recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streamning fra Popcorn C-200 fra Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreamning fra Popcorn C-200 fra Nas

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Direkte link til dette indlæg Emne: Streamning fra Popcorn C-200 fra Nas
    Sendt: 07-Januar-2011 kl. 10:31
Hej

Jeg tillader mig lige at spørge alle herinde der har erfaring med streamning af Blu ray film fra NAS til Popcorn hour C-200.
Jeg har i lang tid haft film på HDD i pop, men nu fået en TS 809 til NAS som sikkert set i anden tråd.

Nu skal jeg til at streame film fra NAS til POP.
Efter en kort test på 1 single disk i TS 809 med blu ray film på c.a 40 gb tager det lang tid før den starter.

Jeg lægger mærke til en ca. 40 blu ray tager 3-4 min før den starter filmen, men når den så til gængæld er startet hakker den ikke, synes det er lang tid samlignet med en TS 119 jeg havde før.
(det samme setup) med gigabit netværk)

Det er med indstillinger på både automatisk og 100Mb i netværksinstillinger i popcorn hour.
Alle kabler er PDS cat 6 og er max 5 meter.

Film starter hurtigere fra den indbygget HDD, forventede måske nok at den hentede filmen ligeså hurtigt via NAS server.

HVad har i af erfaringer herinde ??

Kan det være fordi den TS 809 ike har jumbo ramme at den kører langsommere ?

Jeg har ikke prøvet med en dune.

MVH palle

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 10:37
på min popcorn c-200 mod en synology ds1010+ tager det ikke mange sekunder for en blu ray at starte, dog har jeg oplevet der er stor forskel på hvordan de er rippet.. og ikke mindst hvilke menuer osv der var på filmen, i dag bruger jeg dvdfab og den fjerner alle menuer og sådan, og der starter filmene meget hurtigt.
Mvh

René
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 14:36
Samme her,
BD film 100% over med DVDFab.
Kun hovedfilm, dk tekster og det store hd lydspor og dansk lydspor på tegnefilm.
I øvrigt tager det ca. samme tid på min PC om jeg i DVDFab sætter den op til fuld kvalitet inde i opsætningen, det er åbenbart ligegyldigt når man har valgt BD50, altså fuld plads.

Opstart på PCHen er ca. 5 sekunder.
SVP03
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-September-2004
Point: 1498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2011 kl. 19:04

På min PCH C-200 og NAS Synology DS411+ eller DS409+ tager det ikek mange sek. at starte filmen. Jeg ripper til ISO via AnyDVD HD. Hvilken router eller switch bruger du ?

Mvh. Torben
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 00:41
Tak for seriøse svar her.

Mærkeligt, jeg bruger cisco switch og cisco router til trådløs dog ikke koblet på trådsløst overførsel.
Kun kabling fra POP til switch samme med NAS.
Jeg taler ikke om blue ray rips men direkte overførsel fra BD skive i forhold 1:1 via anydvd som jeg har brugt til alle mine film.

Hvordan starter jeres så her i hvor lang tid ?

Nu ved jeg ikke om det er sat forkert op i NAS og switch og betyder det jeg skal have statiske IP adresse, det ændrer vel ikke noget ?

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 12:27
jamen det er i princippet det samme, jeg har både anydvdhd og dvdfab, der ændres ikke på kvaliteten af filmene de ligger bit for bit uanset hvilken jeg bruger og gemmer altid i respektive bdmv folder.. kalder det bare en rip Wink

jeg kører fast ipadresse på min NAS (den har en reserveret plads) sådan jeg altid ved hvilken interne ipadresse den har, og alle forwardninger fra min router af eksterne services jeg tilgår fra internettet når hen til NAS.

alt lokal video stream foregår med ethernetledning, det er kun musik jeg streamer trådløst
Mvh

René
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 17:25
Både NAS og PCH C200 har fat IP. Min PCH er ikke sat til AUTO i netværk og sidder på en HP switch og min router er en DLINK DIR-655 og en TILGIN.

Jeg ville ændre C200'eren til fat IP og det samme for NAS'en. Din NAS har jo super specifikationer og kan sagtens levere data. Selv med den mindste model fra synology kan lever BD ISO til C200'eren uden at hakke og hurtig opstart.

Har du sidste nye firmware på både C200'eren og din NAS ?

Mvh. Torben
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 17:34
Uanset hvad skal det ikke tage 3-4 minutter at starte en BD.iso blot fordi det er fra en NAS istedetfor intern harddisk (forudsat at samme BD.iso starter hurtigt fra intern disk) - min umiddelbare tanke er at noget er konfigureret forkert i dit netværk.

Statiske ip adresser har som sådan ingen betydning for selve hastigheden - en DHCP leveret ip adresse gør ikke netværket langsommere. Statiske ip adresser kontra DHCP adresser er kun et spørgsmål om hvordan man vil styre de ip adresser der tildeles enhederne.

Fortæl lidt om dit netværks setup - hvordan er det forbundet med hinanden, er din cisco router sat op til DHCP, hvilke ipadresser osv. får dine enheder (NAS og C-200).

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2011 kl. 22:11
Har du lavet dine kabler? Prøv eventuelt at byt kablerne ud. 
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2011 kl. 09:42
Lyder bestemt som net problemer - men jeg ville uden tvivl starte med at give både popcorn maskine og NAS'en fast ip.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 22:04
jeg har fundet problemet.
Popcron står i FULL NAVIGATION, derfor tager det lang tid da jeg har rippet menuer og det hele..

Kan det være rigtigt ?
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 16:34
Hvad mener du med full navigation ? Jeg ripper også med menuer og det hele. Kan sagtens starte en film på et par sek.

Mvh. Torben
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu