recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Boxee Box - VPN og andre spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Boxee Box - VPN og andre spørgsmål

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Boxee Box - VPN og andre spørgsmål
    Sendt: 18-Januar-2011 kl. 16:25
Jeg får (forhåbentlig) en Boxee Box om lidt... Og skal helt klart bruge den til at se amerikanske Film og TV serier fra, hvilket kræver en VPN forbindelse. Hvilken udbyder har i andre Boxee brugere valgt, og hvordan kører det, og hvor ser i f.eks. tv serier fra?

Er der nogle Apps man er 'nødt' til at have?
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Juli-2006
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Schytte Schytte skrev:

Jeg får (forhåbentlig) en Boxee Box om lidt... Og skal helt klart bruge den til at se amerikanske Film og TV serier fra, hvilket kræver en VPN forbindelse. Hvilken udbyder har i andre Boxee brugere valgt, og hvordan kører det, og hvor ser i f.eks. tv serier fra?

Tillykke med din nye boks - jeg anvender selv Boxee software på en mac-mini tilsluttet fjernsyn. Min mac-mini er tilkoblet vpn via http://www.ibvpn.com/ hvorefter jeg kan se netflix (som jeg dog ikke helt har fundet ud af om jeg synes er pengene værd). 

Til tider går vpn ned - men når jeg tester hastigheder downloader den typisk mellem 2-4 mb (har en 20 mb linje) hvilket jo burde være tilstrækkeligt.

Jeg valgte ibvpn pga. pris - jeg ved ikke om øvrige vpn-udbyder er mere stabile?

God fornøjelse.

/Jesper
Til top
martinbf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-November-2007
Sted: Tilst
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinbf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 17:27
Har lige oprettet en konto hos strongvpn til 55$ pr. år, hastigheden til serveren i New York ligger rimelig stabilt på lidt over 4 Mb/s (har en 10 Mb/s linje), jeg har ikke fået købt en pc til stuen endnu, så jeg har ikke prøvet at streame over længere tid, umiddelbart virker det dog som en stabil forbindelse.
Mvh.
Martin
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2011 kl. 18:04

Jeg benytter VyprVPN fra https://www.goldenfrog.com/

Hvis man er kunde hos Giganews får man det gratis med udvalgte produkter. 
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 11:19
Super med nogle forslag til VPN udbyder, tak for det Smile

Er der nogle App's som man bare er nødt til at have installeret? Nogle som f.eks. gør det muligt at streame US film/tv serier?
Jeg har læst en del om Navi-X - men er noget usikker på hvad den gør?
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 12:05

Super med nogle forslag til VPN udbyder, tak for det Smile
Er der nogle App's som man bare er nødt til at have installeret? Nogle som f.eks. gør det muligt at streame US film/tv serier?
Jeg har læst en del om Navi-X - men er noget usikker på hvad den gør?

Jeg foreslår du installere den - så finder du ud af det Big smile - den streamer materiale, herunder en del copyright materiale - så giver det vel sig selv Wink

God fornøjelse

Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Point: 474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkt1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2011 kl. 12:23
Navi x virker ikke desværre.
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 14:33
Hvis ens VPN udbyder er for langsom til at kunne trække f.eks. et HD signal - er der så nogen mulighed for at ændre på bufferen, eller måske helt at downloade den film/program man ser?
Til top
DonUffe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Januar-2011
Sted: Danmark
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DonUffe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 16:42
Jeg bruger BlackVPN og har ikke haft problemer. Der er dog ikke før d.d. nogen reel mulighed for HD film streaming, da f.eks. Vudu og Netfilx ikke har fungeret på Boxee Box. Det er først med dagens firmware opdatering at Vudu kører... nice. Hos Vudu kan du selv vælge om det skal være HD el. SD. Man kan pause for at give lidt mere buffer.
Til top
Schytte Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schytte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 20:59
Okay - har fået en trial til en US vpn server - og det virker fint - tror jeg.

Hvad bruger man egentlig den US IP til på boxee? Jeg kan finde hulu - men får bare en fejl der hedder noget lign. 'cable unplugged' ?
Jeg havde håbet på at jeg kunne se en masse poplulære amerikanske tv serier, men langt de fleste åbner et browser vinduer som viser afsnitet i en elendig opløsning. Jeg kan f.eks. ikke finde COPS serien og CSI har kun ganske få afsnit liggende. (Typisk ligger disse hos noget der hedder 'fancast' - hvad er dette?)

Misser jeg en helt essenstiel måde at gøre dette på?

Hvordan bruger i jeres US IP/til hvad?
Til top
jsmidt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 22:03

Okay - har fået en trial til en US vpn server - og det virker fint - tror jeg.

Hvad bruger man egentlig den US IP til på boxee? Jeg kan finde hulu - men får bare en fejl der hedder noget lign. 'cable unplugged' ?
Jeg havde håbet på at jeg kunne se en masse poplulære amerikanske tv serier, men langt de fleste åbner et browser vinduer som viser afsnitet i en elendig opløsning. Jeg kan f.eks. ikke finde COPS serien og CSI har kun ganske få afsnit liggende. (Typisk ligger disse hos noget der hedder 'fancast' - hvad er dette?)

Misser jeg en helt essenstiel måde at gøre dette på?

Hvordan bruger i jeres US IP/til hvad?

Du kan bruge en vpn med IP-adresse i US til at tilgå US sites som ellers vil være blokeret (fra DK). Herved kan du tilgå tjenester som Hulu, Netflix mv. Disse tjenester kræver dog betaling. Hvordan du bruger tjenesterne afhænger jo af 1) hvilke services tjenesterne stiller til rådighed og 2) hvilke hardware du har.

Med en pc/mac kan du til gå begge tjenester enten via browser eller for Netflix via Boxee software. Hvis du har Ipad kan du tilgå netflix (ved ikke med hulu) osv.

Det er korrekt, at det ikke er et tagselv bord - f.eks. har netflix ikke CSI, men de har meget andet (sidder netop og ser office :-) ) 

Håber det giver mening - og god fornøjelse.

/Jesper
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2008
Point: 221
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kermode Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 03:12
Du kan ikke se Hulu på Boxee Boxen da Hulu blokere den (på samme måde som med Google TV). Senere på året kommer Hulu+ app'en som man skal abonnere på.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu