Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
simon_jak
Ny bruger
Oprettet: 26-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
|
Emne: Nyt tv - skal jeg vente til januarudsalget? Sendt: 12-December-2010 kl. 21:12 |
Hej alle
Jeg står lige nu og overvejer at købe nyt tv, idet jeg har solgt mit gamle og derfor intet har.
Jeg har fulgt meget med i trådene herinde og har bestemt mig for, at jeg vil have et TV, der i hvert fald kan holde en 4-6 år.
Jeg har set at LG 50 PK 550 er en favorit hos mange, og har set den i næste uge til 6000 i elgiganten (6000 er nok det højeste, jeg vil give).
Spørgsmålet er - kan det betale sig at købe det fjernsyn til det tilbud i elgiganten i næste uge, eller vil man have noget ud af at vente? Er der normalt gode tilbud at hente på TV i januar?
Redigeret af simon_jak - 12-December-2010 kl. 21:12
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 21:19 |
Jeg vil da mene at der vil være lidt at spare når der skal sælges ud af de gamle modeller.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
simon_jak
Ny bruger
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 21:27 |
Ja, det var også, hvad jeg tænkte. De må jo skulle af med 2010-modellerne.
Det skal bare holdes op imod det tilbud, de har i elgiganten til 6000 kr. for LG 50pk550N, hvilket jo også er et fint tilbud.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 22:00 |
Og lige i Elgiganten er det vist ligemeget hvornår du køber. De har gode tilbud året rundt
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 22:49 |
simon_jak skrev:
Jeg har fulgt meget med i trådene herinde og har bestemt mig for, at jeg vil have et TV, der i hvert fald kan holde en 4-6 år. |
Så skal du nok tegne ekstraforsikring, hvis du satser på 6 år..... Klaus
|
|
 |
simon_jak
Ny bruger
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 23:13 |
Haha, ja okay, det er måske lige overkill nok. Kom lige til at tænke over, at jeg havde det gamle i 3 et halvt år. Det føles som en evighed. Lad os bare sige, jeg gerne vil beholde det et godt stykke tid, før jeg skifter igen.
Men tror jeg venter på januarudsalget. Det haster ikke mere end det jauer.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 23:26 |
simon_jak skrev:
Men tror jeg venter på januarudsalget. Det haster ikke mere end det jauer. |
Så kan du også spare mere op......jeg tror såmænd ike at der kommer mere "pangudsalg" end der allerede er i forvejen rundt omkring. Markedet er presset. Klaus
|
|
 |
simon_jak
Ny bruger
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 23:35 |
Hmmm okay.
Jamen jeg skal såmænd ikke spare op. Jeg har 20-30 tusind til at stå på kontoen, så kunne i grunden bruge 15 k på et TV, hvis jeg lystede det.
Problemet er bare, at jeg er verdens største nærigrøv, så går som regel og venter på det rigtige tilbud for at spare de der 500-1000 kr. Og vil helst have det TV, der giver mest bang for buck.
Så mon ikke bare, jeg skal vente på, at der kommer et godt tilbud og så slå til. Kan bare ikke finde ud af om PK550 tilbudet i elgiganten er godt nok til, at jeg burde slå til nu. Men før eller siden må jeg sgu nok handle.
Står dog og skal flytte til den. 1. februar, så ville jo slippe for at fragte det til den tid, hvis jeg ventede til der med at bestille.
Jaja, overvejelser er der nok af :D
|
 |
JENC
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2009
Point: 615
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 23:41 |
Selv om TV'et var et andet (Samsung LCD) stod jeg i samme overvejelser sidste år, hvor mit TV stod af i november 2009.
Jeg købte i november 2009 til kr. 11.300, og kunne konstatere at jeg på udsalg i janaur kunne få samme TV til kr. 9.995.
Blot lige for at give dig et eksempel på prisfaldstørrelse i januar-udsalg, sidste år.
Så kan du selv regne om i procenter, sætte det i forhold til den pris du overvejer, gætte på om det samme sker i år, osv :-)
Redigeret af JENC - 12-December-2010 kl. 23:42
|
 |
Lennon
Guld medlem
Oprettet: 06-Januar-2005
Point: 4858
|
Sendt: 12-December-2010 kl. 23:51 |
Markedets bedste TV, Pana VT20 i 50" har lige været på kampagne salg til 13k hos udvalgte Elgiganten butikker . Det er slut nu, - og jeg tror ikke på så lave priser på hverken den eller andre topmodeller i januar . Sidste år blev lagrene tvært imod tømt, - så feks Pana VT10 var udsolgt da fedterøvene luskede rundt i januar . .
|
Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 06:02 |
JENC skrev:
Blot lige for at give dig et eksempel på prisfaldstørrelse i januar-udsalg, sidste år.
|
Da jeg for 4 år siden købte mit tv i januarudsalget, gav jeg 20.000 for det - vel vidende at om 3 måneder ville det være billigere, men i de 3 måneder nød jeg som en i helvede at have det fedeste fjernsyn af dem alle. Det gør jeg for øvrigt stadigvæk...... Og jeg kan kun sige - hvis man har råd, så køb Pana VT20, brug pengene og lev med det fedeste billede man kan få i øjeblikket, frem for at ærgre sig over det man køber til den halve pris. Klaus
|
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 13-December-2010 kl. 10:14 |
KlausDM skrev:
JENC skrev:
|
Da jeg for 4 år siden købte mit tv i januarudsalget, gav jeg 20.000 for det - vel vidende at om 3 måneder ville det være billigere, men i de 3 måneder nød jeg som en i helvede at have det fedeste fjernsyn af dem alle.
Det gør jeg for øvrigt stadigvæk......
Og jeg kan kun sige - hvis man har råd, så køb Pana VT20, brug pengene og lev med det fedeste billede man kan få i øjeblikket, frem for at ærgre sig over det man køber til den halve pris.
Klaus
|
Jeg er helt enig med dig, Klaus. Køb det nu, og nyd det. Det gør kun ondt på en nærigrøv én gang - når man bruger pengene. Det er værre at ærgre sig over noget hver dag, som var for billigt 
|
Venlig hilsen KB
|
 |