recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fejl på Samsung F86 46" (hjælp)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketfejl på Samsung F86 46" (hjælp)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Emne: fejl på Samsung F86 46" (hjælp)
    Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:24
det er et LE46F86BDX/XEC VERSION SS04 som jeg egentlig er ret glad for, jeg har vel haft det i et godt stykke tid over 3 år, så det har jo gjort det godt. 

men nu er der begyndt at komme en random fejl, den viser sig ved at den ikke reagere på remoten, udover tænd sluk, og så finder tvet på selv at cyckle gennem inputs eller trykke konstant til højre.

jeg kan dog trykke på selve tvet og dets knapper for at få det til at reagere.

er der nogen der evt kan hjælpe her? skal jeg evt prøve at se om jeg kan resette firmwaren, opdatere den? eller noget 3. jeg har ikke kunne finde en opdatering på nettet umiddelbart, men måske der er nogle her inde der er mere ferm til sådan noget? Jeg har en kammerat der også har snakket om at man kan resette  eeprom med en kortslutning af nogle ben på denne, har dette noget på sig?

jeg synes ikke tiden er inde til at opdatere endnu, jeg vil gerne vente på at der kommer tv, hvor man selv kan installere software før jeg vil opgradere til et nyere, så kan jeg få det her til at køre et års tid endnu, så er jeg frisk på at prøve næsten hvad som helst.

pft

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

Næste gang den gør det, så smid lige fjernbetjeningen ned i en skuffe - forstætter det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 19:32

jeg vil gerne vente på at der kommer tv, hvor man selv kan installere software

Den mulighed har været her i nogen tid, det kan gøres på diverse vis enten hente den på nettet eller via OTA, når og hvis der udgives FW updates.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Næste gang den gør det, så smid lige fjernbetjeningen ned i en skuffe - forstætter det?

Klaus

heh, ja den skulle jo komme, men ja, den har været i skuffen, både med og uden batterier :-) og nej lys dioden for remote aktivitet blinker heller ikke :-)
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

jeg vil gerne vente på at der kommer tv, hvor man selv kan installere software

Den mulighed har været her i nogen tid, det kan gøres på diverse vis enten hente den på nettet eller via OTA, når og hvis der udgives FW updates.

der menes software applikationer, jeg er helt klar over man opdatere firmwares, som jeg også efterspørger, det jeg vil vente på er tv med f.eks android platformen, og at der kommer applikationer til denne, f.eks medie center software og desligende.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 20:29

men nu er der begyndt at komme en random fejl, den viser sig ved at den ikke reagere på remoten, udover tænd sluk, og så finder tvet på selv at cyckle gennem inputs eller trykke konstant til højre.

Har du prøvet at mørklægge rummet? Dagslys eller lys fra elektriske lamper kan i sjældne tilfælde have indflydelse på IR modtagelsen eller hvis vinduerne vender ud mod en nabo med et Samsung fjernsyn. Reelt kan det heller ikke udelukkes at være støj på 230V, så den kan du prøve at tilslutte i et andet stik samt at fjerne alt tilsluttet udstyr.

Jeg har samme problem på min harddisk recorder, så den har jeg åbnet og fjerner så kabel til IR modtageren, når den flipper helt ud. Den har dog ikke generet mig de sidste par måneder Smile
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19815
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2011 kl. 21:41

heh, ja den skulle jo komme, men ja, den har været i skuffen, både med og uden batterier :-) og nej lys dioden for remote aktivitet blinker heller ikke :-)

Fucked up CPU kort, eller strømforsyning på vej i døden. Desværre nok nærmest det første.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 13:02
Jeg har nu haft åbnet mit tv, og det hele ser egentlig fint ud der inde, ingen støv, eller poppede lyttere...

hvis jeg disconnecter IR boarded, og tænder tvet, så cycler den ikke igennem inputs som den plejer at gøre... så det er jo en slags fremskridt, jeg har fundet et ny ir board på ebay til $10, så det prøver jeg at bestille... det kunne jo være rart at man var heldig det bare var det :-)
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 13:26
Så fik jeg er nyt IR board hjem, tvet blev igen skildt af, det viste sig at boradet var af en nyere type, og med et andet stik på, doh.

nå, men det nye stikke passede trodsalt i mainboardet, så jeg kunne jo bypasse on/off funktionen på tvet, og se om det så måske ville virke, og det gjorde det, så nu kan jeg forhåbentlig bruge det her tv et par år endnu, men så er det vidst også udskiftningsmodent. :-)

jeg må dog leve med at jeg ikke kan tænde slukke tvet på selve tvet, men kun på remoten, det går nok også endda. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu