recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsungs ord for DVB-S??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsungs ord for DVB-S??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 894
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsungs ord for DVB-S??
    Sendt: 15-Januar-2011 kl. 14:45
Sidder lige og kigger på Elgigantens hjemmeside og har fundet et tilbud på Samsung UE55C7705XXE men jeg er lidt i tvivl om specs. på tv'et.

I teksten på Elgigantens hjemmeside står der at modellen har DVB T/C/S   (http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/tv/tv-storre-end-40/UE55C7705XXE/samsung-55-3d-led-tv)

Men på Samsungs hjemmeside står der:  DVB-T / C DVB-T / C MPEG4 CI +

Betyder det at C MPEG4 CI +  er det samme som DVB-S?
(http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/tv/led-tv/UE55C7705WSXXE/index.idx?pagetype=prd_detail&tab=specification)

Og bonus spørgsmålet: Hvis der er DVB-S kan den så bruges til Viasat?

TAK (undlad venligst at komme med forslag til andre tv. etc, jeg vil bare gerne vide denne ting)

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 15:20
Nej, C MPEG 4 CI er DVB-C med common interface og MPEG4. DVB-S er sat tuner.

Viasat: de bruger Videoguard NDS som ikke har et CAM (officielt). Hvis du er meget kreativ kan du konfigurere uofficielle CAMs der er mere eller mindre kompatible med NDS, men regn ikke med at du får HDTV kanaler på den måde.

Redigeret af JesperLund - 15-Januar-2011 kl. 15:21
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
frisendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2008
Sted: Denmark
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 08:52
Hello

Jeg har et samsung ue40c7705 med dvb-s tuner, hvortil jeg indkøbte et godkendt ca-modul med tilhørende smartcard hos amager electronic for ca. 500,-.
Sammen med forretningen logggede vi på CD som forhandler og indtastede alle oplysninger om tv osv.. Derpå modtog vi en accept fra CD.
Hjem og isætte gearet, følge anvisningen på CD hjemmeside og vupti har det fungeret siden uden box, fejlfrit.
Jeg købte iøvrigt også en samsung s2 HD på 250gb til at optage på, den hænger nu bagpå tv og fungerer helt fejlfrit. Den skal blot tikobles usb.
Altså ingen irriterende boxe.

Jegg har iøvrigt et ca-modul fra som ikke er godkendt af cd liggende, hvis nogen skulle være interesserede. Jeg gav ca. 400,- for det. Det virker men er ikke godkendt.
Viasat kan ikke modtages via parabol og ca-modul, men så kan de måske så meget andet.

mvh

john hansen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu