recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God 23-24" monitor m. tv - hvordan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGod 23-24" monitor m. tv - hvordan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: God 23-24" monitor m. tv - hvordan?
    Sendt: 12-Januar-2011 kl. 23:59
Jeg overvejer en opgradering af min 20" Dell-skærm (computerskærm) på kontoret. Kontoret indeholder også en hygge-/gæsteseng og derfor har jeg tænkt at det kunne være fint, hvis der også var en tv-funktionalitet med i løsningen.

Jeg vil gerne have en skærm med en fornuftig kvalitet til computerbrug - jeg skal ikke spille, men kan godt sidde en del timer foran skærmen, så det skal være nogenlunde kram.

Som det ene alternativ har jeg overvejet en Samsung FX2490HD (ca. 2700kr, link) skærm - der er indbygget tv og den kan også bruges som computerskærm - men hvor god er den egentlig?

Det andet alternativ er en dedikeret computerskærm, nemlig en UltraSharp-skærm fra Dell - gerne en U2410 (ca. 3800kr, link) eller måske mere realistisk en U2311H (ca. 1900kr, link), da det er en (for) stor prisforskel for 1". Så vil jeg desuden anskaffe en HDHomerun (netværksbaseret tv-tuner) og når der skal ses tv, kan det dermed gøres via computeren og HDHomerun på computerskærmen - en ulempe at computeren skal være tændt, men til at overskue da det trods alt giver nogle andre fordele mht at kunne optage TV og se TV på andre computere i hjemmet.

Vil der være nævneværdig forskel i ovennævnte skærmes kvalitet eller er det marginaler?

Vil der være nævneværdig forskel i kvaliteten af TV-billedet i de to løsninger?

Udover at en fjernbetjening til FX2490HD umiddelbart giver en lettere betjening er der så andre forskelle som jeg lige skal overveje i sammenligningen af de to løsninger?

Er der også helt andre skærme som jeg bør overveje i den størrelse/kvalitet/prisklasse - med min nuværende viden er der gode odds for at jeg har overset nogle gode kandidater!

På forhånd tak!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 23:39
Slet ingen som har noget input til mine overvejelser?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2011 kl. 21:35
Nu er en LG M2380DF-PC også kommet med i overvejelserne - men er i tvivl om man måske blot får en middelmådig monitor kombineret med et middelmådigt TV?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu