|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||
juul01 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 08-December-2010 kl. 12:44 |
|||||||||||||||
Hej
Jeg har problemer med hastigheden på mit netværk. Alt er gigabit og cat5, router Netgear wndr3700, nas LG n2b1db2. Når jeg arbejder i mine billedmapper på Nas-drevet går det håbløst langsomt. Der kan være 5000 billeder i en mappe og indlæsningen af thumbernails kan ta en time, hvis ikke pceren går helt i hegnet. Kopiering af et billede fra nas til pc = 5 min. Jeg har dog ingen problemer med at streame hd-video til pc eller PS3. Er det mine mapper der er for store/for mange filer eller? Mvh Juul |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
|||||||||||||||
Når nu der laves thumbnails, er det nas'en der laver dem og sender dem, eller er det computeren der henter hele billedet og kun fremviser en low res kopi? Klaus |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
juul01 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
|||||||||||||||
Hej
Så vidt jeg ved er det computeren der henter billedet. I en windows mappe laver den så en databasefil Thumbs, som burde gøre indlæsningen af thumbernails hurtigere næste gang. Juul |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
|||||||||||||||
Prøv at lave en mappe med færre billeder i og se om det hjælper (bare som fejlsøgning).
Tjek i joblisten under netværk for at se hvor meget aktivitet der er imens Theilo |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19815 |
![]() |
|||||||||||||||
Ergo forsøger du at hente 5000 billeder ud fra en harddisk, sende dem ud på netværket via en halvsvag processor og ind på din egen computer. Jeg bruger aldrig thumbnails, men laver en solid mappestruktur og bruge ACDSee som billedfremviser, frem for windows egen supersløve fremviser. Klaus |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Nu har jeg lavet en mappe med 200 billeder og installeret ACDSee, det går lidt hurtigere med miniaturevisning men ikke noget der er til at arbejde med.
Problemet er der også ved simpel filvisning hvor jeg vil sortere efter (billede taget d.) Nu er der en ny MacBook Pro på vej ![]() Juul |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||||||||||||||
At bruge Acdsee er vist næppe den rigtige løsning eller fejlfindnings mulighed her. Acdsee laver mig bekendt en database over dine billeder, hvor den bla. tager thumbnails fra. Den søger kun efter ændringer siden sidst.
I bedste fald er det kun første gang den kan bruges som fejlfinding mulighed her.
Hvad er det for en NAS?
Jeg har periodisk problemer med min Synology 207+ som svinger fra alt mellem 5MB/s til 24MB/s i overførelse. Jeg har endnu ikke fundet årsagen. Men det har stået på siden DSM3.0 kom frem.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Min NAS er en LG N2B1DB2, som i ydelse skulle være ok.
Routeren er Netgear WNDR3700. Juul |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|||||||||||||||
Kandersen: Jeg fik også lavere performance med min DS207+ efter DSM3, men det faldt sammen med installation af nye harddiske, så kunne ikke entydigt pege på en årsag. Har nu en DS209 og performance på dén er heller ikke helt som forventet - med DSM3 og Samsung HD204UI diske.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|||||||||||||||
Hmm du siger noget.. Jeg har også skiftet diske i min NAS. De burde være bedre, til gengæld skiftede jeg i samme omgang også diskopsætning. Så fra at køre Raid 0, gik jeg over til Synology´s egen Raid 1 (mener jeg det er) og dermed spejlede diske. Jeg har overvejede om det kunne være årsagen.
Egentlig kender jeg slet ikke performance på denne her NAS selvom jeg har haft den i flere år nu
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||
Hmm fandt dette hos Synology:
Write ligger omkring 15MB/s-19MB/s her.
Men read er oftest ekstremt svingende, fra alt mellem 4MB/s til 24MB/s
Når det ligger stabilt, så ligger det mellem 15-20MB/s i både Read og Write.
Read/Write til min Dell server hedder 70-80MB/s
Read/Write til min HomeMediaServer ligger omkring 40-50MB/s
Jeg er ikke i tvivl om, at Synology har som sådan ikke et problem med disk og memory. Derimod er det CPUén på 500mhz som sætter begrænsningen her, specielt hvis den også laver andet samtidig. Men at jeg ligger så langt under "normal" efter DMS3.0, det må helt klart være et softwaremæssigt problem.
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|||||||||||||||
Jeg plejer altid at snuse til SmallNetBuilder når jeg skal have en pointer i forhold til performance - har dog bemærket at de ældre modeller stille og roligt sluses ud af systemet - jeg kunne hvert fald ikke finde DS207+ da jeg skulle undersøge den for nogle uger siden.
Jeg har tidligere opnået de annoncerede hastigheder med min DS207+'er - med mange forskellige diske (non-raid opsætning). Men efter opdatering til DSM3 og med udskiftning til nye diske blev der skåret 30-45% af de hastigheder jeg opnåede ved filoverførsler. Min nye DS209'er som også er installeret med DSM3 og de nye diske er hurtigere end hvad jeg nogensinde har opnået med min DS207+, men den er ikke i nærheden af hvad der opnås på smallnetbuilder. Jeg har 3 punkter der kan volde problemer: - der er et "issue" med den nye DSM3 som påvirker performance - der er måske kunstigt skruet ned for hastigheden eller på anden vis fiflet med mine Samsung Spinpoint HD204UI diske, da jeg har pillet dem ud af en Iomega usb-disk! - der er issues i forhold til diskene og det faktum at de kører 4kb sektorer - så vidt jeg kan se på formateringen af dem, burde det dog være ok. |
||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |