|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||||
AndersHP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 262 |
![]() Sendt: 25-December-2010 kl. 20:59 |
||||
Jeg tænkte på at opgradere min 1GB RAM bærbare (heraf 256MB del grafikRAM) Acer Travelmate til det maksimale - nemlig 4GB RAM - da jeg synes den er ret sløv og tung at arbejde med. Jeg bruger den primært til alm. internetsurfing osv, men også en del billedhåndtering i Photoshop, hvor computeren virkelig kan blive langsom til tider...
Jeg har på dette link fundet ud af hvilken type RAM der bør passe i maskinen: http://www.satech.com/acer-notebook-memory-acer-travelmate-memory-acer-travelmate-5000-memory-acer-travelmate-5510-memory.html
Og her fundet nogle billige, der kan købes på en dansk side:
Men... Er der noget jeg bør være opmærksom på, i forbindelse med udskiftningen af RAM'ene?
Vil det overhovedet gavne hastigheden på computeren? Der er tale om en AMD Turion 64 - 2,2GHz.
Jeg har læst at RAM burde kunne hjælpe på langsom håndtering af Photoshop, og det er jo en relativ billig opgradering..
Hvad med det linkede produkt - er Kingston ok kvalitet? Bør modulerne heller være med flere MHz?
Kan jeg være sikker på at de ovenfor viste RAM moduler overhovedet vil virke i min laptop?
Edit: Det skal nævnes at maskinen kører Windows XP Redigeret af AndersHP - 25-December-2010 kl. 21:03 |
|||||
![]() |
|||||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() |
||||
Ja, de skal passe til din bærbar
Se i din manual hvad hastighed den bærbar understøtter og vælg den hurtigste type.
Når du har startet Photoshop kan du trykke Ctrl Alt Del vælg Start jobliste og derefter ydeevne så kan du se det aktuelle ram behov. Mangler den ram går det som du ved meget ud over hastigheden. Bruger du ikke 64Bit Windows får du "kun" noget ud af de første 3GB ram. Du får ikke noget ud af at komme mere ram i end din maskine har brug for så du kan måske nøjes med 1*2GB men 310 kr er jo ikke mange penge.
|
|||||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |