fint mine mp3 filer fra NAS, men ikke min flacfiler.. den vil slet ikke sætte dem igen... kan godt vælge dem.. men den starter ikke med at afspille som den gør med mp3 filerne... weird. Redigeret af rhsin - 05-December-2010 kl. 20:13 |
Mvh
René |
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |