recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar til max. 3400 kr - Hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy bærbar til max. 3400 kr - Hjælp

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny bærbar til max. 3400 kr - Hjælp
    Sendt: 06-December-2010 kl. 00:35
Hey
Min chef har pålagt mig opgaven til at finde en bærbar til max 3400 kr til hans søn. Den skal primært bruges til skolearbejde og måske et enkelt spil en gang imellem. Men det er ikke der vægten ligger. Den skal samtidig være på 15".
Jeg har søgt på nettet, forskellige netbutikker, elgiganten og dell og er kommet frem til følgende to valgmuligheder:

Dell Vostro 3500 juletilbud til 3375 inkl. moms:
-intel® Core™ V3 i3-370M Processor (2.40 GHz)
-2048MB (1x2048) 1333MHz DDR3
320 GB Seriel ATA-harddisk (7.200 omdr./min.)
Grafikkort: Integreret Intel® Graphics Media Accelerator HD
----------------------------------------------------------------
Lenovo G555 til 3299 kr: 
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/215361/Lenovo-IdeaPad-G555.html
AMD Athlon II Dual-Core M320 2.1GHz
2G DDR2 800MHz
320G 9.5mm 5400rpm
ATI Mobile Radeon HD4200

-----------------------------------------------------------------
I den prisklasse er der faktisk en del bærbare, men mange imellem som ikke er meget værd i forhold til ydelsen. Jeg kunne kun finde de to ovenstående som vil være rimelige hurtige og kvikke i det. Måske kan I finde flere?

Hvilken en vil I sige er bedst?
dell`en har hurtigere processor, ram og harddisk. Dog har lenovo`en bedre grafikkort. Dell`en har også hdmi, esata og expresscard hvis man får brug for det. 
Ved ikke med byggekvaliteten. Dell`en skulle vist være en business bærbar og være lidt mere solid i det. Ved dog ikke om det passer ?
Håber der er nogle der kender til de to bærbare eller kan hjælpe mig med valget.

På forhånd tak

Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 21:57
anyone ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:05
Jeg ville ikke røre ved Dell - har set noget i Kontant om deres politik mht. reklamationer.
- og man får ikke meget bærbar for 3400 kr.

Redigeret af Brixen - 06-December-2010 kl. 22:07
Venlig hilsen
KB
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:09
Ville tage Dell-maskinen hvis det endelig var. Syntes nu hellere du skulle forklare chefen at hans søn ikke kommer til at spille ret meget med nogen af de maskiner der, det er virkelig virkelig begrænset hvilke spil de kan trække. Nu står der ikke meget om knægtens alder, men det skulle bare lige være et nyt Harry Potter spil eller noget i den dur, det ville nemt kunne få den i knæ. 

Syntes personligt at det er et dumt sted at spare, for i startprisen betaler man for cpu + grafikkort, skide være med ram eller harddisk, det kan altid opgraderes. 5000 kr. kunne man derimod komme noget længere for. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu