recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har Sony W5500 Audio Return Channel?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHar Sony W5500 Audio Return Channel?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Emne: Har Sony W5500 Audio Return Channel?
    Sendt: 17-Januar-2011 kl. 19:35
Jeg har ikke kunnet finde noget om det. Er der nogen af jer der ved det?
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 19:38
Det tror jeg ikke. De første modeller der kom med ARC via HDMI 1.4 var 2010 modellerne, og hvis jeg husker rigtigt så er W5500 2009 model.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 20:18
Ok tak for svaret selvom det ikke lige var det svar jeg håbede på Smile

Jeg overvejer at købe en Marantz NR 1601 surround reciever til at binde min PC og TV sammen med et sæt højtalere. Jeg får TV signal via kabel TV direkte i mit TV via antennekabel (har indstikskort fra Yousee)

Vil det så sige at jeg ikke kan forbinde mit Sony W5500 TV til receiveren via ARC HDMI porten eller hvordan skal jeg så gøre det? Er det noget med at jeg så skal bruge et optisk kabel også ...og kan det ikke give en usynkroniseret lyd? Hvilken HDMI port skal jeg bruge til min PC som fungeren som afspiller af film? Der er en BD, DVD, SAT, Game og ARC HDMI port i receiveren.

Jeg er helt ny i at sætte sådan noget op så jeg vil være taknemmelig for at få det skåret ud i pap hvordan jeg skal forbinde tingene og få af vide om der evt er nogle problemer med at forbinde udstyret med hindanden. Måske kan det slet ikke lade sig gøre?

Redigeret af make - 17-Januar-2011 kl. 20:26
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2011 kl. 21:02
jo, du kan sagtens forbinde tv'et via ARC hdmi porten på recieveren. Du kan bare ikke benytte dig af ARC. Derfor skal du, som du også skriver, have et optisk kabel fra tv til en optisk indgang på recieveren. Om det kan give usynkroniseret lyd eller ej, kan jeg desværre ikk svare dig på!
Det er i princippet lige meget hvilken du sætter den til. Det er bare nogle etiketter som de forskellige porte er tildelt for at gøre det nemmere. Men du skal også være opmærksom på lyden fra pc til reciever. Den kan vist nok på nogle bundkort være indbygget i hdmi porten, men her er jeg os lidt grøn! Ellers skal du have lyd kabler fra din pc til recieveren også. Om det så er optisk, coax eller noget helt tredje, må du jo lige finde ud af:)
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 13:26
Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg både skal have et HDMI kabel og et optisk kabel til at forbinde TV og A/V receiver selvom TV'et ikke har audio return channel. Er det fordi at TV'et kun har HDMI indgange og dermed ikke kan sende noget ud fra TV'er via HDMI kabel? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 13:28
Præcis! HDMI er udelukkende indgang på et TV _før_ der kom ARC
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 13:32
Men du behøver så kun et optisk stik fra tv til reciever, hvis du ønsker at få lyden fra tv (antenne, satellit og kabel-tv) ud igennem de højtalere du sætter til din reciever. Hvis det ikke er nødvendigt, så har du jo kun brug for et hdmi kabel. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 13:35
Men mindre der er tale om ext tunere. For så sættes der direkte toslink fra tuner til reciever. Og lyden til TV'et kommer gennem den direkte HDMI til TV'et
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men mindre der er tale om ext tunere. For så sættes der direkte toslink fra tuner til reciever. Og lyden til TV'et kommer gennem den direkte HDMI til TV'et

Det er selvfølgelig rigtigt:)
Til top
make Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 15:32
Jeg har intern Tuner i TV'et og indstikskort fra Yousee (kabel TV).

Jeg skal også afspille film fra PC til TV. Dette kommer til at foregå gennem mit grafikkort som har HDMI udgang (dette virker nu med HDMI direkte i TV'er) .. gennem HDMI kabel til recieveren....billedet skal så gå videre via HDMI kabel til TV og lyden skal gå ud til højtalerne. 

Så for at samle op.

Jeg skal have et Optisk kabel mellem TV og recieveren så lyden fra Kabel TV kan komme ned til receiveren og ud på højtalerne.

Jeg skal have et HDMI kabel mellem reciever og TV så billede kan komme fra PC via reciever til TV.

Er dette korrekt?

Kan jeg risikere at billede og lyd kommer ud at synkronisering med dette setup og i så fald kan det indstilles i recieveren?

Kan i ellers se nogen faldgruber i det?
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 15:41
Du kan også bruge de analoge phono udgange med et almindeligt phono kabel,men så er det kun stereo.
    carsten
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 08:15
Jeg har et Sony W4500, som er forbundet som beskrevet (HDMI og Optisk). Jeg har ikke problemer med at de er ude af sync. På min receiver kan jeg indstille delay for hver enkelte kilde og på den måde forskyde lyden, hvis den skulle være ude af sync.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu