recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - synology 211 eller 211+ til squeezebox server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketsynology 211 eller 211+ til squeezebox server

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1686
Direkte link til dette indlæg Emne: synology 211 eller 211+ til squeezebox server
    Sendt: 10-Januar-2011 kl. 13:47
Jeg har nu en synology 207+ som kører ok, men jeg ønsker at opgradere til 211 eller 211+
De har samme cpu på 1.6ghz - dog har 211+ floating point cpu, hvilket skulle gøre den hurtigere til visse ting, bl.a indexering vist nok.

211 har 256mb ram og 211+ har 512mb. I følge tests performer de to modeller stort set ens, så der er ingen grund til at købe 211+ med mindre det kan give lidt mere fut i min squeezebox duet.

Bonus spørgsmål: Kan jeg flytte mine to diske med data direkte over i min nye nas eller bliver de formatteret? Træls hvis man skal til at kopiere det hele over på en pc først.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Point: 915
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 13:58
følger lige med i denn tråd , da jeg selv kigger på en synology 211 eller 211+
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 14:14
Vil anbefale jer at søge info her: http://forums.slimdevices.com/forumdisplay.php?f=18

Selv bruger jeg en laptop med WOL (wake-on-lan). Den har rigeligt med kræfter (Core i5)  og RAM (4Gb) og den bruger ikke ret meget strøm (1,7w i suspended og 17w i brug) til trods for at den har to indbyggede harddiske. 

Så hvis man primært skal bruge det til Squeezebox, vil jeg mene der er bedre løsninger end NAS, som typisk er CPU og RAM svage.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 14:18
Letten: Det er også en dyr løsning i forhold til en NAS.

Jeg har for kort tid siden opgraderet fra DS207+ til DS209 og bruger den med Squeezebox Server (3 hardware afspillere og 1 software afspiller) - det kørte godt i forvejen (mange albums), men kører endnu bedre nu - og hukommelsen på 256Mb benyttes ikke fuldt ud med de services jeg har kørende.

Behøver vel ikke at nævne, at DS211 og DS211+ selvfølgelig begge er bedre/hurtigere end DS209.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Letten: Det er også en dyr løsning i forhold til en NAS.

Nej, det var ganske gratis, den bærbare har vi i forvejen, den bruges som "stationær" til at muligt herunder også Squeezebox Big smile

Rent faktisk er det ikke computere de fleste mangler i deres hjem - vi har selv 4! synes ikke jeg også ville have en NAS stående.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 14:51
Tjahh - Jeg har NAS'en, men ikke den bærbare :-)
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2011 kl. 14:57
Jeg nævner det også bare fordi, mange har travlt med at anskaffe sig et NAS efter de har købt en Squeezebox og i virkeligheden behøver de det måske ikke.

Endvidere kommer mange galt afsted fordi NAS'erne er undermotoriseret og/eller vanskelige at installere SBS på (gælder ikke ReadyNAS og Synology)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 13:23
DS211+ er den også bredre end DS210+  mener ikke at DS211+ har WOL , det skulle DS210+ have ...

Men jeg ved jo ikke om det er en fordel og have i sig nas det (WOL) kan nogle svare på det ?

Ved nemlig ikke  helt i nu hviken model jeg skal købe.....
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 10:48
dog har 211+heller ikke  floating point cpu, men lige percis den samme cpu som 211
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 10:55
underligt. På andre charts har de vist 211+ med floating point. Men de har også ændre wake on lan tidligere så det undrer mig ikke. Det er sgu lidt ringe de ikke har styr på det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2011 kl. 11:00
ja så hvis det passe at den ikke har det , så køber jeg nok heller 211 modelen  ,

hvilken model købte du ?  og hvilken diske til den ?

Men meget mærkeligt efter nu at have læst de her sider

Men kan ikke blive helt kolg på om den er med eller uden Floating Point   (model DS211+)
Men WOL er hvis blevet fjernet igen fra den ,så den ikke kom til at lige for meget model DS710+ som jeg kunne læse i det link , rigtig skod da den gamle model DS210+ Havde WOL  ....http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=165&t=30539&start=30 

Redigeret af Swingking - 12-Januar-2011 kl. 11:36
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 08:23
Ja det er godt nok forvirrende med den floating point: http://www.synology.com/us/products/compare_spec.php

Det burde de have styr på. Der er kun ca 500kr i forskel og så får man mere ram, sd kort læser, en større og mere stille blæser og et par andre ting - men om man får floating point...det ved man så ikkeConfused
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu