recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med airplay/airport expres på Stofa router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med airplay/airport expres på Stofa router

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Justesen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med airplay/airport expres på Stofa router
    Sendt: 17-Januar-2011 kl. 09:18
Hjæælp 

Jeg har med success brugt Wimps musiktjeneste ( og andre iPhone apps ) og streamet musik til min airport express, der var koblet til vores TDC router. 

Nu har vi skiftet internet til Stofa, og jeg har koblet airporten til den nye router uden fejlmeldimger. Der er valgt "always on" hos Stofa, og alle MAC adresser er tastet ind. 

Musikken kan godt streames, men lyden forsvinder ofte og kommer igen noget tid efter. Så nu er det ubrugeligt. 

Jeg tror problemet ligger i routeren, men ved ikke, hvad jeg kan prøve nu. Stofa vil ikke hjælpe en ny kunde, så deres net er faktisk ubrugeligt, når jeg ikke kan streamet. 

Nogen med det gyldne råd ?? 
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 10:36
Jeg lytter lige med, da jeg har samme problem (dog ikke med Stofa, men med en Telmore router).

Jeg læste et sted, at et problem kan være andre trådløse netværk i nærheden, hvis man eks. bor i en etageejendom, og at skifte til en anden kanal på routeren kan hjælpe.

Fandt lige en side med et par forslag:

http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10331876-263.html?tag=mfiredir

Sig til, hvis noget af det hjælper - så vil jeg tage mig sammen til at prøve hos mig selv.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Online
Point: 1218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 10:40
Jeg har samme problem hos Fullrate, så lytter også med
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 12:38
Brug inSSIDer til at scanne området for frekvenser i brug og skift til en frekvens længst fra de andre.

Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 17:11
 gør som beanie skriver og så afmeld alle mac adresser, på nær din router, som er den eneste der er nødvendig at have tilmeldt always on

Theilo
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 20:25
Tak for jeres tips.

jeg har prøvet at køre programmet inSSIDer og mit netværk står til channel 7. Der er ikke andre netværk i andre huse, der bruger samme channel. Det er fx. 1, 2, 3 og 10.
Min Airport express står til channel 7, men jeg kan ikke se, hvor jeg skulle kunne skifte det. Den står vel også til channel 7 pga., at den er koblet til Stofa routeren ?? Det er nemlig kun Stofa routeren, der kan ses, når man søger efter netværk.

Jeg har prøvet at slette MAC adresser på Stofas hjemmesiden ( undtagen til pc´en ), men det betyder, at jeg skal skrive sign-on id hver gang man skal bruge iPhone, Desire osv. Det dur ikke.

Øv... :-/
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 21:08
du skal have mac adressen på router tilmeldt og ikke på pc

Theilo
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 21:26
Hej Theilo

Tak for tip. Jeg er ikke mega ekspert :-)

Jeg har fundet MAC adr. på router og har skrevet den ind på always on. Herefter spillede den faktisk uden problemer i 5-7 min., så jeg var lige ved at blive glad. Men så kom det igen :-(

Det skal dog siges, at jeg, sammen med MAC for router, også har alle de andre MAC adresser tilmeldt. Jeg bliver nødt til at have iPhone og Desire tilmeldt. Ellers skal de skrives ind hver gang ( gav heller ikke knuder ved TDC, hvor de vel var på automatisk ).
Ligeledes har jeg erfaret, at MAC adressen på airporten også skal ind. Ellers ingen forbindelse...

Hrmm....
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 22:12
Jeg har nu aldrig problemer med support fra stofa, så længe det er deres egne produkter det handler om.

Nu har jeg ikke helt styr på hvordan du kobler det hele sammen og hvad vej du streamer.
Men jeg har sikkert den samme router, og vil ikke kalde den en router, men mere et modem med wifi, telefon switch og lan switch.
Men lyder ikke rigitg at du skal have alle mac adresserne meldt til

Theilo

Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 18:11
Blot til info har et kanalskift på routeren foreløbigt afhjulpet problemet hos mig (og en hastighedstest viser også en hurtigere bredbåndsforbindelse).

Jeg krydser fingre for, at det holder Smile.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 18:56
Tillykke med det maagren.

Jeg har prøvet alt ( alt hvad jeg har fået rådgivning mv. til ).

Skiftet channel/frekvens, prøvet forskellige opsætninger med MAC adresser, foretaget hard reset af routere, rykket routeren lidt væk, prøvet med deaktivering af firewall mv.

Intet virker....

Det eneste positive er, at Stofa nu vil sende en tekniker, der kan måle min forbindelse, og om den er god nok ( har 12 mbit, men hvis de ikke leverer konstant så )....
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 19:55
Nu ser det endelig ud til at virke. 

Til orientering for dem der også har problemer, så ser det ud til, at mit problem var, at TDCs boks var en kombineret modem/router.

Stofas er kun et kabelmodem ( som jeg dog godt kunne oprette trådløs forbindelse til ). Så i stedet for at oprette trådløs forbindelse til et eksisterende netværk, så har jeg kablet forbindelsen mellem modem og apple airport, hvorefter jeg har oprettet et selvstændigt netværk på airporten, og så spiller det indtil videre....

Hmm... er ikke super ekspert, men det var lidt kryptisk... :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu