recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Acer Aspire 5315
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAcer Aspire 5315

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Direkte link til dette indlæg Emne: Acer Aspire 5315
    Sendt: 16-December-2010 kl. 23:13
Hej!

Jeg har fået til opgave at få 2 (lidt ældre mht. spec) Acer bærbare op at køre..

Lidt spec:

De skal bruges til net, mail og iTunes/musik, billeder osv.. (Normalt forbrug)..

I den forbindelse har jeg installeret Win7 og lidt forskellige programmer på dem.. Nu er der så ca. 60 GB tilbage.. Det er jo ikke voldsomt meget til musik, billeder osv. når man tænker på fremtiden.. - Tænker jeg??

De skulle begge have 2 GB RAM i sig, så dem kan der ikke ændres ved - link:

Men jeg tænker lidt en ny harddisk til dem, men er ikke helt sikker hvad de kan køre og sådan..
Men Acer skriver at denne model accepterer op til 200 GB.. Det er trods alt lidt mere..

Eksempel på en harddisk jeg har fundet:

Men er det bare 2,5" harddisk jeg skal gå efter, og som ikke overstiger 200 GB?? Nogen begrænsninger?? Specifikke mærker eller andet??

På forhånd tak Wink
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 07:04
Du skal undersøge hvilken HDD maskinen kører med S-ATA eller IDE HDD , det smarteste er nok at tage den gamle med ud når du skal købe en ny , da der er forskel på stikkene i bunden.
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 14:25
Okay.. Jeg vil lige prøve at hive harddisken ud og tjekke lidt senere.. Det står vel på mærkaten på selve harddisken hvilke type det er?? Ligesom der står navn og antal GB m.m.??
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 14:47
det er typen det handler om ! 
Ide, har et fladt kabel tilhørende med 40/80 ledere Ca.5.Cm bredt, og strøm via et 4.polet molex stik. Sata's data leder er et fladt kabel på Ca.1.Cm med sorte connectorer.

Af børn og fulde folk skal man høre sandheden. Og når de ikke siger noget, så brækker de sig.LOL

Redigeret af len61 - 17-December-2010 kl. 14:52
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 15:41
Okay, det vil jeg lige se på når jeg hiver disken ud..

Af børn og fulde folk skal man... Ja og/eller irriterer én! Wink
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2010 kl. 21:49
Jeg dropper umiddelbart det med harddiskene, da der ikke lige umiddelbart skal bruges mere plads, siger mine forældre og søster, som de bærbare er til..

Men efterhånden som jeg har smidt lidt software i, så nogen gange (1-2 gange) går en af dem bare ud.. De har gjort det godt én gang hver ca.. Har søgt på nettet, og der står der er at det kan være CPU'en bliver for varm og derfor lukker ned for en sikkerhedsskyld.. 

Men på Acer's side, kan jeg ikke finde et epower management program til Win7, som jeg regner med er det der kan løse det?? Eller hvad er jeres bud?? Lige nu er der en voksdug på det bord, hvor de står - kan det være noget med at det bliver svære at komme af med varmen eller?

Redigeret af Casper - 19-December-2010 kl. 22:12
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu